/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cyklisk redundanscheck
Fra : jeb3
Vist : 940 gange
100 point
Dato : 21-03-06 10:56

jeg har lige formateret min pc.
Nu skal jeg have alle mine ting ind igen, bl.a. mine backups.
Men nogle af cd'erne kommer der en for mig adrig før set,fejlmelding:
cyklisk redunanscheck.
Der overføres en del af det, og så kommer fejlmeldingen.

hvad betyder den,og hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-06 11:11

skyldes ridset, beskadiget eller snavset cd'er! Prøv at tørre cd'en af med en blød klud fra hullet og ud!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-06 11:13

Hvis det ikke virker er det sandsynligvis laserhoved i cd rom der skal renses! Det gøres lettest med en rense cd!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-03-06 11:14

Normalt et drev, der ikke kan læse godt nok.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-03-06 11:26

Det vil jeg da lige prøve. Hvor får man sådan en rense cd?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-06 11:38

De fleste TV-radio butikker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-06 11:39

Hvis drevet kan skilles ad kan du bare bruge en vatpind med lidt cd rensevæske!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-03-06 11:42

Nu sidder der vel ikke en diskette i drev A:

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-03-06 11:50

Nej der sidder ikke noget i drev A.
Men det sjove er, at det kun er mine brændte backup cd'er der er problemer med.
Da jeg installerede windows,office mm,var der ingen problemer.
Jeg har også lige installeret mit webcam,der var heller ingen problemer.
Kun med de dc'er jeg har brændt med dokumenter, fotos mm.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-06 11:57

Ok! Så tyder det mest på laserhovedet!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-03-06 12:02

Jeg drøner fluks afsted for at købe en rensecd.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 21-03-06 12:12

Det hjæloper desværre nok ikke.
Fejlen ligger med overvejende sandsynlighed i "skiverne".
Læg altid dine brændte skiver i poser eller omslag, så du undgår ridser.
Køb altid Grade A skiver, der sikrer, der kan læses over hele skivens areal (de billige har det ikke godt i skivens ydderpositioner).
Det er sandsynligvis DVD-skiver, du ikke kan læse.
Prøv med DVDdecrypter, der kan stilles til at læse et væld af gange, og lav så en ny kopi ved hjælp af programmet, så du har en sikkerhedskopi.
Venlig hilsen
Leif

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-06 12:25

Det kan meget vel være at et andet drev bedre kan læse dine cd´er . Tag dem med over til en ven og prøv om han kan lave en kopi, som du bedre kan læse.

Min er faring er at man få en bedre brænding, som læses mere sikkert hvis man ikke udnytter brænderens maksimale hastighed , men indstiller den til at gøre det med ca. halv hastighed af hvad fabrikanten praler med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-06 12:30

Hvis der er snavs eller fedtfingre på den brændte cd kan du rense med sprinklervæske på vatrundeller af den skags som kvinder bruger i ansigtet. Tør af med en tør rundel, så væsken ikke tørrer ind.
sprinkler væske til biler koster omkring 5 kr / l og har samme kemiske sammensætning som speccialrensevæske til omkring 1000 kr /l. Måske lidt anden farve og parfume, men det tørrer du jo op.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-06 12:35

Ridser kan fjernes med samme slags rondeller og meget ihærdig pudsning med et meget fint slibemiddel. T.Hansen har et pudsemiddel til acryldisplayes, som virker godt.
Du skal ikke være bange for at slibe i det brændtelag med informationerne. Det ligger på undersiden af "bagsiden" , Det er derfor man skal være forsigtig med, hvad man bruger til at skrive på bagsiden med.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 09-05-06 08:54

Tak for svaret tedd.