/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dobbelt brystholder
Fra : jens_poulsen
Vist : 2650 gange
150 point
Dato : 01-04-06 23:44

Jeg er på udkig efter en gave til min kone som har fødselsdag om små to måneder. Hun er en stor og barmfager pige som tillige har en kraftig ryg. Denne tunge thorax 'holder hun styr på' i det daglige ved at bruge en brystholder til hendes fyldige bryster og en mindre bagtil, hvor der, med kun en enkelt bh, kommer til at formes to klumper rygfedt.
Er der nogen som kender et sted hvor man kan købe disse 'dobbeltholdere'? Gerne i Silkeborg-området eller per postordre.
Mvh Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 00:14

jo, du har ret, det var 1.ste april, da du skrev din melding

Accepteret svar
Fra : marie20

Modtaget 150 point
Dato : 02-04-06 01:03

Det lyder mest af alt til at din kone bruger en forkert bh størrelse:
Går man med en bh der er for stor i omkreds vil den typisk glide en anelse op omme på ryggen, pga vægten foran. Oppe omkring armhulerne og skulderbladende sidder mere fedt og bh'en kan ovenikøbet skubbe og samle det hele lige over rygstykket.

-Når man køber bh skal rygstykket sidde fuldstændigt vandret/plant med det nederste af bøjlen foran på bh'en.
-Når den prøves på (og jo bh'er prøves på som alt andet tøj) må den kun lige og lige kunne lukkes i den yderste hægte. Med tiden vil bh'en give sig ligesom et par bukser, og den kan derpå spændes i den mellemste og senere inderste hægte.
-Husk at skål størrelsen bliver mindre i takt med at omkredsen bliver mindre, en 95E er derfor mindre i skålen end en 105E, husk derfor at overveje om man skal gå en skålstørrelse op.

Bh'en vil ikke føles strammere hvis i følger ovenstående råd, idet den ikke længere vil klemme på det kvindelige fedt, som vi heldigvis næsten alle har.

I øvrigt: 90% af alle kvinder går med forkert bh str heraf 75% for stor omkreds plus for lille skål...

Håber du kunne bruge det til noget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-06 01:11

Ja, nu lurer jeg også lidt på, om dit spørgsmål er seriøst, for det har jeg alligevel aldrig hørt om før, at nogen "klæder sig på" på den måde, men hvis det er alvorligt ment, og det er så svært at finde noget hensigtsmæssigt er her et alternativt forslag:

du tager din kone med ned til Bandagisten på Frederiksberggade og får specialsyet en BH til hende i fødselsdagsgave.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 08:35

pyh, jeg bliver da helt nervøs for, at jeg har jokket i spinaten. hvis det er sådan, så modtag en kæmpeundskyldning herfra.

Godkendelse af svar
Fra : jens_poulsen

Dato : 13-05-06 18:41

Tak for svaret marie20.
Det var lige sådan et svar, som jeg gerne ville have.

Med venlig hilsen
Jens Poulsen, Silkeborg