/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP X64 Edit ????
Fra : 4u2
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 22-02-06 16:50

Hej

Efter at jeg for en uge side fik min nye PC med 64 bit processor og den nye version af XP X64 (64 bit) version, har der været problemmer med software...

Jeg vil ikke sætte den på nettet før at jeg har fundet et virus program der understytter at køre på denne 64bit udgave af XP uden at man skal til at have Prof udgaver der koster en bundegård..

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-02-06 16:53

jeps det er et problem , der er ikke ret mange pogrammer der er udviklet til at køre på det system

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 17:05

Undskyld jeg blander mig.
Windows XP 64 bit findes stadig kun på engelsk. Ik' ???
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 22-02-06 17:31

Antivirus:
http://www.avast.com/eng/x64.html
http://www.digitalriver.com/v2.0-img/operations/ca/site/promo/etrust_promotion.html

- i et leje der er til at betale....

Jeg bruger selv sidstnævnte på min XP64.

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 22-02-06 18:52

>Undskyld jeg blander mig.
>Windows XP 64 bit findes stadig kun på engelsk. Ik' ???

Jo men det er ikke nogen probelm i...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 19:06

Njaaaa....
Jeg har ikke problemer med det "Vestjyske", men jeg laver meget support over telefonen og så er det altså meget nemmere, når man sidder med den danske udgave foran sig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 20:51

Det hele ville være nemmere, hvis alle altid brugte engelsksprogede operativsystemer . Så var der ALDRIG tvivl om hvor man skulle vejlede andre i at trykke, klikke osv...

...og x64 ruller bare derudaf! Bare synd at Micro$oft ikke selv har kompileret officepakken så den også kører 64 bit ...

Der bli'r flere og flere device drivere der understøtter 64 bit - og jeg har såmænd også fået flere 32 bit drivere til at køre fint under x64 - upåagtet Micro$oft's' "trusler" om at det ikke kan lade sig gøre...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 22:27

Det vil sige, at man godt kan mærke forskel ?
Jeg har fået at vide at Windows XP 64 ikke var meget hurtigere/bedre end Windows XP.
( Jeg køre AMD x2 3800+ 2x512 HyperX RAM )
Windows Vista skulle jo også være på trapperne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 22:42

Ja for hulen da - 3D CAD filer der før tog 4-5 minutter at rebuilde på en 2,8GHz 32bit CPU tager nu 2-3 minutter på en 3GHz dual core processor (Pentium D). (nærmere 3 end 2 min.)

Da jeg så yderligere toppede RAM'en op fra 1Gb til 2Gb så ender jeg nærmere på 2 min end de 3.

Installation af en softwarepakke der fylder ca. 1Gb kunne gøres på ca. den halve tid - og det endda selvom 64 bit maskinen kun have 100Mbit netværk til rådighed - den gamle 32 bit havde 1Gbit.

~ nu glæder jeg mig til at se hvad den kommende 64 bit version af CAD softwaren så yderligere betyder af performanceforbedring.

Opstart og nedlukning af programmer sker også hurtigere - og filmanipuleringer med større datamængder (rename, copy, move osv...) sker også mærkbart hurtigere.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 23:24

Så kan det alligevel godt være man skulle ofre lidt gryn på Windows 64.
Jeg kan jo altid beholde den gamle danske med dualboot.
Dumt spørgsmål. Der findes ikke en trial version. vel ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 23-02-06 06:59

den koste ca 1100-1200

Godkendelse af svar
Fra : 4u2

Dato : 26-02-06 11:52

Tak for svaret berpox.

Så er der liv...