/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Serverrum-temperatur
Fra : leifnel
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 28-11-02 00:46

Hvad er en passende serverrum-temperatur; hvor langt skal køleanlægget køle ned?

Ved 22 grader i rummet er temperaturen 38/40.5 grader i en af maskinerne.

Skulle der være et problem ved at lade luften cirkulere ud til kontorerne ved siden af?

Det virker lidt dumt både at bruge energi på at køle et rum samtidig med at bruge energi på at varme et andet op.

Leif

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-11-02 01:38

jeg vil mene at det er fint temp i har i rummet og i maskinerne men hvis i lader den sive ud til de andre rum vil jeg nok anbefale at i sætter et evt. kul filter på for det er jo noget der hedder miljø ( indeklima ) .

og for at formindske evt hovedpine

ja det vil jeg give dig ret i at det er lyder fjollet

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 28-11-02 04:47

Hejsa Leif

40 grader i en computer er meget normalr men luften i rummet skulle ikke gerne komme over 25 grader Så de 22 grader som du har nu er udemærket I tilfælde af temperaturen bliver i nærheden af de 60 grader inde i computeren så skal du køle server rummet endnu længere ned

Og hvis I lader de 2 rum gøre gavn af hinanden vil der helt sikkert opstå problemer med feks hovedpiner som technet var inde på så der skal der ihvert fald laves et eller anden form for filter så luften ikke kan gå direkte ud til medarbejderne

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 28-11-02 07:15

Man burde kunne installere to 2 "radiatorer" på et køleanlæg, en til at varme verden op udvendigt om sommeren, og en til at varme nabokontorene om vinteren.

Hvad skal et kulfilter stoppe?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-11-02 08:10

okey nu skriver du jo radiatorer så er der ikke noget problem for nu går jeg ud fra at du mener et lukket system.

kulfilter: Aktivt kulfilter for fjernelse af uønsket smag og lugt

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-11-02 14:17

Undskyld jeg blander mig, men hvad er det der er i computere/serverrum i mener der giver hovedpine ? Alle computere i dag er godkendte til at arbejde i samme miljø som mennesker, eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : brianstrate

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-02 19:30

Jeg mener ikke et kulfilter vil have den store virkning. Men man kunne overveje at sætte en krydsveksler op som suger fra serverrum og opvarmer luften til friskluft indblæsning i til stødende kontore. Det ville samtidig gide bedre indeklima i de andre kontore

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 28-11-02 21:45

Tak for svaret brianstrate.