/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
systemgendannelse win xp
Fra : jivi
Vist : 2237 gange
40 point
Dato : 22-04-06 19:11

en pilfinger har været på spil på min bærbare pc. Jeg ville derfor lave en systemgendannelse, men det kan ikke lade sig gøre. Har forsøgt med alle gendannelsestidspunkter. Der er ikke spy eller virus på pc´en. Al opsætning er tjekket med den stationære pc og der burde ikke være noget galt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 19:19

Det er en fordel hvis din systemgendannelse ikke er koblet fra.
Men du har en knap nede til venstre [ Fn ] (farvet tekst)
Med denne Fn tast + de taster som også har tekst med samme farve kan der ændres forskellige ting, bl.a tastaturet.
Det må stå i indstruktionsbogen hvad du kan med tasterne.
En dato for systemændringer vil være markeret i kalenderen (systemgendannelsespunkt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-06 20:25

Citat
Det er en fordel hvis din systemgendannelse ikke er koblet fra.

ja nemlig - er den ikke slået til kan du jo ikke - har du kigget efter ??? (der skal ikke være flueben i deaktiver systemgendannelse)

Kommentar
Fra : risper

Dato : 22-04-06 20:55

prøv at lave systemgendannelse i fejlsikret tilstand - opnås muligvis ved at trykke på F8 i opstaten men der kan være andre muligheder for din maskine - se evt. i manualen til din pc

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 22-04-06 21:22

Systemgendannelsen er ikke slået fra, det var noget af det første jeg tjekkede efter. Datoerne er markerede som de skal i kalenderen. Alle kommentarer omkring de markerede datoer er også som de plejer. Systemtet forsøger at gendanne, men i stedet for det normale "det lykkedes at gendanne systemet til x dato" vindue, kommer der et med et rødt kryds i v hjørne og besked om at "det lykkedes ikke at gendanne osv" Desværre følger der ingen forklaring med, hvorfor det ikke lykkedes.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 22:51

Du er vel logget på windows som administrator

administrator
password

Så vil jeg også foreslå at prøve i fejlsikret tilstand.
F8 når windows begynder at starte op.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 22-04-06 23:18

Nu har jeg prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, .... men problemet er det samme. Ved ikke hvad den lille pilfinger har haft gang i, men jeg bliver nok nødt til at lægge win xp ind igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 23:23

Jammen hvad gør den egentlig.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 22-04-06 23:35

case: "man" var begyndt at downloade en kæmpe spil, uden min viden. For ikke at blive fanget i forbrydelsen, så lukkede man bare ned igen og forsøgte at slette. Da jeg så startede op, kom der en fejlmelding vedr. den downloadede exe fil. For at slippe nemt om ved problemet ville jeg jo bare lave en systemgendannelse og opdager at det kan jeg bare ikke. Langt om længe finder jeg så det megastore spil på gratis ting, downloader og sletter. SÅ er min opstart igen på plads og min bærbare fungerer som den plejer. Men jeg kan stadig ikke systemgendanne og det irriterer mig voldsomt, for jeg kan ikke finde ud af hvorfor - og får aller snarest brug for det, når det ikkre virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 23:42

Hvis ikke der kommer nogen her og hjælper dig, så prøv her.
www.arlet.dk
www.spywarefri.dk
Det er to gratis steder, som måske kender dit problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-06 01:30

En pilfinger?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 08:18

http://support.microsoft.com/kb/304449/da der burde være noget du kan bruge her

er du sikker på du har fået alt fra det famøse spil ud - også i registreringsbasen ??? (tror ikke det er problemet faktisk - men en følge af det)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-04-06 08:43

Nu ved jeg ike hvilket OS du har, men prøv at se her:

Sammenfatning
Når du sletter en _Restore-mappe, der ikke er på systempartitionen til Microsoft Windows Millennium Edition (Me), risikerer du, at Systemgendannelse nulstiller datalageret. Herved fjernes alle tidligere gendannelsespunkter og tilknyttede log-filer.

Yderligere Information
Systemgendannelse overvåger alle logiske drev, der ikke er markeret som flytbare, og som Microsoft Windows kan læse og skrive til. Systemgendannelse bruger _Restore-mapperne på partitioner, der ikke indeholder Windows Me, til at indeksere drevbogstaver. Når Windows Me starter, undersøger funktionen Systemgendannelse alle _Restore-mapperne for at kontrollere, at oplysningerne i hver mappe passer sammen med det drev, mappen findes på.

I hver _Restore-mappe, der ikke er på Windows Me-systemdrevet, er der en fil ved navn Srdiskid.dat. Det er en fil på 1 byte, der kun indeholder drevbogstavet for det logiske drev, hvor den oprettede fil ligger. Hvis du tilføjer eller fjerner et fysisk eller logisk drev, vil tildelingen af drevbogstaver muligvis ændre sig. Når det sker, opdager Systemgendannelse ændringen, renser datalageret og bygger det derefter op igen.

Keywords: kbsetup KB264152

leob

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 40 point
Dato : 23-04-06 09:10

Har du forøvrigt prøvet at lave en ny systemgendannelse og se, om den virker?
Hvis den gør det, så må det være indholdet af de tidligere som er væk (har du prøvet alle de markerede datoer?).
Hvis den nye heller ikke virker, vil jeg foreslå, at du gen-installerer OS
leob

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-04-06 11:14

prøv først at lave en scanning som erstatter ødelagte/manglende systsmfiler:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
og derefter kører du en regcleaner:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33 (tag den fra macecraft)

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 23-04-06 20:52

Jeg kan godt lave et nyt gendannelsestidspunkt og kan godt gendanne det. Jeg lader det blive ved det og lukker spørgsmålet. Tusind tak for hjælpen til Jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : jivi

Dato : 23-04-06 21:05

Tak for svaret leob.