/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 computere - 1 højttalersæt
Fra : rolandkorg
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 12-03-06 21:17

Jeg har et problem...

Jeg vil gerne bruge mit højttalersæt til begge mine computere, hvordan gør jeg det nemmest ?
Jeg har både kigget efter en switch og et lille splitkabel, men jeg synes ikke jeg kan finde det jeg skal bruge. Er der en som lige er stødt på sådan en lille dims ?

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 12-03-06 21:25

Hejsa

Der er flere løsninger, men hvis du splitter kabler op i flere dele lider du tab på ca. 50 % ved brug.

Nemmeste løsning for dig er at skifte stik, hver gang du skal bruge den anden computer.

Alternativt ville jeg købe et ekstra sæt højttalere, de koster næsten ingenting og du kommer nemt op i samme pris med de løsninger du har gang i.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 13-03-06 11:45

Hej, jeg bruger selv et splitter-kabel.

Du kan også bruge 'line out' fra den ene PC og ind i 'line in' på den anden PC hvor højttalerne er sluttet til.

Du kan se mere her:

http://cavemonkey50.com/2006/02/two-computers-only-one-set-of-speakers/

Der står også en del om det her + kommentarer og gode råd:

http://techrepublic.com.com/5100-1035_11-5238134.html#

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 13-03-06 11:46

Endelig findes der også en switcher dims du kan skifte med (sikkert for at undgå kvalitetstab):

http://electronicsusa.com/mk7.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-03-06 17:46

Begge computere er gemt væk i et hjørne, så det med at bytte kabel hver gang er udelukket.

Det er et 3000-kroners højttalersæt jeg har, og vil derfor gerne have glæde af dem på begge com. så et ekstra højttalersæt er også udelukket.

Leder efter en switch som lawitt har fundet... (findes de måske i Danmark )

Annuller spørgsmålet
Fra : rolandkorg

Dato : 28-04-06 10:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål