/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Forsvundne værktøjslinier
Fra : Fijala
Vist : 1204 gange
300 point
Dato : 16-02-06 19:27

Hejsa.

Nu skulle jeg lige være den rigtige nørd og så lige vise min nabo hvor han havde gemt værktøjslinierne i Word. og hvad kunne jeg så!!!!
Han er en 70 årig pensionist som lige er begyndt på edbkursus og roder i alt på pcen. Han kom over og spurgte om ikke lige jeg havde tid.
Han har fået alt gemt, selv værktøjslinien hvor der står Filer Rediger Vis m.m.
Det er ligegyldigt hvad jeg kilkker på, selv ikke med højreklik et tomt sted er der noget at finde. Kan det virkelig passe at jeg (selvsikker nørd) ikke kan finde ud af det????

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 19:37

Han har sikkert fået slået "vis fuld skærm" til.

1) Du kan få vist den igen ved at drøne musemarkøren helt op i toppen af vinduet. Så skulle værktøjslinien med "filer, rediger" osv. gerne lave et "drop-down". Vælg så "Vis" og og fjern markeringen for "Fuld Skærm".

Eller:
2) Menulinien i bunden av skærmen (med "Start" ud til venstre, og uret ude til højre). Træk overkanten helt ned til skærmbunden. Nu er jeg næsten overbevist om, at du kan se en knap der hedder "Luk fuld skærm"

/berpox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-06 19:39

Prøv at kikke under, funktioner, tilpas,

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:40

ja det troede jeg også at det var sådan det hang sammen, men der er intet at finde.
Der er kun den øverste farvede line med teksten og de tre genveje til minimer - maximer og luk.
Så er processlinien i bunden der selvfølgelig også

Word 2000

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-06 19:42

berbox.... flot.... fijala kan jo da ikke gøre som jeg skrev

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:42

Jamen Nordsted, den værktøjslinie er jo også væk.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 19:42

Nordsted....lidt svært, når ikke menulinien med "Filer, Rediger, Vis" osv... ikke er synlig.

Når menulinien ikke er synlig, er det med næsten usvigelig sikkerhed fordi "Vis fuld skærm" er slået til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-06 19:43

Hva' med F11 ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:46

Virker ikke med F11. Det er som om alle menuer er væk
Dog ker der forresten også menuen i bunden til diverse visning af papiret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:47

Er der nogen af jer der kan få F11 til at virke i Word til FULD SKÆRM. Sidder nu ved min egen pc og der virker det ikke.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 19:50

Hmmm......så er der vist kun en "repair" af officepakken tilbage....

Næ, ikke F11 men F8 viser menuen ved fuld skærm....

Derimod, så forsvinde ikonerne nede i venstre hjørne ved fuld skærm (dem med papirretning osv.) - så jeg tror ikke mere, at det er fuld skærm mode der er tale om.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:54

Jeg ved det ikke er fuld skærm der er tale om. Det eneste der er muligt at klikke på er minimer - maximer - luk. Og så de 4 papirvisning i nederste venstre hjørne.

Jeg er også bange for at det er en repair der er tale om, men det er sgu da mystisk hvad der er sket. Han er selv overbevist om at det er ham der har klikket det væk.

Alle genveje såsom Ctrl-P o.lign de virker som de skal.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-06 19:56

Har I forsøgt at genstarte computeren.
Der er en del fejl i Word og ofte kan man få den til at gå i sig selv igen på den måde.
Man skal nemlig ikke kunne få tekstmenuen til at forsvinde, men jeg har også set det ske.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-06 19:57

Prøv på din egen pc, at gå i - hjælp - der er også den mulighed, at komponenten slet ikke er installeret står der noget om ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 20:03

Der er forsøgt med genstart uden ændring.
Komponenten er installeret, tror du mener Word eller? Han har brugt det for en uge siden, og der fejlede det intet. Han får så mere og mere blod på tanden til at rode des flere lektioner han har fået.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 20:06

Jeg kan ikke finde noget i hjælpefunktionen synes jeg. Ikke noget der er brugbart.

Det nemmeste tror jeg er vel bare at installere på ny, men det piner mig nu at jeg ikke lige kan komme på hvad det er der er galt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 20:11

Hvad tror i.
Skal jeg installere en ny Office pakke og skide være med løsningen på problemet. Man kan jo ikke vinde hver gang.

