/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Soltek sl-kav75; hvad passer til?
Fra : NMR
Vist : 389 gange
70 point
Dato : 24-11-02 00:07

Jeg skal til at opgradere den gamle spand. Planen er at det skal være et 75kav med 512 mb ram ( mest for at jeg kan bruge de "gamle" 128 +64 ram jeg allerede har) og en Athlon xp 2000+, med en silent viking køler. Er der nogle konflikter enhederne imellem, eller andre ting jeg skal være opmærksom på. Er det det forkerte Bundkort jeg har kig på?

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 80 point
Dato : 24-11-02 00:31

jeg vil mene at det ikke skulle være noget problem, men du skal ikke begynde at bruge den indbyggede bios overclocking for der kan det gå gruligt galt med din cpu, selvom der er indbygget en varmeføler lige under cpuén

men hvorfor ikke investere i et motherherbord med DDR ram når du alligevel skal til det og så byg en maskine mere
med dine gamle ram og cpu

og hvis du er til soltek
så er SL-DRV4 eller SL-DRV5 et udmærket bundkort
jeg har selv haft dem begge og aldrig haft nogen problemmer med dem

prøv selv at kigge på http:\\www.edbmix.dk
de er store tilhænger af soltek og prisen er da til at komme sig over

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-11-02 00:33

selvfølgelig //

http://www.edbmix.dk

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 25-11-02 12:15

Det var selvf. en mulighed, men jeg skal kun bruge en maskine, og for at holde omk. nede ville jeg gerne beholde de gamle ram. Kan det have noget at sige om det er pc100 eller pc133? Jeg mener at have læst et sted, at for at få plads til silent viking køleren er det nødvendigt at file noget af et af hjørnerne. Det lyder lidt hjemme-fusker.agtigt... Hvad er der galt med Solteks redstorm overclocking?

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 25-11-02 12:25

Lige en ekstra kommentar: Er der nogen der kender fordelene/ulemperne ved at køre med både sd-og ddrram i samme bundkort, som eks. ECS K7S5A ATX?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-11-02 13:02

der er ikke noget galt med Solteks redstorm overclocking? medmindre man er påpasselig med ikke at stille den for højt
ikke over 10% men hvis du går derover kan du risikere at din cpu brænder af ( bliver for varm )

det med at du siger hjemmefuskeri , nej det er det er derimod en forbedring af din køling jo mere køling jo bedre
hvad siger du så til dette er det hjemmefuskeri ????
http://www.envador.com/Photos/ToiletPC/

det er det vi kalder casemoding

pc133 er hurtiger end pc100 og ddr ram er de hurtigste ram vi kender idag men der er nye typer på vej

Godkendelse af svar
Fra : NMR

Dato : 08-12-02 19:59

Tak for svaret technet.