/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
den store slægt
Fra : missjosephine
Vist : 1931 gange
20 point
Dato : 22-04-06 00:23

jeg er så heldig, at tilhøre en rimelig stor slægt,der er lige udgivet en slægtsbog, som er den største de pågældende til tider har lavet...et professionelt slægtsforskningsbureau...i Viborg...
det har taget omkring 4 år hvor normalt ca. 2 og den er stor, meget stor den bog....
jeg tilhører slægten Pennerup....stavet på 4 måder, alle stavemåder tilhører samme slægt....
jeg tilhører vist det 5. led i bogen.....eller 5 linie....og den stammer fra Jegindø i Limfjorden...
meget spændende...
så er det jo, at jeg er rimelig nysgerrig efter, om der måske skulle være nogen herinde på dette forum, der ligesom jeg er fra samme slægt....
den er jo blevet godt og grundigt spredt over hele landet og diverse andre lande....og ligeledes utallige navne....
ved at der bor en del herovre i kbh. området og andre steder på Sjælland, der er mine fætre og kusiner og en del der med det same efternavn er et eller andet sted på stamtavlen, der jo er blevet sporet helt tilbage til...er det til engang i 1600,tror jeg nok....
det kunne da være rigtig sjovt, hvis der er nogen herinde fra samme kæmpeslægt.......
håber på et gennembrud....
venlig hilsen fra en Pennerup......
ps..min morfar var Viggo Pinnerup fra Vemb i Vestjylland.....
hejsa fra missjosephine

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 20 point
Dato : 22-04-06 03:17

Hej missjosephine

Hele den seriøse linie du ligger for dagen omkring din slægt, står i skærende kontrast med de "Sølle" 20 points, du ligger "på bordet". Når man ser folk tilbyde 500 points for et godt hundenavn, til deres lille nyerhvervelse, finder jeg at slægtforskning burde rangere noget højere.

Jeg får måske nogen på tuden for mit indlæg. Det står helt og holdent for egen regning. Men jeg har snart set en del til pointsystemet. De højeste points får generelt større opmærksomhed.

Det er således kun ment som et råd fra min side.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-06 08:26

sludder steno - seriøse brugere blæser på pointene

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-06 09:18

Det er meget at svært at give flere points end der er på kontoen !!

Hvis der er nogen der kan svare eller komme med gode indlæg til et spørgsmål skal det nok komme uanset antallet af points.

Og velkommen til missjosephine

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-04-06 10:10

Pointene er fuldstændig ligegyldige - personligt havde jeg slet ikke set, hvor meget spørgsmålet var sat til før du nævnte det, Steno! Mon ikke de fleste har det sådan?

Missjosephine, det lyder bare rigtig sjovt det projekt der. Jeg kan i høj grad relatere til det - jeg er i gang indskrive oplysninger som stammer fra en slægtsbog over min familie, der er lavet i 1950´erne. Den går helt tilbage til 1500 tallet så der er virkelig mange og sjove informationer der. Desuden har jeg fundet mange oplysninger om de gamle folk på nettet via andre slægtsforskere. Jeg synes det er SÅ sjovt!

God ide at efterlyse din slægt her - det er da sandsynligt, at du kunne løbe ind i en der er i familie med dig!

Rigtig god arbejdslyst!

Vaxen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 14:12

nu er jeg jo ret ny herinde og har ikke en disse forstand på det der pointsystem..hvad mon egentlig det skal gøre godt for...aner det ikke
jeg har bare været så nysgerrig efter at vide, om der herinde mon findes andre, der er fra den samme kæmpeslægt...
det er muligvis den største slægt i dk...og bogen er mere end 10 cm.tyk...mere over det normale....
da voi er så utallig mange, så virker det for mig så usandsynligt, at ikke et par stykker skulle findes på dette medie....eller er det ikke ?????????
rigtig god weekend......
giv bare lyd fra jer alle i, der tilhører denne gevaldige pennerup/pinnerup/penderup/pinderup slægt.jeg bider ikke nogen, men vil tværtimod være rigtig glad, hvis jeg kunne møde andre fra slægten end lige dem jeg kender..mine mostre, morbrødre, fætre og kusiner....her er vi bare alene lige omkring de 50..og så vores børn igen og for nogens vedkommende også børnebørn....
vi er så mange, at det næsten er helt overskueligt.....og måske bor der en lige ved siden af min gadedør...ved der bor rigtig mange her i kbh...men jheg kender dem ikke , da der er fra en af de andre grene......
håber stadig på et godt bid...
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-06 14:27

hej, miss.j. ..
Nææ, jeg er vist ikke i familie med nogen med samme navn...
Men det lyder da sjovt med at få lavet en slægtsbog???

Hvordan er det kommet i stand? Og hvad har sådan en sag kostet?

Jeg har nemlig aldrig kendt nogen fra min fars familie, -andre end min far. Og mit pigenavn er ikke helt almindeligt, så jeg er nok også i familie med de fleste med det samme navn.. Det kunne være sjovt at vide hvordan. Men jeg er ikke selv i stand til at "slægtsforske" så hvis man kunne købe sig fra sliddet, så var det måske en god ide.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 14:38

det var vist nok en søster til min morfar...der startede det hele for nogle år siden..omkring 5 år, tror jeg..
det er rasende dyrt,da det er proffessionelle der havde opgaven, der var så omfattende at det tog lidt mere end 4 år at færdiggøre bogen....
tror det hedder dansk slægtsforskning i Viborg....
bogen alene koster over 5000, - og det havde jeg ikke rigtig råd til, desværre...for den er dælme spændende at kigge i...
da den var ved at være færdig...så blev der pludselig fundet et led mere på tavlen....
så den er rimelig kæmpe og langt tilbageført..
alle kan desværre ikke spores, da der ikke blev laver kirkebøger tilbage i 1500-1600 tallet og vistnok blev heller ikke allde børn der dengang døde ved fødsel eller før, ikke registreret...
på et tidspunkt...så vil jeg notere herinde hvor den starter i boge...altså slægten..kan ikke lige huske hvad den der tiptiptipoldefar hed....har jo aldrig kendt ham....hæhæhæ.....men spændende det er det..
et kæmpearb......hvis man tror den er stor....og uoverskueligt i dette her tilfælde af størrelse....
men pludselig, så dukker der jo nok en op herinde....fra min slægt...
ciao ....miss.j.