Gider heller ikke bruge en masse krudt på hans pc, når nu det er rimelig let at udbedre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 20:35

Ja - geninstallér office....det er vist det nemmeste og hurtigste...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-06 20:41

tasterne [alt] og så [v] og så [æ]

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-06 20:45

Og så kan i bruge lidt krudt på at lave en god løsning billedbehandling.
http://www.kandu.dk/spg83274.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 20:56

emesen det er jo fuld skærm til og fra.

Nå hvem skal nu have point. Da vi ikke knne finde løsningen og jeg gerne vil af med pointene alligevel, må i jo komme med en god joke. Den bedste får pointene.

Ellers tak for indlægene.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-06 21:04

hejsa

slet eller omdøb "normal.dot"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 21:09

Ja men jeg skal jo stadig finde menuerne. Hvor vil du hen med det. Det er jo ikke en skabelon jeg er ude efter. Undskyld hvis jeg misforstår.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-06 21:12

indstillinger for div. menuer ligger også i normal.dot

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 21:19

Åh ja men for at gemme en ny - normal.dot, er jeg jo nødt til at have lavet ændringerne først for at det ændrer noget med en ny normal.dot.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-06 21:34

En ny normal.dot kan fås sådan.
word må ikke være åben
find i stifinder skabeloner
måske her: C:\dokuments and settings\ditnavn\appliction data\microsoft\skabeloner
slet normal.dot
start word og du har fået en helt ny normal.dot

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-06 21:35
Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 16-02-06 21:37

og lidt på dansk også
http://support.microsoft.com/kb/242368/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-06 21:47

Jeg ville geninstallerer. Jeg syntes det er friskt gjort af din ældre nabo, at starte med pc, så find du bare de hurtigere løsninger, han får sikkert brug for hjælp flere gange

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-02-06 23:04

Nordsted1

Du bliver forhåbentlig også 70 en dag, og til den tid vil du have de bedste forudsætninger for at bruge en computer optimalt.

Min genbo er 82 og bruger sin computer på 8. år med den største ekspertise.

Der er i det hele taget en masse gamle, der er utrolig gode til computere.
Men din bemærkning om, at du synes, det er frisk gjort af en 70 årig at starte med Pc, viser, at du kun tror, det er folk, der ikke er en dag over 50, der anvender en computer.
Selv er jeg født i 48 og det går rigtig godt med mig og min Pc, skulle jeg hilse og sige.
Kan du hygge dig!
Tak for lån af tråden Fijala.
maxhankat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-06 07:50

maxhankat

Uanset hvad du mener om mit indlæg, syntes jeg det er flot gjort at folk over 70 starter pc, udfra
det synspunkt, at mine forældre netop har passeret den alder, de er lidt interesserede i pc, men holder sig tilbage, fordi de er så bange for at tingene skal gå i stykker. Når der så forsvinder en
værktøjslinie, er det da dejligt at filjala kan hjælpe og sikkert også kommer til det igen.(mine forældre ville være blevet "bange" og ville heller ikke kunne li' at spørge om tingene flere gange. Mine forældre har først nu fået en mobil, og der har virkelig skulle overtales og bevises mange gange at tingene ikke bliver ødelagt. Så nej det var ikke en udtalelse ment nedsættende, tværtimod

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-06 09:57

Godt ord igen Nordstedt1, det var ikke så negativt ment og pænt af dig at rose den "gamle" mands
computer-start. Jeg sagde ikke noget om Fijalas venlige hjælp, som jeg synes er meget fin.

Men det slog mig, at der i din bemærkning om,at det er flot at starte med PC som 70årig, er en lille snært af fordom: tænk at sådan en gammel person starter med at bruge en Pc,
i den alder!
Det mener jeg da ikke , man behøver være særlig imponeret over, for som jeg skriver, er der i min omgangskreds rigtig mange på over både 70 og 80 der er i fuld gang med at bruge en computer
med stor glæde OG kompetence.
Og hvis dine forældre er en smule nervøse for at tingene skal gå i stykkker, synes jeg, du skulle forsøge at overbevise dem om noget andet.
Det er en kæmpestor værdi for gamle mennesker at eje og bruge en computer. Og der er rigtig mange ældre, der ikke kommer så vidt omkring mere (det bliver lidt kedeligt - ikke?) og de får med en Pc pludselig et helt nyt rum og en verden fuld af oplevelser at bevæge sig i og til fylde en ofte kedelig hverdag ud med.

