/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
WebcamXP PRO - Virker ikke!
Fra : tbayh
Vist : 630 gange
240 point
Dato : 09-04-06 10:35

Jeg har prøvet og prøvet. Kan simpelthen ikke få webcam til at virke! Aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan sagtens selv se det på min hjemmeside, men min familie kan ikke se det. Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 09-04-06 13:32

Jeg har fulgt guiden på www.portforward.com men kan stadig ikke få det til at virke! Jeg har cybercity og linksys router.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-04-06 18:49

Tbayh
Jeg går ud fra, at det IKKE er, når de står foran din skræm, de ikke kan se det. for så ....
Nå, spøg til side.
Hvilket program bruger du til at sende info fra dit webcam?
VH
Leif

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 09-04-06 19:25

Jeg bruger Webcam Xp pro.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-04-06 23:21

Kan du ikke prøve at hente Microsofts Messenger, der kan bruges til online samtaler emd såvel lyd som billede.
Hvis det virker, er dit problem løst, ikke.
I Messenger er der en mulighed for at aktivere videosamtale.
VH
Leif

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 09-04-06 23:37

Nej, det er da slet ikke løst???? Det er jo meningen at der skal streames video.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-04-06 13:57

Hej, er det 'kun' webcam din familie ikke kan se? Kan de se resten af din webside?

Hvis du skriver adressen til dit webcam kan det være nogle herinde kan se det og at det er din families PC der ikke kan vise det.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 11-04-06 14:54

Jamen, Hvad skal jeg gøre? Jeg kan godt se web camet fra min trådløse bærbare, men andre kan ikke se det....???

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-04-06 17:41

Hej Thomas,

Det er fordi du bruger en ip-adresse når du kalder din server. Den vil du altid kunne se på din egen PC/eget netværk men andre kan ikke få fat i den da den ikke er tilgængelig via DNS på internettet.

Du skal bruge en service som f.eks. NO-IP der kan knytte din ip-adresse til en 'kendt' server-adresse via DNS. Jeg bruger selv NO-IP og det fungerer upåklageligt. Du skal oprette dig selv som bruger på http://www.no-ip.com og oprette en såkaldt host som du knytter til din ip-adresse. Du kan f.eks. kalde din host: tbayh.myvnc.com. Når du derefter installerer NO-IP klient programmet på din server vil den automatisk opdatere NO-IP serveren med din ip-adressse hvis den er ændret (hvis du f.eks. bruger DHCP og ikke har fast ip-adresse).

Når du har oprettet det hele kan jeg og andre kalde dit webcam med:

http://tbayh.myvnc.com:8080/

Håber dette hjælper, ellers skriv igen.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 12-04-06 09:43

Okay, nu har jeg prøvet, men det virker ikke. Men det er også lidt kryptisk at finde ud af.....

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-04-06 12:08

Hej, hvad har du kaldt den host du har oprettet via NO-IP?

Du kan checke om ip-adressen er korrekt opdateret ved at starte 'cmd' fra 'Kør' i Start windows og skrive 'ipconfig' og se ip-adressen. Derefter kan du skrive 'ping tbayh.myvnc.com' (eller hvad du nu har kaldt serveren). Hvis den returnerer den samme ip-adresse er det sat rigtigt op. Hvis ikke skal du logge ind på NO-IP og ændre ip-adressen for den host du har oprettet så den passer med det ipconfig returnerede.

Du kan også se hvilken ip-adresse der er sat op ved at dobbelt-klikke på 'NO-IP' ikonet i din process-linie i Windows. Ikonet bliver først synligt når du installerer klient-delen:

http://www.no-ip.com/downloads.php?page=win

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 10:54

Hej, har du fået det til at virke?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 25-04-06 11:58

Nej, jeg fik det ikke til at virke, for pludselig var der uoverensstemmelse med min ip adresse og min bærebare som er på trådløs. Og jeg er slet ikke inde i alt det konfigurations halløj. Det er sk...træls at jeg ikke kan få det til at virke!