/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus genopladelig u/batteri
Fra : miomis
Vist : 1826 gange
137 point
Dato : 23-04-06 18:13

Hejsa

Jeg søger en superduper genopladelig trådløs mus.
Den skal kunne oplades i "sådan en stander" og derfor
ikke bruge batterier.

Nogle ideer?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 147 point
Dato : 23-04-06 18:22

Nu sidder der jo stadigvæk et batteri i den men mon ikke du kan bruge sådan en her? Tryk på anmeldelse hvis du vil læse mere! http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96982

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 23-04-06 19:03

Hejsa tedd

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=9043

Jeg har kikket på ovennævnte link....
Og jeg forstå altså ikke helt hvad du mener med at der er batteri
Er det i den stander der medfølger?

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:11

Tedd

Nu kommer det an på hvad den må koste og dit behov.
Logitech er det bedste mus på markedet og man får her virkelig en kvalitetsmus, der som regel leveres med 5 års garanti.
Den du efterlyser, har batterier siddende i musen, men også en oplader hvor du kan putte den i, så den oplader når du ikke bruger den.
Jeg vil anbefale en af de tre nedenstående mus :

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=32&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=334&Rating=0&Max=&Soegeord=&True8863=&Trueval8863=62082&True6142=&Trueval6142=42108&True7226=&Trueval7226=45636&True26844=1&Trueval26844=101087&Submit.x=7&Submit.y=8&Direction344=2&Sorted344=&Equal159=&Direction520=2&Sorted520=&Equal654=

jeg vil umiddelbart anbefale den billigste, da du intet skriver om dit behov.

Mogens

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 23-04-06 23:05

Hej Miomis
Ingen mus uden kabler/ledning kan køre uden batterier.
Der er forskellige måder at oplade/ holde batterierne opladet på.
En måde er, at man placerer sin mus i en dockingstation, der får strøm via USB (den mest almindelige tilsutning for trådløse mus).
Det er metoden, Logitech føder sin mus på, men også f.eks. Lidl (der lige har haft tilbud til 128 kr) har samme mulighed for "Trådløs".
Investeringen strækker sig fra 130 kr og opad, men for almindelige brugere dækker de 130 så rigeligt, så hold øje med "discounttilbud".
VH
Leif

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-06 23:24

Ja det jo det! Men der blev skrevet superduper i spørgsmålet og så er det svært at komme uden om Logitech!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-06 23:55

Nu skriver du i overskriften at musen skal være uden batteri, mener du det? er det sådan en lille fyr du skal købe: http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=43193726

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-06 00:17

Jeg er enig med tedd, når der er tale om de bedste mus, kommer man ikke uden om Logitech, men musen jeg linker til, er uden batteri og ledning, den får strøm fra musemåtten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-06 01:29

I Bilka

AGK trådløs optisk mus medfølgende genopladelige batterier (som dog bør skiftes ud med andre, da de ikke ér for gode)
199,-

Jeg har brugt sådan en mus i 5 måneder nu, og den er lige så god som den meget dyrere Logitech jeg havde før.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-06 01:30

Forresten, batterierne sidder jo i musen, som så bare sættes i holderen/opladeren når du ikke bruger den.

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 24-04-06 07:16

Hvis miomis vil have en superduper batteriløs mus, så vil jeg give flertallet af jer ret i at Logitech må være det logiske valg, for efter at have slidt mig gennem adskellige Microsoft og Logitech samt diverse no-name mus (som lynhurtigt blev smidt ud igen) vil jeg klart anbefale Logitechs lasermus MX-1000.

Sikkerhedsmargin sendte link til tre mus på edbpriser, og de 100 kroners forskel på optisk og lasermus bør ikke være afgørende for valget, for der er kæmpe forskel. Den er praktisk talt vedligeholdelsesfri, den er langt mere præcis end optisk (Logitech skriver 20x så præcis), og så er den ikke nær så følsom overfor overfladen end optiske mus. En lille praktisk detalje er en tænd/sluk knap, så man kan have musen i en rejsetaske uden at den er afladt, når man når frem.

Selvom MX-1000 er min foretrukne mus, er der dog to minusser:
1. Man kan ikke længere udtage de opladbare batterier, så man kan udskifte dem med almindelige batterier, hvis man løber tør, mens man er på farten.
2. Et andet minus er ergonomien. Selvom den ligner mine tidligere Logitech mus, så er der et eller andet anderledes, der gør, at man hele tiden skal flytte rundt på hånden. Hvis jeg skal holde min tommeltot på tommelknappen (hvilket jeg ofte bruger), så er mine fingre for langt fremme i forhold til hjulet, som jeg bruger endnu mere. Derudover skal man nærmest holde hånden løftet over musen. Jeg plejer at holde min arm/hånd lidt mere fladt langs bordet.

Så... MX-1000 må være den musen til mis

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-06 10:00

Citat
Et andet minus er ergonomien. Selvom den ligner mine tidligere Logitech mus, så er der et eller andet anderledes, der gør, at man hele tiden skal flytte rundt på hånden. Hvis jeg skal holde min tommeltot på tommelknappen (hvilket jeg ofte bruger), så er mine fingre for langt fremme i forhold til hjulet, som jeg bruger endnu mere. Derudover skal man nærmest holde hånden løftet over musen. Jeg plejer at holde min arm/hånd lidt mere fladt langs bordet

Det fatter jeg så ikke, at du både varmt anbefaler den omtalte mus, og så giver denne beskrivelse af den.

For set ud fra hvilke skader folk erhverver sig, netop grundet uheldige arbejdsstillinger som følge af forkerte udformede mus, ville sådan en beskrivelse som ovenstående være årsag nok til at man ikke så meget som burde overveje at bruge sådan en mus.

Jeg har brugt sådan en "ergonomisk rigtigt" udformet Logitech mus (optisk trådløs).
Meget dyr, og et ret stort skrummel.
Kan ikke huske hvad den hed/modelbetegnelsen....men en ret "høj" mus med to piletaster på venstre side, og i holderen til den sidder der sådan en USB-dims der kan pilles af.

Den brugte jeg i en uge ca. Og endte op med ondt i skulderen og seneskedehindebetændelse i håndledet, netop fordi den var at bruge, som det du beskriver.

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 24-04-06 10:24

Så, så....Dova. Godt ord igen!
Det generede mig fra begyndelsen, men resultatet er egentlig, at jeg nu i højere grad bruger fingrene til at styre musen, og derfor ikke længere holder så fast på musen. Det gør, at armen er mere i ro og skulderen slet ikke belastes så meget.
Det kræver tilvæning, men måske til det bedre?

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-04-06 16:53

God eftermiddag!

Ja, hvad er det egentlig jeg søger.....?
Men det er altså svært at stille et spørgsmål når man er nærmest
total uvidende!

Men takket være jer; ér, er jeg endnu engang blevet klogere!!!

Og det er altså denne; Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse,
som jeg allerede har bestilt!

Tak for jeres gode råd og tid!

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 24-04-06 16:54

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-06 02:51

Tror ikke du vil fortryde det