/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Flere RAM
Fra : den_nysgerrige
Vist : 901 gange
500 point
Dato : 22-02-06 20:40

Jeg vil gerne have nogen flere ram i min maskine.
Jeg har i dag 2x256 kingston DDR SDram 200 mhz
Jeg vil gerne op på som mindste 2 x 512
Hvad skal jeg købe og hvordan sikre jeg mig det er de rigtige ram jeg køber.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 22-02-06 21:05

det kommer jo an på hvad dit bundkort understøtter. det skal du have fundet ud af først. ved så lave Mhz, kan det måske nokk være fornuftigt at udskifte bundkort og processor. Du vil ikke få sønderligt meget ud af at smide 512 ram mere i, i forhold til den anden løsning.

Mvh.. Misteryman

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-06 21:08

Du bliver nød til at kigge i manualen til dit bundkort for at se hvilke ram og kombinationer af ram kortet kan bruge. Manualen kan du sikkert finde på producentens hjemmeside, hvis du ikke har den på tryk. Det er ikke computernavnet, men bundkortnavnet du skal søge på. Bundkortets navn bliver som regel vist ved opstart af computeren

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-02-06 21:12

Computeren er fra oktober 2004, så jeg mener nu nok både bundkort og proces er tidsvarende nok.
Vi snakker om en intel 4 3000MHZ.
Der er vel også en verden til forskel på en maskine til 6000 kr eller 2 x 512 ram til måske 700 kr. eller hva?

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-02-06 21:40

Hvor ser jeg hvad det er for et bundkort jeg har. Jeg har lavalys installeret, men den synes jeg ikke jeg kan se navnet på bundkortet i. ?

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-02-06 21:51

åååh bundkort = motherboard
Jeg synes nu I tåger mig lidt rundt uden at komme med konkrete forslag.
Her er kan I se mit bundkort http://peecee.dk/?id=29737

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-02-06 22:25

Hej..

Kan ikke umiddelbart kende dit bundkort.. Spørgsmålet er om der skal investeres i dual-channel ram eller ej. Hvis du nu åbner dit kabinet, så smækker en lommelygte på nede omkring bunden, vil der højst sandsyndligt stå, hvilket bundkort(motherboard) det er...

Hvad bruger din comp til? Spørgsmålet er også om det er værd at smide nogle ekstra skillinger efter noget der kører med lidt lavere latency...

Så hvis du kommer med navnet, kan jeg se hvor hurtigere dine ram kan være... så kan vi begynde at se på dem...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-06 23:11

Det står lidt tåget det der billede, men så vidt jeg kan se kører du med DDR 3200 dual ram!
Dvs du reelt kun har 256 mb ram De billigste 2X 512 dual ram er lige nu http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798
og vil helt klart give en bedre ydelse på winxp!

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 23-02-06 00:35

tedd du kan trykke på linket så det vises i fuld størrelse, så kan du sagtens læse det, men korrekt hvis man læser det i formindsket udgave er det svært. Men som jeg ser det så har ret i det med dualram.
Ja for den hakker også lidt i ny og næ må jeg genstarte så derfor lurede kjeg på de for få ram, jeg har i maskinen.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-02-06 10:33

Du kan tage det her program ned,den fortæller dig hvorfor noget ram du har i din maskine og meget andet
http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw_download.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-06 11:21

Hvis du i lavalys trykker på Motherboard > SPD kan du se hvilke RAM du har installeret! Men som sagt ser det ud som om du kører med DDR 3200 aka DDR 400

Accepteret svar
Fra : and_uden_tand

Modtaget 500 point
Dato : 23-02-06 17:43

Du kan med stor fordel øge Ram kapaciteten, for XP æder jo en del energi, og oplever du fordrysninger mv. så er det en god ide at få nogen flere ram.

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 28-02-06 19:55

Tak for svaret and_uden_tand.