/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
bundkort
Fra : hardy
Vist : 974 gange
200 point
Dato : 26-02-06 07:09

Hej.
Jeg er løbet ind i et problem med et bundkort i en dell dimension 4550, jeg har måtte skifte harddisken ud og så geninstallerede jeg win xp pro , men så kom problemet med bundkort driver
i system får jeg et gult spørgsmålstegn ved noget der heder pci-inputenhed samt ved lydkortet som jeg har driver til ,og jeg har downloade driver til tipssettet som er intel i845pe.
er der nogen der kan hjælpe med mit problen vil jeg være taknemlig.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-06 08:27

Du skal på dell`s hjemmeside-support/download og hente drivers til kortet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-06 08:27

Kun hvis du ikke har en CD fra dell, har du tjekket?

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 26-02-06 09:49

Det er rart at have en DELL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-06 10:13

Du kan jo altid bruge "install recovery disk"
Men hvis du allerede har hentet drivere, skal du vel bare dobbeltklikke dem, eller hva?
Men ligger de bare som alm. drivere som ikke kan dobbeltklikkes, skal du vel bare i enhedshåndtering, og åbne hardwaren med udråbstegn, vælge enheden ved at dobbeltklikke og vælge opdater driver, og så fortælle at du har driveren, og browse hen for at fortælle hvor den ligger, feks. på skrivebordet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 26-02-06 10:14

hej igen.
jeg har fået lydkortet til at virke men har stadig problem med pci-inputenhed .
Har været inde på dell hjemmeside men jeg kan ikke rigtig finde noget der,
og jeg har ikke cd der fulte med maskinen da den er købt brugt.
og det skal lige siges at det ikke er mig der er den heldige ejer af maskinen."heldigvis"

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-06 10:37

Du skal have chipset driverne hentet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-06 10:45

Der må da stå hvilken enhed det drejer sig om, det er måske et trådløst indstikkort, som du ikke har fået med?
https://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/kb/en/document?c=dk&cs=dkdhs1&DN=1026016&l=da&s=dhs
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 26-02-06 10:46

det har jeg , men det afhjælp ikke problemet tipsættet er intell
intel i845pe
mvh hardy

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-02-06 13:03

Er den oprindelige HD fuldstændig crashed, eller hva'.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-06 13:56
Kommentar
Fra : hardy

Dato : 28-02-06 17:30

hej igen.
har været væk i et par dage men har løst problemet da jeg fik fat i en der har samme slags maskine og hade alt det jeg skulle bruge , men tak for alles forsøg på at hjælpe , jeg vil give tedd pointene da han forslag også ville ha afhjulpet problemmet og man skal jo være fær.
mvh Hardy

Godkendelse af svar
Fra : hardy

Dato : 28-02-06 17:32

Tak for svaret tedd.