/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pas På, Problemer med Fredgaard Radio!
Fra : elo2002
Vist : 979 gange
50 point
Dato : 27-11-02 23:33

For ca. et halv år tilbage, besluttede jeg mig for, at købe et video-redigerings-kort til min pcèr, surfede på nettet for at finde ud af de forskellige video-kort/ features, priser osv.

Efter at have besluttede, hvad for et kort det skulle være, et Matrox Marvel G450 Etv AGP, gik jeg ned i Fredgaard for at høre om de havde sådan et liggende, evt. så jeg kunne købe det med det samme.

Sælgeren sagde at det havde de ikke, og at det skulle bestilles hjem, det kunne højest tage 1 uge, før de fik det hjem.

Jeg ventede spændt i en hel uge, og ringede så til Fredgaard Radio for at høre om varen var kommet, sælgeren sagde at det skulle være på trapperne.

Forgæves ventede jeg et par dage til, og ringede igen for at nyt om kortet, det var ikke kommet, nu sagde en anden sælger i Fredgaard at den sælger jeg snakkede med sidst, var på ferie og at jeg skulle snakke med en sælger der havde med computer at gøre, men han var først ledig i næste uge.

endnu en gang, vendede jeg et "par" dage og ringede for tredje gang op, først spurgte jeg om kortet var kommet, det var det ikke, så spurgte jeg om at om de ikke kunne rykke for kortet,evt. ved at kontakte Matrox distributøren selv,sælgeren sagde til mig, jo det vil han da prøve.
,
Efter et par dage ringede jeg til, altså for fjere gang Fredgaard op, og spurgte om, de havde hørt noget nyt, men de sagde at distributøren ikke havde hørt noget som helst og at han ikke lå inde med et Matrox Marvel G450 Etv kort på nuværende tidspunkt og at distributøren skulle bestille varen fra England, så jeg måtte nok vente 14 dage før varen kom.

Jeg ventede og ventede ca 2 mdr. før jeg overhovede så noget til den bestilte vare (og ringede kun nogle enkelte gange).

Pludselig ringede telefonen og en Fredgaard sælger sagde venligt, at mit Matrox-kort vart kommet, jeg skyndte mig ned i butikken for at hente varen, spurgte glad efter
den vare jeg havde bestilt, en sælger så på mig lidt underligt og begyndte pludselig at snakkede med nogle andre sælgere,(man skulle næsten tro at de havde dårlig somvittighed!) de ignorede mig bare fuldstændig og begyndte at ekspedere andre kunder,som om jeg ikke eksisterede, jeg stod jo foran i køen, syntes det var en besynderlig opførelse, jeg ventede mindst 20 min., før der kom endelig kom en sælger og sagde til mig : vi har noget til dig, jeg blev selvefølgelig glad og spurgte om det var kortet der var kommet, han sagde ja, så tog han en gammel grim brun æske op, fyld med toiletpapir, jeg fik sku et ordenlig chok, hvad fandm var det der, jeg havde da forventede et stort flot Matrox embelage, orignal som den kommer i, når man køber et hvilket som helst grafikkort på marked i dag, næ, jeg fik altså en brun gammel æske, der var brugt tilmed åben, fyld med toiletpapir, Matrox kortet var proppet hårdt ned i æsken pga. al den fyldte toilet-papir der var i æsken,de tilhørende video kabeler som man for med et Matrox Mavel kort, var hellere ikke pakket ind, selve installations-cdèn var ikke pakket ordentlig ind, den anti-statiske pose til grafikkortet var åben, jeg var så chokeret jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, men efter at have samlet tankerne, spurgte jeg nu sælgeren, om ikke de havde en original æske til mit Martrox Marvel kort, det havde de ikke, jeg måtte nøjes med - "som det var".

Jeg betalte for varen ca. 3600 kr, og gik min vej, en af min venner kørte mig hjem.