Men desværre er der foruroligende tilbud til ældre i Danmark om indlæring i computerens "mysterier", på trods af at der i alle mulige sammenhænge konstant henvises til at: det kan man finde på den eller den hjemmeside - men det kan de gamle bare ikke.

Der skulle først og fremmest tages initiativ til, at få fjernet al den mystik, der er opstået i forbindelse med at bruge en Pc (eller mobil), en mystik, som bl. a. medvirker til at dine forældre er bange for at tingene ødelægges eller går i stykker.

Undskyld mig min lange smøre, men som du sikkert forstår Nordstedt1, ligger dette mig stærkt på sinde, fordi jeg, ud over alle de gamle kompetente Pc-brugere jeg kender, også møder nogen, der er alt for bange for at røre ved en Pc, skønt de i virkeligheden frygtelig gerne ville kunne bruge en.

Det skal gøre helt almindeligt at også gamle mennesker er fortrolige med bruge af en Pc.

Fijala, jeg synes din indsats for at hjælpe din "gamle" nabo er meget prisværdig og håber det vil lykkes for dig - og ham!
Og når du skriver, at han rodermed alting, så er der noget, EDB kurset har glemt at indskærpe overfor ham: Uden mere rutine skal man absolut aldrig rode med Pc'en på egen hånd.

Hav en god dag!

Mvh
maxhan kat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-06 15:58

maxhankat.

Det er bare helt iorden at du kommenterer noget i min tråd. Jeg er glad for alle input.

dk.

der kan man bare se. Jeg troede lige jeg vidste alt om hvordan man taklede den med normal.dot, men da må jeg da sige jeg kom til kort. Det er dejligt at lære noget nyt også selv om jeg er en "ung knægt på snart 45.

Med hensyn til naboen, så er jeg også ret imponeret over ham, for han er ellers af den gamle skole der ikke tror på al den nymodens teknik. Næ han vil hellere gå og rode ude i garagen med et eller andet. Men da tiden om vinteren føles lang ville han lige have noget at få tiden til at gå med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-06 16:34

Når word er i fuld skærm kan styringen tilgås sådan:
[alt] og så h-klik i frit (gråt) område og vælg tilpas.
Nu kan man hente alle værktøjslinierne frem igen.
Værktøjslinier kan godt stå oven på hinanden, men flyttes nemt med de lodrette streger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-06 07:54

Godmorgen mine herrer.

Efter at have afprøvet alle forslag og drukket endnu en hel kande kaffe , er der ingen ting af det der virkede. Så hele Office pakken blev fjernet og installeret påny. Nu er han glad og jeg blev så tvunget til at drikke endnu en kande kaffe med medfølgende blødt brød.

Han er nu alligevel frisk, for vi skal her i huset haver et nyt køkken og det griber om sig. Det ender med at hele betongulvet bliver brækket op for at få gulvvarme. Det kommer hamn lige over og hjælper med, for som han siger. Komputeren kan sagtens vente. Han var næsten klar til at gå igang med det samme, selv om køkkenet først kommer til påske.

Tak for alle hjælpeforsøg men desværre var der ingenting der hjalp. Jeg går lige i tænkeboks med hensyn til point.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-02-06 11:06

Fijala

Godt at høre, at du trods alt fik hjulpet din nabo med problemet.
Sådan en flink fyr er jo absolut hjælpen værd.

Det bliver dejligt for Jer at få nye køkkener, og at I så har sådan en hjælpsom gut i nærheden,
er jo bare super.

god weekend!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-06 11:14

Det lyder som om i har et rigtigt godt naboskab, det er guld værd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-06 11:43

Jeg kan sagtens nøjes med krummerne, fra det bløde brød.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-02-06 14:39

Halløjsa selv om du jo har løst problemet burde følgende virke:
Hold alt tasten nede, tast v + ø + t, sæt flueben ud for 'Menu', klik >OK<. Fluebenet ud for 'Menu' burde faktisk slet ikke kunne fjernes.