Godkendelse af svar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 14:43

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-04-06 15:33

Til missjosephine

Det var ikke for at få dig til at trække spørgsmålet ud, at jeg skrev, som jeg gjorde. Der er da mange, der går vildt op i slægtforskning. Jeg selv kører med Win Family program på dansk, hvor jeg hjælper min svigermor med at finde tilbage til sine aner. Jeg anser slægtforskning for særdeles seriøst, det var kun dine 20 points jeg faldt over.
Jeg synes derfor du skal lade spørgsmålet blive, og istedet forhøje points med min 20 points, så kommer dit spørgsmål op som seneste indlæg igen. Det er rigtigt hvad mange skriver, der er mange, der er ligeglade med points. Det er sjovt at hjælpe ! Men der er også mange som simpelthen går mere efter spørgsmål med mange points end spørgsmål med få points.
Jeg skal ikke have 20 points fra dig for mit svar. Forhøj istedet points, og lad dit spørgsmål være. Det kunne jo godt være, at der kommer nogen ind på Kandu, som kan hjælpe dig, eller er i familie med dig. Mange spørgsmål går der måske 2 - 3 uger før man pludselig får et brugbart svar.

Hvis du går ind på seneste spørgsmål skriver jeg til missjosephine, der ligger de 20 points retur til dig.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-06 15:45

steno, hvad mener du??? ---Du kandaikke gi' missJ. "ledige points"? Kun "superpoints"!

Og dem kan hun daikke bruge til at oprette spørgsmål for...

Og miss. J. Selv gamle garvede kandubrugere render lidt rundt i reglerne indimellem..
Og jeg er da helt sikker på, at hvis nogen med det samme navn som dig, læser dit spørgsmål, så vil de da svare, uanset hvor få eller hvor mange points, du deler ud.

Det, der kunne få flere i tale var, hvis du skrev navnet i overskriften..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-06 16:17

Sikken en velkomst der er blevet givet til missjosephine

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-04-06 16:18

Til missjosephine

Jeg opretter et spørgsmål kender du "Viggo Pinnerup fra Vemb"

Så får du 20 points. Se under seneste indlæg. Så må Birgitta også være tilfreds.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-06 16:58

-what! jeg er da altid tilfreds..

Forøvrigt CamillasMoster kende en Erik Pennerup..

http://www.kandu.dk/spg86676.aspx

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 30-04-06 07:27

Jeg har været fraværende i nogen tid, og ser først nu dit spørgsmål. Desværre kan jeg ikke pt. hjælpe dig, men dine spørgsmål er da absolut forståelige.
OG slægtsforskning er spændende. Jeg er selv af en temmelig stor familie, men med basis i den sydvestligste del af Sønderjylland. Så der ER langt til Vemb set med slægtsforskningsøjne, men tilfældigheder forekommer da af og til, så derfor undersøgte jeg Pennerup/Pinnerup navnene.

Så mit råd er - bare fortsætte som du selv ønsker, men det giver flest og bedst svar hvis man finder det rigtige forum. Ellers ses spørgsmålet flest gange slet ikke af de som har interesse i netop dette spørgsmål.

Hvis der er noget spørgsmål du brænder inde med, så send mig en mail

ejvind@varla.dk

Jeg har nemlig været med så længe, at jeg er nemlig temmeligt ligeglad med pointsystemet.

mvh

Ejvind

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-06 07:43

Varla, spørgsmålet er lukket, så jeg tror ikke at spørgeren får mails.

Du kan sende en privat besked til hende.

Jeg får ikke mails til de spørgsmål, jeg har lukket. Det er en fejl fra kandu.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-01-07 18:14

n æhhh....jeg fandt sørme nogen fra slægten nogen tæt på en kusine jeg ikke kender, der bor i sverige og gambia, en af hendes sønner, fætre jeg ikke har set i meget lang tid og så personer der ligger rimelig langt ude i den anden side a slægten, men stadig tilhører min kæmpe slægt...der er jo samtidig masser af andre navne iden samme slægt....bunker....har kigget en del i slægtsbogen..den er pænt intetressant.....jeg fandt personerne ved at gå på SKYPE og søge på de fire forskellige stavemåder, og så dukkede en del op.....
så skype er et godt sted at finde folk, hvis de selvfølgelig selv er på skype, det er jo en betingelse....
men tak til de der har hjulpet mig med diverse svar, brugbare som ubrugelige...
godt nytår miss.j

Kommentar
Fra : Hanspnielsen

Dato : 26-12-07 17:30

Hej
Jeg faldt lige over din mail og kan Dermed fortælle at Viggo Pinnerup var en broder til min mor Alma som flyttede til randers i 1953 og gift med Chresten. Viggo var således min onkel.
Jeg kendte Finn din morbroder meget godt men har tabt forbindelsen, men såvidt jeg ved bor han i Køge,.
Ven dtilbage his du ønsker yderligere oplysninger
hans Pinnerup Nielsen
Sct. Kjeldsvej 16 Ålum
8900 Randers