/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hauppauge wintv pvr usb2.
Fra : hasfeldt_dk
Vist : 455 gange
200 point
Dato : 07-04-06 15:50

Hej derude i cyberspace.

Jeg har en Hauppauge wintv pvr usb2 boks, som jeg ønsker at bruge til at overføre video8 film til min pc i mpg2 format.
Det virker også, men kvaliteten af det jeg ser på kameraet og det jeg ser på mpg2 filen en forskellig. Det ser ud til at kvaliteten er blevet forringet og så hakker det ind imellem.

Boksen og kameraet er sat sammen via composite video, da kameraet ikke har s-video som boksen. Boksen har både composite video in og s-video in.

Det med det hakker, er det værste. Måske er der nogle setting eller et andet program end wintv2000, som er bedre?

Måske det ville hjælpe med med kabel som omsatte fra composite til s-video?

Er der nogen der kender til problematikken eller har et forslag til en løsning.

Kameraet er er Sony Handycam Vision ccd-trv13e pal.

Venligst Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-04-06 20:52

Jeg vil mene at du skal prøve med kabel som omsætter fra composite til s-video, aldi har et billigt og udemærket omsætterkit der klarer mange opgaver.
MPEG2 record datarates:
2MBit/sec, 4MBit/sec, 6Mbit/sec, 8Mbit/sec, 12Mbit/sec.
Selections for DVD Standard play (8MBitsec), DVD Long Play (4MBit/sec) and DVD Extra Long Play (2MBit/sec)
Altså du skal sørge for at du har stillet den til 8Mbit/sec når du optager i MPEG2
Er du sikker på at din computer klarer USB2 og ikke kun USB1 ?
Du må selvfølgelig ikke lave andre ting medens den optager, selvom kortet selv klarer behandlingen, så skal harddisk og prossesor klare nogle opgaver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 10-04-06 21:54

Hej Palle, tak for dit indput.

Computeren jeg anvender, er et jern af en pc med USB2, så den skulle være rigtig god til opgaven.

Hvis jeg sætter Kamera'ets composite video port, direkte til tv'ets composite video port, er visningen perfekt og uden fejl. Den visning der er på kamera'ets skærm er også perfekt.

Hvis jeg gentager afspilningen, med kameraet tilsluttet Hauppauge pvr USB2, virker det som om at de fejl som fremkommer, sker i de samme passager på båndet, som om båndet har en fejl. Det kan bare ikke stemme, da der ingen fejl er, hvis visninger sker via tv.

Jeg vil prøve, med s-video kabelet fra Aldi og ændre til 8Mbit/sec når jeg optager i MPEG2
og vender tilbage med resultatet.

Jeg kan godt fremsende et videoklip, så du eller andre ved selvsyn kan se hvad jeg mener, når jeg skriver flimmer og fejl. ( Min email: ole.hasfeldt@sol.dk)

NB. Hvis jeg optager fra tv, virker det hele som tiltænkt.

Venligst Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-06 22:37

Jeg ved ikke om det er nødvendig at se filmen.
Er det denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=144446
Jeg ved ikke hvor god du er til engelsk:
http://reviews.cnet.com/Hauppauge_WinTV_PVR_USB2/4505-9332_7-30536645.html?subj=fdba&part=rss&tag=MR_Search+Results

Men selve testen er her, og lidt nede kan du trykke næste osv:
http://reviews.cnet.com/Hauppauge_WinTV_PVR_USB2/4505-9332_7-30536645-2.html?tag=nav

"fejl som fremkommer, sker i de samme passager på båndet" Mener du hvis du optager noget nyt på båndet, så sker den samme fejl feks. 1 min og 1,5 min osv.inde på båndet.
Har du prøvet at skifte bånd.
En filoptager der står klar til optagelse ved at trykke pause står jo og kører med sit tonehoved hen over båndet, og slider det lidt, indtil filmoptagerens automatik slukker, feks. 2 minutter efter, netop for ikke at slide for meget.

VH Palle Hansen