/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Navn til hunden (han)
Fra : annabassand
Vist : 21785 gange
100 point
Dato : 28-03-06 11:01

Hej.

Jeg spurgte herinde omkring allergi og hunde og vi fik dog et rigtig godt råd mht. at kikke nærmere på en Coton de Tulear. Selvom det har vist sig at jeg faktisk ikke har allergi overfor hunde så har vi faktisk bestilt sådan en lille fætter. Vi håber på at få den engang i Juni.

Jeg vil gerne have gode, lidt usædvanlige forslag til et godt hundenavn til sådan en lille hvid han Det skal helst være noget der er nemt at kalde, men det må gerne være noget man kan forkorte fra et længere navn. Navnet må også gerne have en eller anden interessant betydning

Tak for hjælpen
Anna

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 28-03-06 11:06

Hej!

Hvis jeg selv får en hund en dag, så overvejer jeg navnene:

Dante eller Silas

Glæder mig til at høre resultatet!

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 28-03-06 11:07
Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 28-03-06 11:30

Jeg synes at O'malley er et flot navn til en hund.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 28-03-06 11:38

Hejsa. Tillykke med valget - den er rigtig sød. Jeg vil anbefale dig et to-stavelsesnavn ti lhunden, da det er langt det nemmeste, når du skal kalde på den. Hvad der er sødt er jo tit et spørgsmål om smag - jeg har haft en hund der hed Hugo, en der hed Sigurd, en der hed Luffe - den jeg har nu har kun et enstavelsesnavn, og det har jeg fortrudt meget. Andre søde navne et Otto eller Gustav, jeg træner lige nu med to hunde der hedder sådan.
Glæder mig til at høre hvad du vælger - rigtig meget held og lykke med den lille hvide trold.

KH Mapse

Kommentar
Fra : hellegudme

Dato : 28-03-06 12:09

Til lykke med din hund.
Det er jo en smagssag, hvad der er sødt eller specielt.
Jeg har læst et eller andet sted, at man ikke skal vælge et navn der "lydmæssigt" kan misforstås af hunden. Den klassiske er vel, at det ikke må ligne ordet "NEJ", så Nike ville være et dårligt valg. I har ikke en eller andet interesse i Jeres familie, hvor i kunne finde et navn?
Skulle jeg have ny hun i dag, kunne jeg godt finde på at opkalde den efter en fodboldspiller- og nej, den skulle ikke hedde Laudrup eller Schmeicel. Den skulle hedde Puskas, Best eller måske Vilfort.
Den hund vi har nu, hedder Mowgli. Det blev den faktisk allerede kaldt, da vi valgte den.
Vi havde vi snakket om, hvad vores nye hund skulle hedde, og var blevet enige om enten Tarzan eller Mowgli.
Da vi kom op på kennelen og skulle vælge, var der en lille fyr, som i den grad trak vores opmærksomhed. Glad og livlig og fræk. Den blev pænt sat på plads med beskeden .Nej Mowgli", og faktisk viste det sig, at den på sin stamtavle hedder Lord Greystoke. Det er jo Tarzans adelige navn. Så begge navne var jo egentlig repræsenteret. Lidt pudsigt - men vi var enige om, at den hund måtte være bestemt for os. Så han har boet hos os i 4½ år nu, og er stadig lige sød og fræk.
Håber I finder det helt rigtige navn, men er detr ikek altid sådan, at når et væsen (mennesker eller dyr) er blevet kaldt noget i ganske kort tid, så kan det bare ikkevære anderledes?
Held og lykke!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-06 12:22

Tillykke med den kommende hvalp, mine bud er - Tempo eller Oktan -

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-03-06 12:28

Trixi, Storm, Olsen, Dog.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 12:41

"Kom her" er et fint navn, og det siger man jo alligevel hele tiden

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-03-06 13:43

Tillykke med den kommende hund

Jeg synes at den skal hedde Erling eller Lex. Erling paser især godt til små hunde efter min mening

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-03-06 13:50

Jeg går ud fra, at det lille unikum er stambogsført når I får ham? Så vil han allerede have et navn, og så kan det jo være, at I vælger at bruge hans stambogsnavn, -eller en del af det. I kan sikkert allerede nu få oplyst hvad han kommer til at hedde, -eller hvilke navne, der er at vælge imellem.

Når han er 8 uger "engang i juni", så er der nok forventet nedkomst indenfor den nærmeste måned. Opdrætteren er sikkert begyndt at tænke på navne allerede. Som regel bruger man samme forbogstav til alle hvalpene i et kuld, -og hvis opdrætterens sidste kuld f.eks. hed noget med "k" (karlo, kasserolle, eller hvad ved jeg...) -ja, så kommer det næste kuld til at hedde noget med "L". Måske kan I være med til at bestemme.

Men ud af den blå luft kunne I jo kalde ham "Soft Ice" eller "Hvidtøl" eller "Snemand". Alle tre navne, der udtales med to stavelser, som gør dem nemme at kalde.

Men I kunne også bare kalde ham "Børge" eller et andet drengenavn.

