/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram i bærbar..
Fra : HanSSoN
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 01-04-06 11:06

Hej alle.

Jeg har lige købt en ny bærbar (HP pavilion zt3020ea)...Men jeg har haft en før, hvor det skulle være et bestemt mærke RAM. Der skulle i, hvis jeg skulle upgrade men flere RAM. jeg vil høre om det kan være rigtigt. Men det jeg enlig vil høre er. Jeg bare kan købe nogle almindlige bærbare ram, uden at skulle tænke på om det er siemens ram eller kingston?
Hvad med farten på ram, lige nu køre min på PC2100. Kan jeg ikke sætte nogle hurtiger i... eller understøtter bærbaren ikke hurtiger ram?

Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-06 11:13

Du kan sagtens sætte nogle hurtigere i men det hjælper bare ikke. Så længe de gamle ram er i er det dem der bestemmer hastigheden. Husk på at der er ikke noget der kører hurtigere en det svageste led i kæden.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 01-04-06 11:16

ok...tak men kan du fortælle mig om det er lige meget hvad mærke jeg køber...bare de har de rigtige pin. så de passer i bærbaren.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-06 11:19

Jo måske men det kan du undersøge ved at kigge i din manual. Der skal det stå beskrevet hvad der understøttes. Hvis der understøttes hurtigere ram kan det måske bedre betale sig at udskifte den gamle med nye og så smide det dobbelte i.

Jeg har selv en Zepto 6515WD 1,86 Pentium Centrino med 1536 MB Ram. Så kører det bare.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 01-04-06 11:22

1000 tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-06 11:34

Held og lykke med nye ram og jeg håber den bare snurrer derud af.

Tak for point

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-06 11:36

Idag passer de fleste typer sammen,men da jeg i sin tid have Compac stationære pcer, kunne jeg ikke bruge ret mange forskellige typer ram. De blev simpelthen ikke accepteret. Der var kun den ene dyre vej.

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 01-04-06 11:42

Jeg har 2 gange tidligere købt RAM hos http://prc-data.dk til min bærbare

De havde dengang en liste de kunne slå op i, og fortælle mig hvilken type RAM jeg skulle bruge.
Specielt HP/Compaq RAM er ikke altid lige nemme at købe

2. gang jeg købte, virkede rammene ikke, og jeg sendte dem tilbage. 2 dage efter havde jeg nogle nye.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:07

Nemlig Betinaaaaa. Det er et godt sted at handle hvor servicen er i top. Jeg har selv handlet adskillige gange hos dem og er yderst tilfreds.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 02-04-06 12:07

Hej.
Jeg har ikke kunnet finde specifikationer, men inden jeg begynder på RAM-opdatering vil jeg nu også lige kaste et blik på besytkningen.
Det kan jo være, den er "født" med 2*256 RAM, så du skal "begynde forfra" og ikke kan udbygge.
Så check først, om der er ledig sokkel til RAMen.
God fornøjelse.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:16

Netop leif, det var nemlig det jeg mente da jeg tidlige skrev at det bedre kunne betale sig at skifte til helt nye

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 05-04-06 19:29

Der er 2x256mb ram blokke i....Jeg vil købe helt nye ram. Hvis jeg køber 2 nye ram blokke, som er ens. Så er det da ligegyldigt hvilke mærke det er!!!! eller hvad.. Er det ikke kun hvis jeg beholder en af de orginale ram blokke. og sætter den sammen med en anden mærke ram, der kan ske problemer.

Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 06-04-06 08:34

Jeg ved ikke hvordan det er idag med HP/Compaq..... Men for 3 år siden var det ikke ligemeget.....
Compaq har altid været noget "bras" når det skulle samarbejde med andet hardware.
(HP er idag Compaq's indmad)