/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus A8N-E Sata2 drivere?
Fra : Pjevser
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 13-03-06 18:43

Nogen der ved hvor henne jeg kan finde drivere så jeg kan køre Sata 2?

Hvis jeg sætter min CD i kan jeg instalere noget som hedder RAID drivere? Ved ikke om det er det? :(

Nogen som kan hjælpe?? :)

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-03-06 19:10

HAr du prøvet på deres hjemmeside ??? http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=171&model=455&modelmenu=1 , og så under download

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-03-06 19:27

Ja det har jeg. Og jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget som virker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-06 19:35

På Asus hjemme side kan du også se manuals for dit motherbord.
Hvis dit C: drev skal bruge SATA lægges driveren ind i starten af XP indstallation (tryk 6)
Uden at vide det bestemt så er det dine Raid-drivere som styrer SATA2.
kig her om du bliver klogere:
http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=70663
ellers søg på google
sata 2 raid - der kommer lidt viden om det.

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-06 00:34

på din cd, har du garanteret også et program, der hedder makedisk..?? det laver disketten, du skal bruge til at sætte sata driverne op, og som e.c. nævnte, sættes de op under winxp installation ("tryk F6 for at installere af sata eller Raid drivere")

Lyhne2

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-06 01:18

lyhne1: Ja det har jeg. Jeg har også lavet en disk. Men når jeg så har instaleret den siger den blot at den muligvis ikke kan starte

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 14-03-06 09:19

fordi "driverne ikke er digitalt signeret af microsoft" ?

Det ville jeg installere alligevel..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-06 16:09

Nåe ja Lyhne F6 skal det være

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-06-06 21:50

Dit A8N-E har slet ikke SATA2.

Jeg har selv det bundkort, og det har kun SATA1...

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 09-06-06 22:01

Der tager du så helt fejl ;)

nForce4 Storage:
- 4 x SATA 3Gb/s
- 2 x UltraDMA 133/100/66/33
- NVRAID : RAID0, RAID1, RAID 0+1 and JBOD span cross SATA and PATA

Sata 3gb/s kører SATA 2.

Så du tager vidst lidt fejl :) Og mine diske kører Sata 2 så det virker skam.

Nu ved du vidst lidt mere om dit bundkort ;)

http://dk.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=455&l1=3&l2=15&l3=0

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-06-06 22:10

Din SATA disk leverer også en driver.
Eller din CD fra ASUS (som plejer at levere godt med drivere på CD)

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 09-06-06 22:15

Jeg har egentlig også fået det til at virke. Så jeg må hellere lige acceptere svaret :)

Tak for svaret lyhne1.