/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd Drev kan ikke finde cden
Fra : Surf
Vist : 771 gange
50 point
Dato : 04-03-06 04:14

Jeg har et meget mærkeligt problem. min dvd drev vil af grunde ikke spille eller finde cd som er i dem. men når jeg puter dvd spil og spille dem så kan den godt det. ved en af spillene sige den

Sørg venligt for, at spil-disken er i drevet og vælg OK for at genstarte appelikation

Hvad er der i vejen med mit DVD drev var

Skal lige sige at det er en brænder jeg har altså en dvd brænder jeg har

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-06 08:36

Prøv at køre din installations CD til din DVD brænder igen, måske er der noget du ikke har fået med???

Du skriver ikke noget om at den har kunnet det før, så det lyder nærmest som en hasteinstallation!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 08:47

Hvis det er en "ren" brænder du har, kan du ikke afspille noget på dit drev.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-03-06 09:05

Sammen med brænderen har du helt sikkert fået nogle programmer. Et tilo at brænde dine skiver med, nok også et til at se film med, og du har nok også et afspilningprogram.
Installer alt, du har fået med.
Ellers prøver du at starte Windows Mediaplayer og se, om den ikke kan hente "muzakken" ad den vej.

Lad os høre, hvordan det går.
VH
Leif

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 09:34

Citat
Skal lige sige at det er en brænder jeg har altså en dvd brænder jeg har

Den kan ikke afspille noget.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-03-06 10:27

den har føre kunne afspille musik og spil som er på cder.OG SOM SAGT KAN DEN GODT SPILLE SPIL SOM ER PÅ DVDER. NÅ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 13:31

En brænder kan i dag da afspille alt fra dvd til cd, brænde cder, dvder og dvder i 2 lag.

Hvad er fabrikkatet?

Det er muligt at den trænger til en rensning. Pil den ud og tag toppen af, så er det muligt med lidt snilde at finde laserhovedet. Rens det med en renseserviet og aftør med en snugfri klud. Dette har jeg gjort flere gange og "reddet" drev. Ellers er der ingen anden udvej en at købe en ny.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-06 15:33

Hids dig dog ned SURF, man skulle tro du ser Bamse og Kylling til hverdags, han kan også hurtigt hidse sig op.

BASTA! Nåh siger jeg så!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-06 15:39

Fijala! - Hvad er "snugfri klud" ???
Mener du fnugfri eller snotfri

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:05

Øhh det ved jeg faktisk ikke Det er utroligt hvad man får skrevet uden at lægge mærke til det.

Snugfri = fnugfri

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 16:06

Men ellers bør kluden også godt nok være - snotfri.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-03-06 20:51

øhh nu kan den lige pludselig godt køre. har haft den stået tændt i 6-7 timer uden at bruge den. er det fordi den er kørt træt eller hvad

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-03-06 00:28
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 11:05

Citat
Just what I should til to say

The julekalender

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-03-06 14:17

Hmm nej sirker ikke og måske. for første gang det skerte sagde den noget med Time Limit så jeg har måske være for hurtig eller sådan noget

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-03-06 14:40

Start/kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering- fjern drevet og genstart.
Søg efter ny hardware, hvis den ikke starter selv

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 11-03-06 18:06

Arrrrrg nu sker det igen. og det er dumme dumme dumme mig der glemer at købe et rense cd/dvd. og hvor nu henne kan man køæbe sådan et når kl er over 6

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-06 22:10

Nu er et drev der kan køre DVD mere fintfølende end et gammelt CD drev. Laserstrålen er tyndere, fordi en DVD har et tættere data-information. Så derfor er den også mere følsom over for støv og lignende!

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 03:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål