/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Windows startede ikke normal"
Fra : o.v.n.
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 24-03-06 23:04

Citat
Windows startede ikke normal, dette kan skyldes at der for nylig er foretaget hardware ændriger
det var hvad jeg nåede at læse, da jeg startede computeren for lidt siden, det stod på en sort side hel fyldt med tekst, men jeg sidder aldrig og venter mens computeren starter og den indlæste Windows få sekunder efter at jeg kom til stede, jeg har haft problemer siden sidst på eftermiddagen, da jeg stillde dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg85208.aspx kan der være en sammenhæng? eller hvad sker der? computer er selvfølgelig slukket når jeg sætter stik i.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 23:11

tror du ikke lige du skal ind og scanne for fejl og mangler i den lille chckdisk
(ret fejl i filsystemet automatisk)

prøv at lukke og starte igen og se om der kommer en fejlmeddelelse igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 23:15

Hej miritdk hvordan er det nu liiiiige jeg udfører sådan en scanning, hvis det bliver nødvendig skal jeg bruge Windows CDen eller kun skrive et eller andet i "Kør"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 23:28

o.v.n. du er søvnig
denne computer - højreklik på egenskaber for drevet (C?) - funtioner - undersøg nu - osv osv - er du så med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 23:34

Nej miritdk jeg er ikke spor søvnig det er mit ideal tidspunkt nu og nogle timer frem, jeg har bare aldrig kørt en sådan scanning, men nu du nævner det kan jeg godt huske at have læst om muligheden, når jeg højre klikker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 23:37

aj for hulan det er jo ganske almindelig scandisk - kør du både begge under undersøg nu - men før det brug lige disk oprydning - og efter diskdefragmentering så filerne lægger sig på plads

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 23:38

hmpfff - det er vist mig der er søvning -både skulle ikke have været der

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-06 23:42

Kode
jeg sidder aldrig og venter mens computeren starter

Ja, så kan det ikke være en fejl 40.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 25-03-06 07:16

Grunden til den fejlmeddelelse kan være. at du har slukket Pcén uregelmæssigt.
Ellers kunne du tjekket dit system, ved at indsætte din xp cd, og over kommandopromt skrive sfc /scannow den kan rette alvorlige fejl.
Men den smadrer også visse opdateringer, fra MS

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-03-06 07:35

Du kan "nærlæse fejlen" ved at se i kontrolpanel/administration/logbog/system
prøv at dobbelklikke på fejl meldinger, markeret med rødt eller gult.
Prøv at send rapport, så få du flere oplysninger.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 20:00

Tak for svaret sofus.dk. årsagen var måske at jeg slukkede på start knappen, computeren havde stået i flere minutter ned den røde lampe tændt, uden hverken bip eller forsøg på at vise noget på skærmen, hvis jeg forsøger
Citat
sfc /scannow
er der så andet end windows opdateringer der skal hentes igen, og er det ordret som du har skrevet, at jeg skal skrive i "kør" ? computeren er blevet meget langsom til at starte, men kører godt nok, når windows endelig er læst ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 20:02

Glemte at skrive: Der var ikke noget i logbogen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 21:43

Det SKAl være over KOMMANDOPROMT- og om der står sfc/scannow eller sfc /scannow
er lidt på til DEM der brokker sig mest, hvis ikke KOmandoen virker, kommer der ingen "fremskridt meter frem" og jo, afhængig af dine opdateringer, FRA MS, bliber de smadret, har dog ikke oplevet det, siden Service Pack 3 er kommet til, der har jeg selv prøvet samme, uden at der var noget der gik "i stykker" og kunne heller ikke opdatere, da install intet fejlede.
Lige en ting, mens jeg husker det
Var selv ude for det, for nogle uger siden.

Hvis du har FireWall. og der dukker en besked op,,,,,,,,vil du tillade IE.EXE at oprette forbindelse til nettet---------OVER ANDEN PORT,,, END 80,,,SÅ NÆGT----mener at huske port 335/445

Har haft en fandens besvær med at lukke min egen ned, da den hele tiden står og venter på at et par PORTE, skal afslutte. Med meddelelsen venter på at afslutte IE, EXE

Men prøv at se hvad du har givet tilladelse til, det hjalp, da jeg lukkede for udgående til andet end port 80.

Men har du ingen Firewall, der giver dig ret, kan jeg godt se problemet

Håber du finder ud af det.
Ved intet, der er værre end en Pc, der hænger, i programmer/sluk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 21:44

Og lige den fejl, kommer ikke op på fejlmeldinger