/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Subwoofer m surroundforstærker
Fra : rasmus91
Vist : 668 gange
500 point
Dato : 26-04-06 13:46

Hej Alle

Da vi her i huset er i gang med at opsætte "hjemmebiograf", kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er muligt at få en subwoofer med indbygget 5.1 surroundforstærker???
I så fald, kunne jeg også godt tænke mig at vide lidt om, hvad der findes på markedet - helst til en billig pris.

Venlig hilsen

Rasmus Brun

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-04-06 14:01

Hej, check den her:

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2134

Vær opmærksom på at der skrives:

'Dette TRUST 5.1 Home Theater sæt er nu opgraderet til den nyeste version - Trust 4500P 5.1 Home Theatre med langt mere power i.'

Du kan se de nye modeller her:

http://www.trust.com/products/productgrp.aspx?grp=SPEAKERS

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 26-04-06 14:12

Hej Lars

Måske definerede jeg det ikke godt nok, men jeg skal KUN bruge subwooferen. Den skal have indbygget surroundforstærker til min. 5.1 Surround.
Medfølgende eller evt. seperat centerhøjtaler er klart et plus, da jeg også mangler den.

Venlig hilsen

Rasmus Brun

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-04-06 14:35

Ok, men tror det bliver svært at finde da de sælges som systemer. Men du kan måske finde noget brugt på den blå avis.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 26-04-06 17:38

Nu har jeg så kigget lidt mere rundt, men har endnu ikke fundet noget brugbart.
Derfor er jeg stadig mere end åben over for nye forslag.

Venlig hilsen

Rasmus Brun

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-05-06 23:35

Hej, jeg så lige de har en i Netto til 249 kr. Ved ikke hvor godt det er men det er i hvertfald billigt!

Se side 20 her:

http://netto.dk/Internet/nettodk/catalogue/catalogue.nsf/frameset.htm?OpenPage&catid=1

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 500 point
Dato : 13-05-06 00:15

Hjemmebiograf / PC subwoofer passer ikke s.... godt sammen. En subwoofer skal kunne give et ordentligt punch og skal kunne brage rigtigt, dette kræver særdeles meget effekt, og det får du ikke i en PC subwoofer!!!!!! Undskyld jo hvis din "biograf" er mindre end 8 m2. Jeg ved godt at det jeg her skriver ikke er billigt, men du må ikke snyde dig selv. Til en alm. stue på 25-30 m3 skal du bruge ca. 100W kun til subwooferen! Selvfølgelig mindre hvis du aldrig spiller højt, men så har du heller ikke brug for en supervovhund.
Jeg kan forstå du har nogle af højtalerne selv,men som lawitt skriver, bliver det nok svært at finde kun en subw. med SS forstærker.
Hvis du bor på et værelse kan Trust løsningen være god nok, men hvis det er en decideret stue ville jeg ikke vælge den løsning. Kig så hellere på nogle af de sæt som Pioneer, Philips el. Sony laver, der får du helæe dynen for 3-4000,00 kr.
Læs det jeg har skrevet grundigt, det er rigtigt!

Godkendelse af svar
Fra : rasmus91

Dato : 15-05-06 00:01

Tak for svaret bsservice.

Nu har jeg tænkt meget over det, og da mine to i forvejen indkøbte fronthøjtalere, er 2 Dali Concept 6 højtalere, besluttede jeg mig for at gå hele linen ud.
Jeg købte derfor 1 stk. Dali Concept Sub, 1 stk. Dali Concept Center og 2 stk .Dali Concept 1'ere som baghøjtalere.
Dertil kom en NAD Surroundsound forstærker, men så er hele svineriet også 100% i orden, og det giver verdens bedste oplevelse af en film.

Bare noget at tænke over...