/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcams, streamet kvalitet
Fra : Hvidschæfer
Vist : 786 gange
20 point
Dato : 17-03-06 13:22

Hejsa
Jeg er ny her og prøver lykken om det er det rigtige sted at spørge, jeg bruger streamet webcam på min hjemmeside når jeg har et kuld hvalpe, jeg skal ud og købe et nyt og bedre, er der nogen der har nogle anbefalinger? jeg er også meget interesseret i trådløs webcam men er ikke sikker på om de virker optimalt og om man kan køre med det uden at have et trådløs internet? jeg vil også høre om programmer, jeg bruger nu Webcam XP og det er udemærket men er der andre som måske er bedre?
Hilsen Ame

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-03-06 14:03

Hejsa
Jeg vil ikke anbefale dig en åben stream (on-line) af webcam, da din "linje" ¨å vil stå åben. Det er rent guf for hackkere og heller ikke alle internet udbydere tillader det. Jeg vil anbefale dette i stedet, da du herved periodisk (kan indstilles til hvor ofte) uploader til din side med vapserne - se http://www.theill.com/conquercam/
Hvad angår webcam(s), ja så er der et hav af dem. Selv benytter jeg et ældre Logitech, men det opfylder mine krav, du kan kigge ind på www.edbpriser.dk og finde det som passer til dig.
Hygge... og go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-03-06 14:05

NB: Direkte til webcam søgning / liste http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=47

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-06 17:37

Jeg kan anbefale et, som både kan køre kabel og trådløst, og som kan køre uafhængig af din PC, da den selv kan uploade til en hjemmeside. Endvidere kan det styres af den besøgende, så de kan følge hvalpene rundt i lokalet.

Jeg har set det to steder og har selv købt det, det sted hvor det er billigst.
http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?409 er lidt dyrere end
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=158450 selv om det er det samme kamera, blot med et andet "klistermærke på".

Den side der bliver brugt til billederne, kan du beskytte med password og med META tags, så den ikke bliver registreret i søgemaskinerne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-06 21:04

VOV VOV VOV - Når hundene har været ude at tisse, så håber jeg at der kommer en reaktion fra Hvidschæfer

tssssssssssssssssssss dryp dryp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-03-06 21:24

Han er sikkert ude og lufte..... ?

Kommentar
Fra : Hvidschæfer

Dato : 19-03-06 22:15

Hejsa
jeg ved ikke om man så kan svare her på jeres svar til mig men nu prøver jeg ha ha.
Det var meget spændene med det webcam fra Zeitech det lyder som lige det jeg søger
nu mangler jeg så bare at finde ud af hvordan det fungere når man bruger et trådløst cam
skal man så også have et trådløs netværk? og hvad var det der med at man har en åben port når man kører streamet webcam?? jeg bliver helt nervøs, jeg har nu ikke oplevet nogen problemer endnu og undskyld mig men jeg har ikke en dut forstand på det der med point osv. så jeg håber i
har fået hvad i skal have, iøvrigt er jeg ikke en han men en hun
Kunne også være spændene at høre om i kan anbefale andre programmer til streamet cam end det jeg bruger "webcamXP"
Tak for hjælpen hyg jer

Kommentar
Fra : Hvidschæfer

Dato : 19-03-06 22:18

NB! hvordan pokker kan man styre det webcam hvis nu der løber en hvalp i hver sin retning og der sidder flere og kigger og alle vil styre det i hver sin retning?????????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-03-06 22:26

Det er nu nok dig, som skal styre kameraet... ellers kan jeg godt se problemet Det er også bevægelses styret... se hjemmesiden som servrino henviser til.

Citat
Overvågning er blevet en vigtig del af hverdagen og for de fleste virksomheder en nødvendighed. Med Cellvisions MPEG4 IP-Kamera er det nu muligt at overvåge alt via Lokalt Netværk, over Internettet flere hundrede kilometer væk eller via Trådløst Netværk op til 80 meter væk i fri luft.

IP-kameraet har indbygget motor og kan panorerer i et bredt synsfelt fra -170 grader til +170 grader. Kameraet kan desuden tilte fra +45 til -90 grader og overvåge loftet såvel som gulvet.

IP-Kameraet understøtter bevægelsesdetektering, og dermed optager kun når der foregår noget i lokalet.

IP-Kameraet har Digital Zoom funktionalitet og giver mulighed for automatisk afsendelse af en email ved aktivitet.

Vi henviser til vores link for mere information om IP-kameraet.

En lidt mere kostbar løsning end den jeg henviser til

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-06 21:09

Du kunne evt. købe to af dem, men så er problemet hvis der er 8 hvalpe!

Hjemmesiden som billederne lægges ud på, vil være forsynet med knapper, hvormed man kan styre kameraets funktioner.

Alt dette er beskrevet i de links jeg lagde til dig, hvor der også linkes videre!

Kommentar
Fra : Hvidschæfer

Dato : 24-03-06 08:23

Hejsa
Så har jeg talt med Zeitech, det var en underlig forvirrende oplevelse da han ikke anbefalede mig at købe det trådløse webcam han mente ikke det var så god en kvalitet som andre alm. web cams og han sagde så mange dårlige ting om det at jeg ikke engang kan huske alt det han sagde HMMM.
Så er jeg tilbage til web cam junglen igen, da jeg har et ok webcam nu men udelukkende leder efter en bedre løsning som skulle være trådløs tja så ser det ud til at det ikke er der udviklingen har gået så stærkt endnu.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-06 17:52

Selv om du ikke vil køre med trådløs forbindelse, så "dutter" det af mig anbefalede alligevel.
Det kan nemlig bruges til begge dele, alt efter den opsætning du vælger.
I linken til trendnet er der to modeller af samme slags, det ene kan både trådløs og kabling (som det fra Zitech, hvor det andet fra Trendnet er beregnet for kabling.
Alle de nævnte modeller kan up-loade billeder uden at du behøver at have din PC til at stå og koge hele dagen.

Kommentar
Fra : Hvidschæfer

Dato : 24-03-06 20:41

Hejsa

du siger det kan uploade men hvor uploader det til?? bortset fra det så aner jeg ikke hvordan man får givet de der point osv.? eller har i fået point bare ved at svare mig??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-06 21:28

Når du giver point så skal du klikke på den bruger som du vil acceptere svaret fra.

Den side du up-loader billederne, skal være adressen på den hjemmeside du vil lægge billederne ud på. Af gode grunde kan jeg ikke vide hvad den hedder, men det ved du! - Alt efter hvordan du opdatere din hjemmeside v. fx. en ftp-funktion, skal du bruge den samme fremgangsmåde, hvor du lægger dit billed ud under det samme navn hele tiden, således at det altid er det sidste nye billed der vises. - Du kan også bestemme hvor mange billeder der skal lægges ud i timen/minuttet/sekundet o.s.v.

Men det skulle der være software til på den medfølgende CD.

Kommentar
Fra : Hvidschæfer

Dato : 24-03-06 21:33

Jeg plejer at bruge et program der hedder webcamXP som gerenere en HTML som jeg så indsætter på min hjemmeside og så køre der streamet live cam kan det cam også det? og i øvrigt tak for hjælpen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-06 21:45

Ja, jeg vil tro at du kan bruge det samme program, da det er et spørgsmål om, at overføre billed data til hjemmesiden.

Forskellen ligger blot i, at det beskrevne kamera, selv gør dette, da det kan arbejde úafhængig af en PC's tilstedeværelse!