/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forbinde parabol-boxe..?
Fra : Claus999
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 21-02-06 12:21

Hej.

Jeg har i et par år haft en analog-box med et kort til Viasat. Da jeg gerne ville prøve Canal Digital i stedet købte jeg for et par uger siden en digital-box, da Canal Digital kun virker på digital.

Jeg har fået indstillet den nye digital-box og de ønskede Canal-digital kanaler.
Men da jeg stadig har en par måneder tilbage af mit Viasat abonnement ville det være skønt hvis jeg kunne se både Canal-digital´s og Viasat kanaler samtidig uden at skulle hen og rykke rundt på en masse kabler osv.

Derfor er jeg interesseret i et kabel der kan forbinde de 2 enheder, altså analog med digital-box så jeg har mulighed for at se begge producenters kanaler.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 12:26

Jeg har aldrig prøvet at forbinde en analog, men på den digitale sidder der sikkert en sokkel tilsvarende den indgangskablet er tilsluttet og den hedder LNB loop out eller noget i den retning, Hvis du forbinder et coax kabel fra den og hen til indgangen på den analoge kan du jo se om det virker og du skal være opmærksom på at den digitale skal være slukket for at loope signalet igennem.
Jeg ved faktisk ikke om du an bruge de samme LNB hoveder, men i hvert fald er det to forskellige satellit positioner det drejer sig om.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 12:30

Det jeg mener er, at du skal have et hoved til hver sattelit position hvis du ikke har motor på parabolen.
Det er jo nok ikke noget der kan svare sig at investere ret meget i da de analoge abonnementer er afskaffet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:33

Ingen problem. Det nummer laver jeg derhjemme.

På digital modtageren har du et stik der hedder LNB out. Den forbinder du til LNB in på analog modtageren.

På min kan TV3 modtages samtidig med bla DR1 og DR2 fra digital boksen. Men når du henter nogle af digitalsignalerne blokerer disse for TV3 signalet. Og på mit skal digitalrecieveren slukkes hvis jeg vil se TV3+. Jeg henter det hele fra 1°Vest. Jeg anvender kun et hovede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:33

Sludder BjarneNul

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:34

De 2 satelitter vi fik opstillet dengang vi fik Viasat, altså til analogen står der stadig.

Det vil sige at vi på ingen måde har ændret deres position selv efter vi fået Canal Digital. Der var ingen problem med installationen, signalet går perfekt igennem og vi kan se alle producentens kanaler.
Så i nuværende satelitposition kan vi både se Viasat og Canal Digital.?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:35

Nåehh, så skal du jo bare have et scart fra hver proppet i TV'et, ikk'?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:35

For lige at gøre det klart har vi ikke fået andre satelitter op da vi fik Canal Digital, altså samme satelitter og samme position og begge producenters kort virker stadig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:37

Hvilke ledninger flytter du så?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:38

Altså et kabel der hedder LNB out eller.?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:40

Hvis dit fjernsyn kun har et scart-stik ledig til sat-fiduserne, så kan du få en lille boks til omskiftning mellem to scartledninger. Kan fåes i en løsdelsforretning, radiohandel eller antagelig hos THansen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:41

Hvilke kabler flytter du idag?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:42

Jeg vender lige tilbage senere.

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:42

Jeg vender lige tilbage senere i dag.

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 21-02-06 12:43

Jeg vender lige tilbage senere i dag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 12:49

og her lufter 3773 sit mindreværdskompleks
Citat
Sludder BjarneNul
Jeg foregiver i det mindste ikke en viden jeg ikke har

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 13:01

Du er og bliver et fjols BjarneNul. Sæt dig hen og leg med alle dine skyggeprofiler!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 13:02

...eller er det Bj(ARNE)

LOOOL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 13:09

Nu er det jo ikke svært at se hvem der er hvad!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 13:16

Jeg har løst mit problem på denne måde.

Har en analog og en digital sat-box, forbundet med et dobbeltstik, som går op til mit TV apparat.

Når jeg vil se digitalt, slukker jeg for den analoge sat-box, og omvendt, hvis jeg vil se fra den anden sat-box.

Dobbeltstikket købte jeg i Bilka til 50.kr.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 13:22

Vi afventer med spænding et konkret svarforslag fra herr Bjarne. Det kunne jo være interessant at se om han har noget i posen der kan bruges, eller det kun drejer sig om tilrettevisning af andre kandu'er. Opremsningen af hvad han ikke ved om paraboler er dybest ikke af megen værdi.

..og mindreværet vil jeg mene kommer fra ham der startede mudderkastningen, hvilket vist fremvises tydeligt.

..og hvis du tror jeg er bange for at krydse klinger med dig, dine skygger eller dine medløbere tager du dybt fejl. Det er ikke årsagen til du er black'et.