/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan gøre man det
Fra : Surf
Vist : 431 gange
40 point
Dato : 25-03-06 18:51

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151488

hvordan søger man for at sådan en som den her kan køre mere end de 5000 der

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-06 19:33

Det ka' man da ik' ?

..som producenten omtaler sig selv:
Citat
...thermal integration solutions.

Hvilket som regel betyder; der ikke er mulighed for ændringer!
Integreret teknik bør man ikke pille ved.

..men 'lækker' og 'fortogen' køler iøvrigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-06 14:12

Molokule har misforstået "thermal integration solutions". Det har ikke noget med integrerede elektroniske kredse at gøre men betyder " Varmemæssigt samlet løsning". Det er en betydningsæssig ligegyldig salgsfloskel.

Hvis det glder optimal køling, ville jeg ikke købe sådan noget "gøgl med kulørte lamper".

En dc blæser kan man få til at køre hurtigere ved at hæve spændingen. Hvis der er elektronikfis i er der ikke sikkert det går godt. Under alle omstændigheder vil det forringe holdbarheden.

Nu er det jo ikke omdrejningstallet men luftmængden det kommer an på, så lad være med at vurdere ventillatorer på omdreningstallet. En langsomtløbende med gode blade og rigtig udformning af indløbet, kan være bedre end en hurtig. Det eneste der helt sikkert øges med omdrejningstallet er støjen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 15:12

Jeg må 'nødtvungent' give transor ret

Det er luftmængden og ikke hvor hurtigt skidtet snurre der er afgørende for køling

</MOLOKYLE>