Da jeg kom hjem åbnede jeg PCèren og installerede kortet i den ledige AGP-port (efter at have fjernede Nvidia Geforce 2 kortet!), og tændte min Pcèr, den fandt Matrox kortet, jeg downloadet da også de nyeste driver til kortet, installerede driverne til XP og genstartede computeren, den startede op nornalt, men når jeg kom til Desktoppen og placerede musè-makøren/pointeren over noget tekst, opstod der mærkelige støj-striber, desuden genstartede computeren utallige gange frøs, osv.
Jeg fjernede alt hardware, lydkort, netkort, kiggede på biosen, kontrolpanelet for konflikter m.v, gen-installerede XP, intet hjalp her, jeg kørte med Matrox kortet i ca. 4 dage, prøvet nu, at glemme de forskellige defekter kortet havde, om det så var hardware konflikter, eller software driveren der gjorde det, ved jeg ikke men, jeg prøvet at optage noget video fra VHS, video redigerede med kortet, det frøs bare, mere støj på skærmen,endnu flere mærkelige hvide støjstriber, også selv om jeg ikke brugte det aktiv til video-redigering, selv hvis jeg fjernede driveren, var der stadig støj-striber, jeg måtte simpelhen opgive det Matrox kort, og ringede og fortalte straks Fredgaard om problemet med Matrox-kortet.(jeg husker tydelig at de sagde, hvis der er nogle problemer med kortet så skulle jeg bare komme ned med det, så vil de finde ud af det!)
De sagde at jeg skulle tage kortet med ned i butikken, og det gjorde jeg så, efter at have forklaret situationen omkring problemerne med Matrox kortet, sagde en sælger at det vat ikke deres ansvar, hvad i al-verden skulle de (Fredgaard) dog bruge et defekt kort til, det kunne de ikke tage tilbage, de kunne hellere ikke give pengene tilbage, eller bytte det til noget som helst, Fredgaard sagde at "jeg havde jo bestilt det mere en 14 dage tilbage",så derfor var min mulighed for at gøre noget som-helst lig nul, desuden kunne jeg bare fis-af.

Jeg prøvede forgæves at få pengene tilbage eller i det mindste, at få det repareret, men nej ingen hjælp her, jeg forlod butikken i et ernorm raseri (selvfølglig skjult!).

Dagen efter tog jeg ned i butikken og snakkede med en anden sælger, en ung sælger han virkede flink og prøvede at hjælpe mig, få kortet byttet til et andet, men straks kom den anden sælger op til den unge sælger og sagde stille og roligt, at det kunne ikke lade sig gøre, så jeg måtte forlade butikken endnu en gang, til sidt vidste jeg ikke hvad jeg skulle gøre i fortvivlse!

Jeg truede med Forbrugerretten til Fredgaard, nu vil de pludselig godt bytte Matrox kortet til et andet, og jeg fik da også kortet byttet, men scenen med den gammel æske, skete en gang til, jeg fik den samme brune æske, åbenet selvfølgelig med toilet-papir i,smidt i hovedet, eneste forskel, var at det nu var lidt mere pænt pakket ind, og at den anti-stastiske pose var lukket, med et slags klistermærke, så jeg skulle tro, at nu var kortet altså nyt, det kunne jo bevises fra Fredgaard, med at den antistatiske pose til grafikkortet var lukket med et klistermærke, jeg forlod butikken og tog hjem for at prøve kortet, installerede det i min gammel PCèr, istedet for, samme problemer opstod igen!.

Jeg fik bare nok af Fredgaard og istedet, skyndte jeg mig at køre ind til Falkoner Allè på Frederiksberg og gik ind i en "RIGTIG" computer-butik og købte et Creative Geforce4 Ti4200 AGP og siden har jeg været rigtig glad for det nye grafik kort, ingen som helst problemer med kortet, og selveføgelig var dette grafik-kort leveret i original pakke, nydelig indpakket til den mindste detajle, se det kalder man Service, (hvorfor jeg ikke solgte det "gamle" Matrox-grafikkort, og købte det samme Matrox kort igen, på Falkoner på Frederiksberg ? , jeg havde bare fået nok, mere en nok)..

Min erfaring er at, for gud-skyld lade være med at købe komplekse dele i en radio-kæde som Fredgaard, køb hellere varene i en rigtig computer-butik istedet!

En af mine venner købte også en Apple macintosh G4, i Fredgaard for et stykke tid siden, han har i den følgende periode oplevet masser problemer med sin computer!

Butikken som jeg hentyder til, hvor jeg købte Matrox kortet, er i Fredgaard i Glostrup.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-02 00:17

Hvis historien er sand, så har fredgaard sig et problem.....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-11-02 13:57

Ja, det lyder ærligt talt utroligt.
Næsten som i en "find dig i ekstzz bladet eller find dig i hvad som helst reklame". Jeg tror nu nok at jeg i ren forargelse ville have kørt sagen til enden. Men det er let at sige fra sidelinien, jeg ved hvordan man mister tålmodigheden efter lang tids venten.

