/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NEC 3500 ( igen )
Fra : oldfux
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 13-04-06 22:51

Jeg købte en NEC 3500 men da den blev installeret stod der ND 3500 AG
Jeg kan ikke få den til at brænde, hverken med XP eller CDBurnerXP Pro
Det er alm. cd jeg har ikke prøvet DVD da de je er lidt dyre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-04-06 23:14

jeg kender ikke din brænder, du skriver at skiver er noget dyre
vi er nogle der køber dem i Tyskland, der er prisen meget rimelig
http://www.nierle.dk/

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-06 01:56

Der er lidt forvirring med de bogstaver, men det er den samme brænder:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98515
Man kan købe den med og uden extra tilbehør/indpakning/brugsanvisning.
Jeg har den samme brænder, og den har brændt det halve af jordens DVDèr og CDèr, uden problemer.
De må bero på at du laver forkerte indstillinger, eller at CDèn du vil kopiere er sikkerhedskopisikret.
Du skal være klar over at hvis du bruger genskrivebare CDèr så kan de sjældent bruges i et musikanlæg.
Ligeledes skal brænderprogrammet være indstillet til at afslutte cdèn, (Lead out)når brændingen er færdig.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : oldfux

Dato : 16-04-06 14:32

Tak for svaret pallebhansen.
Jeg har prøvet at brænde alm. musik-cd og den laver jo en imagefil først, så må cd vel kunne kopieres. Jeg har en plextor brænder der kører suverænt, men nu ville jeg gerne brænde DVD og købte en NEC, så ville jeg lige prøve at brænde en alm. cd. Jeg købte den for et år siden men ville gerne have en større computer, den har jeg så fået bygget og installeret XP og alt virker perfekt undtagen den f....... brænder, men jeg læste engang her på kanalen at der var nogle der skrev om firmware og andre finurligheder og man skulle bruge dem i rigtig rækkefølge
oldfux

Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 16-04-06 14:33

Tak til ferik, men jeg har ikke visa

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 19:36

Jeg bruger Nero som brænderprogram, hvis du ikke har den, kan den hentes i en prøveversion, eller den kan hentes i en engelsk sidste version uden begrænsning, som du kan få, men det er ikke helt stuerent, da man ikke betaler for den.
Jeg har kun min NEC 3500 installeret, og derfor laver den også et image af DVD eller CD, men da jeg i Nero har sat:
Source drive(Kilden) og Destination drive (Brænderen) til at være Nec 3500, så ved Nero at når den er færdig med at læse så skal der brændes, og derfor kører den skuffen ud og beder om en tom CD/DVD
Men du kan jo også stille dit Source drive i brænderprogrammet til at være et andet CD/DVD drev (Hvis det kan læse DVD), og så kan der jo skrives direkte (On the fly)
Lad mig høre hvordan det går.
VH Palle Hansen
PS: Ang visa, så gør vi i Jylland det, at vi selv kører til grænsen, eller lader andre tage cdèr og DVDèr med til os. Men ellers er der da nogen der ikke er bange for at lægge dankort eller visa til.
Men har du dankort, så er der da masser i flensborg og i det hele taget tyskland der sender:
http://www.azomedia.dk