/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Program a la vnc
Fra : copycatDK
Vist : 593 gange
150 point
Dato : 12-04-06 16:11

Hejsa.

Leder efter et gratis program til at "spionere" en anden computer på netværket med. Og meget gerne skulle kunne tag kontrol over den så jeg kan sidde på min egen computer og styre og se den andens computers skrivebord.

Kan ikke rigtigt få VNC til at virke.

Hvorfor jeg skal bruger programmet?
Har en datter på 8 år med egen computer og internet (MSN) på værelset.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-06 16:51

Slemme slemme forældre, bruger pisk i stedet for opdragelse!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-04-06 17:24

Hvis du vil spionere hende på nettet, hvad så med IRL???

Drop dine spion hensigter, forklar hende om de farer og problemer der er på nettet. Sæt evt et forældre filter ind (har dog ikke den helt store indflydelse)

Hvis du har mistillid til hende, så forlang at du kan åbne hendes pcer, og tjekke hvad den bruges til. Du kan ikke se alt, men det ved hun jo ikke. Men som sagt, opdragelse og forklaring er langt bedre.

Har selv 2 unger på 13 og 15 med egen pcer............. ikke altid let

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-04-06 17:26

PS:

Ellers sæt et webcam op uden hun ved det, det kan let skjules i lofts brædderne.........

Men den ide er vist også lidt syg, ala det med at spionere.........

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-04-06 20:36

du er syg
bare min personlige menning

hvad med lidt forældre/barn samtale er sikker på det løser det meste

Granslam

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 150 point
Dato : 12-04-06 23:30

Hej, jeg bruger selv VNC til at administrere mine PCere. Hvilke problemer er det du har?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-04-06 12:42

Tak Lars.

Jo de kan ikke få forbindelse til hinanden. har prøvet at være inde og åbne for porten i windows firewall men uden held..

Nu har jeg lige prøvet med programmet remote administrator men stadig samme problem

PS. Mener overhovdet ikke der er noget galt i at kunne styre hendes computer fra min egen??? Hvis i læser igen så kig lige efter de "gåseøjne" hvis i ved hva de betyder.

granslam>>>> Du skal ikke kalde mig syg når du ikke kender mig overhovdet. læs spørgsmålet ordenligt!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-04-06 12:51

Det skal lige siges at jeg har det helt fint med at kunne styre de computere som er på mit netværk. Måske derfor programmer som disse er lavet. Her er jo overhovdet ikke tale om jeg skal lure på hva hun laver. men hun ved jeg kan. Og så syntes jeg det kunne være sjovt at prøve at lege med dette program nu da jeg har flere computere på.Kald mig bare syg om i vil. Men begrund det lige tak!

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 13-04-06 13:10

sjovt nok er jeg jo ikke den eneste der åbenbart har misforstået dit dit spørgsmål

men her er et link http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/index.htm
så må du jo bruge det til hvad du vil

Granslam

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-06 14:29

Jeg bruger personligt Pc-Anywere fra Symantec

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 14-04-06 12:33

Har lige fået remote administrator 2.2 til at virke.