/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Elspare-skinne til pc
Fra : BerndJ
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 16-04-06 20:29

Har i et par år haft en elspareskinne til pc som tilsluttes en USB port på pc'en. Når pc'en slukkes, afbrydes strømmen til de enheder der er tilsluttet skinnen. Dette har fungeret fint.

Har nu købt en ny pc, ... og elspareskinnen fungerer IKKE - dvs. der er strøm på alle enheder, men de slukkes ikke når pc'en slukkes. Har samme software-konfiguration (win xp prof) og har selvfølgelig afprøvet USB-porten, som fungerer! Er der nogen forslag, hvor jeg har gjort noget forkert eller glemt ... eller hvad der kan være galt??

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-06 21:01

Hej
Du har ikke gjort noget forkert. På nye pcer er der som regl spænding på usb stikkene når pcen er slukket.
Jeg mener at det er for at du kan fjernbetjene din pc.

Den løsning jeg mener er klart den bedste er at montere et ekstra usb-kort i et ledigt slot i pcen. på dem slukker strømmen nemlig når du slukker for dyret og så får du samtidig nogle flere usb-stik.

Hilsen
K_M_S

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 16-04-06 21:02

Tak for svaret k_m_s.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-04-06 21:07

Det var så lidt.
Hvis du monterer et ekstra usb-kort så ta et med mere end 2 stik, du vil næsten helt sikkert få brug for dem hen af vejen.
Hilsen
K_M_S