Gos arbejdslyst med køkkenet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 09:00

Nå i hænger stadig på denne tråd som det endnu ikke har lykkedes mig at afslutte.

For lige at gøre denne historie ekstra lang, så kom han naboen sandelig anstigende i går eftermiddags og spurgte pænt om ikke lige jeg havde tid til at komme over for han havde lige noget jeg skulle se. Jo jo jeg havde ikke travlt så jeg gik da med.
Minsanten om ikke han havde købt ny printer og digital kamera. . Han kunne lige til nød tage billeder med kameraet, men at få printeren til at virke det kunne han ikke. Nå jeg installerede printeren (Canon Pixma Mp 130 Multi) med parrallelt kabel som jeg heldigvis havde på loftet (han ikke havde en usb port).. Så fungerede den perfekt.
Så var der kameraet (Canon et eller andet compact) det skulle jo i en usb port for at kunne sluttes til pcen. Da jeg tilfældigvis lige havde et pci kort med 4 usb liggende smed vi det i. Efter lidt døje og besvær med at få det til at virke (Win 98 SE) kom der da endelig billeder på skærmen som han sagde. Nu var han kørende, men det var lige før han havde fået for meget nyt isenkram, for nu kunne han ikke lige følge med. Han vil lige sidde ligeså stille for sig selv og prøve sig frem.
Jeg begyndte nemlig at fortælle ham om Pictbrigde på printeren, men da ville han ikke have mere information. Det måtte vi tage en anden dag.

Som i kan se er han ikke bange for at prøve noget nyt og ja vi har et fantastisk naboskab. Han har en masse viden fra et lang ardejdsliv som han gerne deler ud af. Vi har siddet mange gange med en øl og sludret om løst og fast.
Han har ydermere garagen fyldt op med snedkerimaskiner, så vi har også lavet et utal af små punte ting og hynder med gammelt look, som vi her i huset holder meget af. Så fruen har jo også meget fornøjelse af ham. (ikke misforstå).
Vores nye køkken er også i den stil med gesimser og vitrine skabe og al hvad der nu hører til.

Sagde jeg at historien blev lang.
Det var for at beskrive hvad god naboskab betyder for én.

God søndag til alle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 09:56

Husk lige den nye køkkenstandard med mindst 3 netstik eller accesspoint hvis i ikke bruger bluetooth class 1 som rækker ca. 100 mtr. Du skulle jo gerne kunne printe menú og opskrifter direkte fra kogeøen til havebordet.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 10:46

God søndag formiddag Fijaja.

Jeg er altså ikke misundelig, men du er altså misundelsværdig Fijala, for det er dog herlig nabo at ha' - Ham må det det da være en fryd at hjælpe. Og så den måde du beskriver situatioen på, det er så morsomt - med at: så skulle han lige det ene og så lige det andet.
Og du må indsrømme, at der også ligger en stor værdi i at kunne hjælpe sådan en - om jeg må sige - sød ældre mand, der trods sit manglende computer-talent, har så åbenbare talenter på andre områder. Alene Jeres gode naboskab er jo guld værd. Men tilsyneladende sætter du også pris på det, kan man se.
Jeg spotter Jer lige, siddende med en hyggeøl sludrende om tingene - det den rene idyl.
Jeres køkkener lyder heller ikke til at være kedelige, sådan som du beskriver det. Men pas nu på med al den kaffe!
Alt i alt kan du nok kaldes en heldig kartoffel.
Hils den søde gamle knark fra en af dine Kandu-"kombattanter".
Kan I hygge Jer!
Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 10:49

Undskyld Fijala ( FIJAJA ) man sjusker gør man.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 11:52

Nu hænger det faktisk sådan sammen, at jeg allerede har fortalt ham at jeg har været inde på nettet for at få hjælp til dette problem. Han har jo set at jeg sidder en del på nettet på netop Kandu og det har han drillet mig med, for som han siger. Solen skinner og du sidder bare herinde. Men nu er det som om det er helt ok med nettet

Jeg værdsætter god naboskab meget højt og har lige her i formiddag været hos min genbo, for at få kam til at lave alle elinstallationerne og det kostede ham kun 2 øl. Men om jeg får hele din pakke emesen ved jeg nu ikke, dog har jeg set på et Siemens køleskab med indbygget pc, men et eller andet sted skal det jo også tage holdt.