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 28-11-02 15:04

Historien er 100% sand, jeg blev nød at fortælle andre om den ekstreme negative oplevelse, så andre ikke bare skal tro at alle foretninger er 100% loyale, det er de ihvertfald ikke, det er det værste svineri jeg nogen sinde har oplevet, men det er så negativ at jeg bare ikke kan mere, unskyld ordsrproget, fuck det Matrox kort, nu jeg da endelig fået en Nividia4 ti4200 grafikkort og har fået fred, men en ting sikkert jeg sætter aldrig mine ben i en Fredgaard butik aldrig mere!!

Godkendelse af svar
Fra : elo2002

Dato : 28-11-02 15:07

Tak for svaret e.p..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-11-02 15:13

Hej ele2002!

Øv - hvor kan man da være uheldig; men ellers tak for dit indlæg!

Vi kan alle lære noget af dette - varerne skal / bør være i original emballage eller sørg for at få en ekstra særskilt garanti mod fejl og mangler.

Man bør kun købe hele enheder i radio- og TV butikker, supermarkeder m.fl., og køb enkelt dele i edb- butikker / virksomheder hvis man vil være sikker på, at kunne få support og rimelig behandling hvis man skulle være uheldig.

Jeg synes endvidere, at du bør bringe dit indlæg under tips - så flere kan få kendskab til din uheldige oplevelse.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-11-02 15:22

Hold hold....
Alle har ret til at forsvare sig.....derfor bør sådanne indlæg oprettes som et spørgsmål.....

Der er altid 2 sider af en sag, og fredgaard bekræfter i en mail til mig at de havde et problem.......læs selv:

Goddag, Eric!

Tak for din mail via Fredgaard ris&ros.

På dit spørgsmål, om vi har et ptoblem, så nej!!!!!!!

Denne sag er ca., eller godt og vel, over et halvt år gammel. Så derfor vil
jeg svare i datid. Ja vi havde et problem, som er blevet løst ved at de
medarbejdere der var involveret i denne ulykkelige sag, ikke længere er i
firmaet.

Med venlig hilsen
Preben Lundberg
Kundekonsulenl

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-11-02 15:30

Meeen....jeg ville også have gået videre i sådan en sag !!!

Og sikkert også svine dem til......hvis du stadig ikke har fået løst dit problem (byttet kortet), så syntes jeg da at du skulle kontakte fredgaard på deres hjemmeside, og se hvad de kan gøre for dig. De har ihvertfald erkendt at der er sket en meget grov hændelse siden man fyrer dem.

http://fredgaard.dk/om_fredgaard_kontakt_fredgaard.asp?md=2

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-11-02 15:49

Hej e.p.!

Hvad mener du med? "Hold hold....
Alle har ret til at forsvare sig.....derfor bør sådanne indlæg oprettes som et spørgsmål.....

Jeg skrev: "Jeg synes endvidere, at du bør bringe dit indlæg under tips - så flere kan få kendskab til din uheldige oplevelse."

Så, når vi nu også har en tip-funktion her hos Kandu, så mener jeg, at indlægget OGSÅ burde bringes som tip, som "elo2002" også gør. Ellers vil jeg da give dig ret; men man kan da sagtens forsvare sig ved at bringe et modtip, når nu der ikke p.t. er en funktion hos Kandu vedrørende kommentarer til et tip.

Hvis jeg var ansvarlig for Fredgård, så ville jeg endvidere have skyndt mig, at sende en erkendtlighed eller andet, for at få en sådan kedelig sag afsluttet hurtigst muligt!

Jeg har endvidere prøvet dit link til Fredgård; men jeg får bare et tomt skema frem!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 28-11-02 16:14

tak for linket e.p. er gjort, d.v.s at jeg besøgte linket til fredgaard og har skrevet om min oplevlese med Matrox-kortet, som et indlæg og sendt det til Fredgaard.

Jeg har desuden sendt en Email til Privat Computer - BREVKASSEN, håber de trykker den!?

Forresten hvorfor er der ingen "Smiley`s" hos Kandu, det kunne være rart at bruge et par stykker, hvis der nogen der ved det?.

Tak for alle de gode kommentar.