/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-brænder fejler konstant
Fra : AhHaIC
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 22-03-06 12:55

Jeg købte en computer med dvd-brænder for nogle måneder siden.. den har kørt perfekt og jeg har brændt/lavet back up på en masse af mine film.. Jeg bruger brænder programmet "schrink" og det tar kun ca 15 min at brænde en skive.. Men en dag her for nyeligt jeg ville brænde tog det pludselig en time og tyve minutter og ca. hver 3 gang skriver den en fejlbesked midt i brændingen så den stopper... Jeg har geninstalleret alle programmer og tjekket op på indstillinger.. Nogen der har en ide om hvad det kan være.. om brænderen er stået delvis af?

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 22-03-06 13:00

Er det nogen andre skiver du bruger nu end da det lykkedes? hvad er det for en brænder du bruger og hvad er mediekoden på skiverne?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 22-03-06 15:02

Hej,
Jeg havde samme problem med min brænder.
Jeg opdaterer firmware og problemet forsvandt og den har kørt fint lige siden.
Så jeg vil anbefale at du prøver at opdaterer firmaware og evt tjekker om der en ny version ude af dvd shrink.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 28-03-06 13:33

Du er opmærksom på hvor defrakmenterede dine drev er ik !!!! hellere en gang for meget end en for lidt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-06 10:11

Nu stå der ikke lige noget om det er en ny computer du har købt og det er de samme slags skiver du har brugt hele tiden. Det kan værer som der står ovenover at du skal diskdefragmenterer, for du skal regne med at de film du lægger på din harddisk bliver lagt hvor der er plads, og det vil sige i små huller hist og pist på harddisken og derfor tager det længerer tid for at finde det der hører sammen med en defragmentring bliver alt der hører sammen lagt på de rigtige hylder så det er til at finde i en fart. Det kan også være nogle dårlige skiver du har købt (har selv været ude for det).
Jeg tror nu at du først omgang skal se og få ryddet op på din harddisk og samtidig slette de film du har brændt inden du defragmenterer for jo merer der ligger på harddisken jo langsommerer bliver computeren, forøvrigt er det en god ide og lægge sine backuper på en anden harddisk end den man har sit styrerprogram på (hvis der er plads til det).

Men ellers god fornøjelse, hvis det er en stor harddisk og du ikke har defragmenteret den før kan det godt tage 3-5 timer.

dr.dem