/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke finde hardisk
Fra : ladegaardsparken
Vist : 479 gange
300 point
Dato : 26-03-06 09:14

Da jeg skulle tænde computeren kunne den ikke starte op den skrev kan ikke finde hardisken,har prøvet at køre support cd ,det vil den ikke, da den ikke kan finde hardisken,styresystem er xp.Kan det være virus eller er det hardisken der er brændt af?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-03-06 09:25

Hvis din pc har kørt uden problemer indtil nu, kan det være at den er brøndt af. Men du an også prøve at tage stikket fra din harddisk og i igen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-03-06 11:09

Dereffter går du ind i BIOS og ser om den kan ses der.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 26-03-06 12:46

Tag og motioner stikkene på kablet til harddisken i begge ender . Det sker at man med tiden får en for dårlig forbindelse på grund af termiske bevægelser og oxiddannelse. så hjælper det at tage stikket af og på.

Så gar du ind i bios styreprogrammet og checkker at disken kan findes.
Hvis det kun er operativsystemet ( windows eller hvad du nu bruger) der ikke kan finde disken må du få det rettet op , ved at boote fra en floppy eller cd; eller i værste fald blive nød til at omformattere og geninstallere alt.

Godkendelse af svar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 26-03-06 13:08

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-03-06 13:15

Hvad var der så galt ?
Gambrinus