/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra C til D ?
Fra : Vonna
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 15-03-06 12:09

Jeg har fået et problem .min harddisk er delt op i C og D som kun er på 5 Gb og der gemmer jeg så nogle billeder og nogle dokomenter .Men så til problemet ,en dag havde de to skiftet bogstav D er blevet til C og har nu de 5 Cb med billeder og dokomenter ,og C er blevet til D med Windows o.s.v .Computeren kører upåklageligt men hvad kan jeg gøre for at rette fejlen .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-06 12:22

Du gir en noget rodet fremstilling af problemet Så rodet at det er svært at se det og hjælpe dig.

Jeg kan ikke få din forklaring til andet end a du før havde et 5GB D drev med dokumenter. Nu har du et 5GB C drev med dokumenter. computoren kører godt nok. Hvor er problemet ????

Du må også skrive hvilket styresystem du har, ellers er hjælp helt umuligt.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 15-03-06 12:40

Ja jeg har svert vet at formulere mig Sorry. Men jeg mener at vis du med en god vilje læste spørgmålet så ville du forstå det .Styresystemet er Windows XP hom

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-03-06 12:59

Probemet er forståeligt da mange ting f.eks. spil nyinstallationer automatisk lægger sig ind på C:, ligesom de forskellige programmers genvej ikke længere vil virke, så nogen problemer vil du da få hen ad vejen.
Du skal ind og rette det i Bios, men er det noget du har rodet med før?????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-03-06 12:59

Gå i diskhåndtering og skift drevbogstav igen.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 15-03-06 13:09

Til Stig .Nei jeg kender intet til Bios ved kun hvordan jeg kommer ind men ellers intet . Til peet49 Jeg har set på diskhontering .men ved ikke hvordan jeg skifter drevbogstav

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-03-06 13:31

Højreklik på drevet i diskhåndtering-klik på skift drevbogstav og sti..

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-06 13:32
Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 16-03-06 22:00

- Højreklik på "Denne computer"
- Vælg "Administrer"
- Klik på "Diskhåndtering"
- Højreklik på det drev du vil ændre
- Vælg "Skift drevbogstav og sti"
- Vælg "Rediger"

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 17-03-06 01:38

Nytter ikke med diskhåntering, jeg kan kun lave en genvej ,men kan ikke redigere mine drevbogstaver,

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-06 21:04

Yeps, samme problem her og jeg har spurgt herinde uden at det lig ehjalp mig. Godnok var der et svar men det var lige for kryptisk for mig. Måske en dag hvor jeg ikke kan finde på andet.

http://www.kandu.dk/Spg71995.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 30-04-06 15:46

Tak for svaret lawitt.