/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs Netværk...
Fra : jumbovorre
Vist : 366 gange
30 point
Dato : 26-11-02 01:13

Hej alle...

Nu da jeg har fået min computer til at virke som den skal, kunne jeg godt tænke mig at investere i trådløst netværk... Jeg skal koble 1 (evt. 2) bærbare computere sammen med min stationære... Hvilken producent vil I anbefale... Jeg har kigget lidt på NetGear og Belkin.... Har læst et par gode anmeldelser af NetGear og derudover koster det ikke ret meget... Belkin kan jeg dog få til samme pris, så det er ikke det der spiller den store rolle....

Er der andre I kan anbefale...? Min prisniveau ligger på ca 1500-1700kr... (for base+et pcmcia)

På forhånd Tak
Steffen

PS. Er der virkelig ingen der kan svare på mit andet spg "secondary Master"... Der er da alligevej små 200 points at hente (kodefri dvd+secondary master)... Håber på et svar snarligt...

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 26-11-02 09:53

Belkin kender jeg desværre ikke nok til men jeg kører selv med NetGear og det virker HELT upåklageligt Der går du ikke galt ibyen efter min mening

Accepteret svar
Fra : Dennis_M

Modtaget 30 point
Dato : 26-11-02 17:06

Jeg har i FONA set et pakke med to "netkort" til usb de er billige.

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 27-11-02 17:22

En lille update.... Jeg har købt BELKIN og skal senere i aften sætte det.....
¨
Foklarer senere om det er godt...

Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 28-11-02 11:42

Det fungerer rigtig godt.... Kan klart anbefales.... koster omkring 1500.....

Mvh Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 28-11-02 11:44

Tak for svaret Dennis_M.

Kommentar
Fra : jankes

Dato : 07-02-03 12:27

hej steffen
kan du sige noget om hvorlangt det kan række ( gennem mure m.m. ), og hvad med hastigheden ?

mvh Jankes

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 09-02-03 01:40

Hej Jankes....

Rækkevidden er ganske udmærket- ligger vel på omkring 70-100 meter når der er mur imellem.... Det påvirker selvsagt hastigheden jo længere væk fra bastestationen.... Men jeg henter ca med samme hastighed som med et alm netkort...

Steffen

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 11-02-03 12:42

Hvor mange computer kan man koble på basen?

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 11-02-03 22:21

Jeg er ikke klar over det, to bærbare er ikke noget problem i hvert fald... Det virker fint...

Steffen

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 16-02-03 00:54

Udstyr til stationær PC Belkin Wireless Desktop PCI Network Adapter, kan købes hos PC-netto.dk til 263,-

KORT 2.Udstyr til bærbar PC Belkin Wireless Desktop PCI Network, kan købes i Elgiganten for 499,-