Mine egne hanhunde har heddet Klaus, Ramses og Ramses d. 2. Men det har jo været hanhunde i en anden vægtklasse.......

Helt fint kunne det da være at kalde ham "Goliath"

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 28-03-06 14:24

Hej.

Tillykke med den kommende hund. Der er mange navne man kan give sin hund, Jeg har netop fået en lille hundehvalp(tæve) . Det er en pudel (mellem), og der gjore jeg det skrev en masse forskellige navne ned som vi alle kunne li. Derefter delte jeg jeg navne op, som vi syns passede til tæver, og dem gik vi så og sagde højt igennem en uge og det navn vi syntes bedst om og som var lettest blev så valgt. Hun hedder så Fie..
Her er så noget jeg har fundet, som er opdelt i han hunde og tæver men valget vedr navn er jeres, da det jo er jer der skal passe og pleje vidunderet

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 28-03-06 14:25
Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 28-03-06 16:44

I min familie havde vi katte og den hvide hed bino. det syntes jeg også en hvid hanhund kunne hedde. med venlig hilsen lucky.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 28-03-06 16:45

I min familie havde vi katte og den hvide hed bino. det syntes jeg også en hvid hanhund kunne hedde. med venlig hilsen lucky.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-06 18:54

Har du overvejet at kikke ind i den græske mytologi og finde et navn der, der er både sjove, meningsfyldte navne, og så kan man finde korte og lange navne.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-03-06 19:41

Når du vælger navn skal det være et, som ikke kan forveksles med evt. kommandoer som sit, plads, dæk, bliv osv. En gammel regel siger også, at hunden bedre hører et navn med "i" i når der kaldes.

Eksempler på gamle hundenavne http://www.sa.dk/LAK/saxo/hunde/navne.HTM

God fornøjelse med den kommende hvalp.

mvh
Qfha

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-03-06 20:20

Hej, tillykke med din drømmehund, - om nogle måneder.
At foreslå et navn, er svært for andre, fordi smag og behag er så forskellig.
Jeg har kun et forslag i relation til hundens farve, nemlig WhiteStar. Havde det været en tæve, skulle det nok være Snehvide.
Selv får vi en lille hvalp hjem om en måneds tid, en hanhund, og den ville min mand skulle navngives REX, - men jeg holdt på det skulle være et tostavelses ord, - så det blev til REXI. Som flere her i tråden mener, - det er nemmere at kalde med et tostavelses ord.
Med de bedste ønsker for dig/jer og hunden.
Mvh. Akle

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 30-03-06 08:09

Misty, Caro Jeg bliver helt misundelig ved tanken om en hundehvalp.

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 30-03-06 10:45

Hejsa og tillykke med dit valg af hund............ Så er det jo bare at vente
Tjek denne side - her er der hundenavne for alle pengene Men måske har du været der?

http://www.dmm.dk/hundenavn.php

Ellers har jeg et enkelt forslag > Pamuk = bomuld på tyrkisk.

Mvh Melbit

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 13:06

---Tjah, man kunne osse bare kalde ham "Bomuld".

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 30-03-06 13:15

Ja det kunne man da sagtens Eller (en tot) twist........ twist-i for at få de to stavelser.
For det er da rigtigt, at det er nemmere at "kalde" hvis navnet er med 2 stavelser.

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 30-03-06 14:53

Hejsa

Mange tak for alle de gode navneforslag. Vi har efterhånden en LAAANG liste stående. Favouritter ud over de der allerede er nævnt i listen er:

Asterix
Cisco
Django
Gandalf
Mr. Bojangles (Kaldes Jangles eller Bojan)
Victor Woofen (VW)
Moby
Benji
Trifli
EC (udtalt Easy)
Indy
Diesel
Pixar
Alpine
Oktan
Satire
Confetti
Snow Flurry
Oscar
Mojo

Hvad mener i om dem? Er der noget der er uheldigt, eller smart til sådan en hund... Det er skiiiiide svært det her

Hyg jer
Anna

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 14:58

Hehe, så ville jeg vælge "Gandalf"

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 30-03-06 15:09

Ja Gandalf er fedt til en lille hvid langhåret hund Så skal han bare have en tygge-tryllestav

Der er dog også mange gode navne her i gruppen. Det har været fedt med alle inputs. Vi er langt fra en beslutning endnu

/Anna

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 30-03-06 15:30

Hej Anna. Jeg tror ikke at I kan bestemme Jer før I har fået Jeres hvalp hjem Eller i det mindste har SET den.......... Og så kommer navnet bare lige "puufff". Hvis I bestemmer Jer nu - kommer I bare til at ændre mening
Men lad det komme an på en prøve Giv os tre bud og kom så frem når I har fået vapsen hjem.
Vi har selv ændret mening undervejs til vores hundenavne.
Og hæng nu på Anna........... Vi startede med et navn jeg ikke længere kan huske og endte med Tasso - Næste gang havde vi gang i Devil og endte med Zappa........ Det 2 andre havde jo navn da vi fik dem. Er du så med ? Og forresten - 1000 tak for køreturen.
Hygge og hilse
Melbit

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 16:39

Joo, han kunne osse hedde "pufff"
Nææ, der er nok noget om, at I slet ikke kan navngive ham før I i det mindste har set ham.

Dengang jeg lige havde fundet Silke, var jeg ret sikker på, at hun skulle hedde Ronja. For det navn kan jeg godt lide, og jeg har haft en bernersennen, som blev 13 år og som hed Ronja.

Men på vej ud for at besøge min hundehvalp for første gang faldt det mig ind, at navnet "Ronja" måske ikke passede så godt til en stor blid og rolig golden retriever, som min hund jo skulle vokse op til at blive. Så jeg suttede lidt på navnene "Dora" eller "Stella" som jeg syntes var mere goldenretrieveragtige...
Endelig var jeg fremme, og efter at have hilst grundigt og kærligt på mor og bedstemor så fik jeg endelig en vidunderlig lille 17 dage gammel hvalp i hænderne.......
Og så vidste jeg bare, at hun skulle hedde Silke...

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 30-03-06 18:12

Hva' med et franskklingende navn til en Coton de Tulear?
Jeg vil foreslå Satie (efter den franske komponist Eric Satie) - det ligger udtalelsesmæssigt også tæt på ét af jeres favoritnavne: Satire

Eller Napoleon....det kunne da også være flot! I forkortet udgave "Napo"

Kommentar
Fra : steno

Dato : 06-04-06 18:27

Hej annabassand
På nedenstående link er der i venstre side Hundenavne i stribevis fra A-Z

http://www.hundeleksikon.dk/

Hilsen steno

Kommentar
Fra : some_one

Dato : 21-04-06 18:41

Hej.
Jeg kan godt lide Coco og Saki !

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 21-04-06 18:49

Nicky er også et godt navn. Jeg har bemærket, at mange hunde reagerer på ord med bogstavet "i".

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 19:48

Hey, hvordan går det, Anna? Er hvalpen blevet født???

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 21-04-06 19:56

Nope... ingen hvalp endnu da Men hunhunden er MEGET tyk har jeg ladet mig fortælle Så vi håber snart der sker noget.... I skal nok få en update

Mange tak for alle de fine navne vores liste er nu ca. 16 navne lang *GG* så der skal sorteres lidt endnu da...

/Anna

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 20:53

Vi venter spændt!!

Kommentar
Fra : henriette_m

Dato : 25-04-06 21:01

Tillykke med ham... Det er jo aldrig nemt at finde på et navn til hverken sit kæledyr eller for så vidt sit barn. Da jeg skulle have min første hun begyndte jeg at tænke i spil. Navnet blev så Yatzy. Den næste hund blev kaldt Chess. Jeg kender et par hvis hunde bliver opkaldt efter madvarer: Melis, Lemon og Kokos. Min mor har tonsvis af katte (har været oppe på 30 af slagsen) og så begynder det at blive rigtig svært, men hun tog udgangspunkt o julekalendere; Skipper, Puk, Lunte, Stella, Nova osv. Så prøv at tænke i specielle baner...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-06 13:53

Jaah, min vupper hedder jo "Silke", så hvis jeg også skulle have en bomuldshund, så ville jeg da kalde ham "Bomuld".. -----En ruhåret terrier eller gravhund ville nok komme til at hedde "Tweed"

For mig betyder det meget, hvordan hunden er at røre ved.

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 24-05-06 18:28

Hej
Django er et sødt navn men det er simba, luffe, Viktor,
tarsan da også. Håber i snart for den nye hvalp, der må
snart være sket noget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-05-06 18:34

Anna får sin hvalp i juni måned, så det kan da ikke vare så længe... Men hun har nok helt glemt os...

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 24-05-06 18:43

Det kan da være det er først i juni og det er i næste uge.
Vi ved jo ikke hvornår hunhunden skal nedkomme

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 24-05-06 20:14

Hejsa

Nej jeg har ikke glemt jer Der er bare ikke så meget at berette endnu. Vi får en lille han om ca. 4-5 uger, og navnet venter vi lige med til vi har set ham "in person" Jeg skal nok holde jer orienteret når der er noget at fortælle

/Anna

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-06 20:39

HEY, Anna! welkommen tilbage! Godt, du ikke har glemt os!

Så han ER født? Tillykke med det!

Skal du ikke snart besøge ham? Det er meget almindeligt, at man besøger sin baby hver uge i de sidste uger inden man får ham hjem. Hvornår fylder han 8 uger?

Husk fotografiapparatet!

Godkendelse af svar
Fra : annabassand

Dato : 10-07-06 14:42

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 10-07-06 14:42

Så er det små 10 dage siden vi fik vaps hjem og han kommer til at hedde Gandalf the White Gandi for short LOL

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-06 14:53

Nojjj!!! Tillykke med den lille uldtot...

Så er der liv i huset. HUSK nu at tage masser af billeder. Han vokser og vokser hver eneste dag. Lige pludselig er han ikke hvalp mere.

Jeg håber, at du har et godt digitalkamera...

Tak for accepten af mit svar.

Vi hører nok mere om Gandalf i andre spørgsmål her på kandu..