/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mellemnavn m. Ø Efternavn m. D
Fra : Nanabanana
Vist : 1180 gange
50 point
Dato : 01-04-06 17:06

Er der nogen, som kender et mellemnavn med Ø til en pige og et efternavn med D?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 17:09

Øst? efternavne er der vel masser af med D?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-06 17:12

Iflg. dette link er der ingen godkendte pigenavne med ø !! Om et mellemnavn skal være godkendt ved jeg ikke.

http://navneforskning.ku.dk/personnavne.doc/godkendte_pigenavne.doc/

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 60 point
Dato : 01-04-06 17:23

Øjvindsdatter??

Dahl?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 17:26
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-06 17:27

Skal den stakkels pige så have et fornavn, der begynder med D, så initialerne bliver D Ø D

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-06 17:30

ørdis til fornavn - danielsen til efternavn - eller sådan noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-06 17:32

det var jo ørdis til mellemnavn - åndsvage tastatur der driller

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-04-06 17:33

Ja ans, det er lidt præcis sådan, det skal være!

Ok, Så hedder hun Daniela Ø... (?) Dahl. Hm... Hvad med et efternavn til mellemnavn med Ø? Ømå??

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-04-06 17:34

Ørdis lyder faktisk fint..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-06 17:35

hvem kunne de væmmelige forældre være der ville bruge de initialer ans

(dorte ørdis danielsen = d ø d)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-06 17:39

mirit

Det har du vist lige fået svar på

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-06 17:42

Så ville jeg vælge et fornavn, der begyndte med S

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-06 17:44

Er der ikke noget, der hedder barnets tarv?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 17:45

Dorte Øl Henter?

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 01-04-06 17:51

ans har ret sød er meget bedre død

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-06 17:53

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-04-06 17:53

hehe, bare rolig, jeg er kun 17 år, og hverken planer om at få barn nu eller ændre mit efternavn til Dahl eller noget! Jeg skal bare skrive en dramatisk stil.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-06 18:00

Nanabanana

Så er jeg mere rolig puhhh ha.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-04-06 18:01

Men hvad siger I så?

Daniela Ørsted Dahl?
Eller
Davidsen?
Eller
Ømå?
Eller
Ørdis?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 18:04

Dorthea Ørvindsdatter Drimmel!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-06 18:05

Så ville jeg vælge

Daniela Ørsted Dahl

Jeg troede det var dit barn, der skulle have det navn.

Det må du undskylde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 18:05

Eller Dumbledor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 18:05

Sørine Ølsted Davidsen = S.Ø.D.

Mette Johanne Ø Severinsen = M.J.Ø.D.

Så vidt jeg husker; må man gerne hedde Ø til mellemnavn?

Et alm. Dansk ord: 'Ø' (=land omgivet af vand) uden speciel tilknytning til familienavne mm..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-06 18:21

Ødipus
(Motherfucker)
DIXI !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-06 19:41

Pyyh, og her havde jeg liiige Børns Vilkår i telefonen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 19:50

Sikke noget ordblindt sludder:

Mette Johanne Ø Severinsen = M.J.Ø.D. ???

Jeg mente selvfølgelig:

Mette Joan Ø Didriksen = M.J.Ø.D.

</HM> (Hans Majestæt ...eller Henrik Mortensen )

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 01-04-06 20:46

Hvad med:

Ditte Østerby Dahlgaard.

Diana Ørtoft Damgaard.

Dina Østergaard Dammark.

Dorotea Ørnskov Degn.

Dorthe Østervig Dengsø.

Dagmar Øhlenslæger Dahlquist.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-06 22:43

Dame Ødna Derovre

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 00:05

dame ødna dante

dolly ødem darwin

didde ørris dramaten

duddi øster darling

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 00:08

undskyld hannemoster, så ikke dit dame ødna... syntes selv, jeg var noget så opfindsom

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 02:34

Åse, du er tilgivet!

Beklager, at jeg liige var et par timer eller mere hurtigere end du...

Vi må bare erkende, at jeg simpelthen er for hurtig...

Jam, wa' ska' jæ' saj'e?

Jæ' er bår' go!

Så enkelt kan det siges, æ ou?!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 02:36

Åse, du er tilgivet!

Beklager, at jeg liige var et par timer eller mere hurtigere end du...

Vi må bare erkende, at jeg simpelthen er for hurtig...

Jam, wa' ska' jæ' saj'e?

Jæ' er bår' go!

Så enkelt kan det siges, æ ou?!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 02:36

Åse, du er tilgivet!

Beklager, at jeg liige var et par timer eller mere hurtigere end du...

Vi må bare erkende, at jeg simpelthen er for hurtig...

Jam, wa' ska' jæ' saj'e?

Jæ' er bår' go!

Så enkelt kan det siges, æ ou?!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-06 08:48

hanne, tror do jæ'e tossi?
fattede da dit første bebeindlæg næsten me' det vuns, din gamle århusfreak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 10:11

Ja, Åse, jæ' tænkt, at nu det jo søndag igå', så fik den lige en ekstra gang for Prins Knud - og så og så' jæ' undskyldt, for jeg er syg - en flue har taget bolig i min spinkle pigekrop

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 10:42

NÅÅÅÅHHH hvor er det synd for dig moster - du må vist invitere til "komsåoghjælpmigparty"

Bare tanken om at blive opvartet i alle ender <---- ?????? - ville det ikke være dejligt ???

Filans til årstid at ligge med en flue ( nonono er ikke uartig )

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 12:11

Taaaak, miritdk...

Rart med lidt pyller - tak, så' det godt!

Jeg orker sqtte ikke at have gæster - meeen lidt blomster, indkøb, lidt rengøring å' så'en ville da ikke fejle noget

Hæææj, tråden er da vist løbet løbsk, hva'?!

Åååndskyld Nanabanana!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:44

også undskyld til den der banan

vinger af her

gad vide hvor mange/få der egentlig hedder ørdis - det er vist såvidt jeg husker norsk - nå skidt - vinger stadig af

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 02-04-06 18:31

Ans: Du behøver ikke undskylde... Lidt sjov skal man jo have (jeg morede mig i hvert fald...)

Camillasmoster: Hm... du kender mig da ellers? Vi har skrevet om stenalderkost og 80'er musik før, så du BURDE altså vide, at jeg bare er 17 år... :) ej... driller bare.. du kender mig jo ikke.

Jeg kunne jo også sige Diana Ørsted Dahl. Så er det lidt symbolsk... Hende jeg skriver om, lider nemlig af bulimi... Ligesom prinsesse Diana...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-06 20:32

Senilbullimi? he he lissom nogle af os.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-04-06 01:50

Jeg ved godt at folk populært kalder et eller flere af en persons navne for mellemnavn. Men officielt findes det ikke. Man har et eller flere fornavne og kun et efternavn. der er altså ingen særlige regler for mellemnavne, de skal også være godkendte fornavne.

Det har været meget almindeligt og hænder stadigvæk i nogle egne, at man på landet bruger det sted man bor som efternavn, selv om man har et andet offficielt. Man har så navngivet børnene med bopælen som "mellemnavn". På den måde er der opstået fornavne som nordgård, sandgård eller Østergård.
Der var et fornavn med Ø , som du også vil finde i praksis.

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-04-06 07:52

Tak for svaret Birgitta. Dahl var godt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-06 14:25

Tak for accepten af mit svar.
Sig endelig til, hvis du får yderligere brug for hjælp til forfatterskabet.