/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min gode ven er død
Fra : betonjens1
Vist : 1134 gange
200 point
Dato : 25-02-06 14:17

Sad og arbejde på min pc. den lukker ned ,ved genstart sort skærm og lang bib lyd der gentager sig .

Min gode ven er en
Medion
model pc.MT6
Type MED MT 164 2,66 GHz
GeForce Ti 4200
XP home

Nu er spørsmålet ? Hvem. Hvad .Hvor .Er der nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 25-02-06 14:28

Mit standart svar :

Systematisk fejlfinding :
Sluk for 220 Volt Hver gang du roder i pc'en.

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 14:49

Er det en award bios? Så tyder det på RAM fejl!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-02-06 16:43

<<<<<<<<<<<< [B]R:I:P[/B] >>>>>>>>>>>

Kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-02-06 17:49

Prøv at trykke alt fast: Kabler ind på bundkort, og harddisk, og tryk grafikkort hårdt ind mod bundkortet, og så prøv.
Ellers hold F8 inde ved opstart, og så kommer du til valg af muligheder, her skal du først prøve fejlsikker tilstand (Så kan du i enhedshåndtering måske se hvor fejlen er)
Virker det ikke, kan du efter F8 vælge gendannelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-02-06 20:31

pallebhansen
Jeg kan jo ikke komme ind hvor du forslår da skærmen er hel sort , jeg syntes at det ville være mærkeligt at den lige pludselig skulle være ved at rasle fra hinanden, jeg har haft den i fire år uden problemer.
hilsen betonjens

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-02-06 20:33

Til sofus.

Jeg håber at jeg har redet din dag

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-02-06 20:37

Til gambrinus

Jeg er gået i gang med dit forslag men jeg ser ikke så godt så jeg må vente til der kommer lid mere lys på himmelen.

hilsen betonjens

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 25-02-06 22:31

Jeg har lige været ude for noget af det samme dog sad jeg ikke ved min pc og dem gav ikke lyd fra sig men den var bare død.

jeg fandt min jumper der gendanne mit bundkort og derefter kunne jeg komme ind i bios igen og finde min harddiske og vupti alt virker igen.

man kan også forsøge sig med at pille batteriet ud og lige vente lidt og så sætte det i igen.

håber da for dig du kan "genoplive" den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-06 00:19

Når skærmen er sort, så tyder det mest på problemer med skærmkortet (Det som monitorkabelet er forbundet til)
Selvfølgelig rasler delene ikke fra hinanden, men der er konstant rystelser i alle dele.
Så der sker da ikke noget ved at trække skærmkortet ud, og stoppe det godt ind igen med et klik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 09:06

Kun et foreslag, men hvad sker der, hvis du sætter den til at boote fra din XP cd.
Hvis der kommer normalt billede, kunne det tyde på der er fejl i Windows.
Prøv så at lav en reparation.
Kør Cd´en igennem, til der står installer, eller reparer.
Klik for at reparer

Og Beklager <<<<<<<< R.I.P >>>>>>>>>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-02-06 13:08

Hvor mange BEEP og hvor længe varer de ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-02-06 13:20

Medions eget forslag til at håndtere en af deres computere der ikke starter.:

1. Stil hovedafbryderen på netdelen på din computer (på bagsiden af PC'en) på positionen "0".

2. Træk strømkablet ud af computeren.

3. Stil hovedafbryderen på computerens netdel på position "1" igen.

4. Hold nu tænd/sluk kontakten på forsiden af PC'en trykket ind i ca. 15 sekunder.

5. Tilslut strømkablet igen og tænd PC'en på ny.
----

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 27-02-06 01:31

Det lykkedes men jeg ved ikke hvilken forslag der gav resultat.

Jeg prøvede Jens T ,forslag ,også pallebhansen , og gambrinus var jeg glad for fordi han var hurtig
og hans forslag formentelig også havde givet resutat, så jeg sætter 200 point ind til vær.

Hilsen betongjens og tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 02-03-06 00:55

Tak for svaret Gambrinus.