I ved sikkert nok hvordan det med at vælge ting til køkkenet hænger sammen.
Selvfølgelig er man enige om hvordan køkkenet skal se ud men lige det man putter deri????
Fruen udvælger alt det funktionelle og hyggetingene for så at overlade hvidevarene til manden, så jeg har jo valgt alt tænkeligt udstyr der kan gøre det lettere for mig selv, for det hænder jo ret ofte at hun "tvinger" mig i køkkenet. Ikke kun til opvasken (det klarer opvaskemaskinen jo) men virkelig for at lave maden. Jeg har jo selv et stort problem, og det er jo at jeg er særdeles madglad og har kun en livret. = MAD og RØDVIN. (skal lige sige at jeg er ikke overvægtig). Denne interesse deler jeg heldigvis med fruen så alt er jo fryd og gammen. Total pris for hvidevarer 45622,00
Men som min filosofi er at: Skal man så skal man.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 12:19

45.622 kr. for hvidevarer!!!!!!!!!!!!! hm hm. - Man er blandt kapitalister!

Ja, mad er godt.
Min mand elsker at lave mad gudskelov! - ellers kan jeg jo ikke sidde her mange timer om dagen. Og så finder han hele tiden på nye retter, som bare er gode. Han sejlede i sine ynge dage som skibskok, og dér lærer man at være opfindsom.
Men så vasker jeg op - 0 opvaskemaskine

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 12:31

Hvis du tænker på magnetkogeplader, så er det som at lave mad i et hotelkøkken med gasblus.
Nemt at styre - dog skal der lige købes lidt nye potter og pander.
Jeg får et kys på kinden fordi jeg satte 10 stikkontakter op så ligemeget hvor man står er der en ½ mtr. til noget strøm (på en 3faset gruppe)
Og jeg får et knus om ugen for pyrolysevarmtluftovnen.
Eyvind.
Ps. maxhankat - vi er ikke rige men har sparet sammen til det i 20 år.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 13:02

Emesen Jeg sagde ikke, du var rig - kun kapitalist, og det var kun ment som en lille joke.
Men man kan godt være kapitalist uden at være rig.
Vi er absolut heller ikke rige - slet ikke - men har også i mange år været meget meget sparsommelige, så vi har et lille sommerhus på Nordbornholm, hvor vi har et alm. el-komfur, og det hader min mand at lave mad på, fordi der går så lang, tid før varmen er væk - efter man skruer ned.

Hvad er magnetkogeplader?
Skal de nye kogeredskaber være noget helt specielt til disse magnet-plader? eller kan man evt. bruge gryder med flad bund, som er til alm. el komfur?

Ups, vi er da vist røget lidt af sporet på denne tråd - men jeg tror/håber, at Fijala tilgiver.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 13:13

Magnetplader kræver jernbund på gryder og pander.
Eks.
En gryde med vand koger.
Tag den af og læg hånden på pladen som nu er lidt varm men du brænder ikke hånden.
Sæt gryden tilbage og den koger videre.
Magnetplader hedder også induktionsvarmeplade.
Kogning kan styres mere præsist og hurtigere end flaskegasblus.
Selv jeg kan koge spagetti uden at det går galt. (det er et under)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 13:38

Øhh, hvad var det nu mit spørgsmål handlede om.

Jamen jeg startede da selv, så alt forladt. Kapitalist måske men en af de venstreorienterede . Rig bestemt nej, men ligesom Eyvind så har vi sparet op i 20 år cirka. (Hvem sagde noget om afdragsfrie lån) Nej det er nu opsparringen der tæres på.
Vi har ikke valgt modstandsvarme da alle fruen gryder er rustfrie og ikke er magnetiske og hun har købt for en mindre formue af dem med tilhørende fade og hvad ved jeg. Men kogepladen er jo en af de ting der er til at skifte ud. Pyrolyse og hele svineriet og ovnen har indbygget kogebog så det eneste du skal er at fortælle ovnen hvad for kød der er og hvor meget det vejer om det skal være rød, mediun eller gennemstegt og så lige hvornår det er du vil spise resten, kører af sig selv. Du skal dog selv dryppe stegen i ny og næ hvis der er behov for det. Microovnen som ligner ovnen til forveksling er en af de nye der kan det hele, varmluft, grill osv. den gør bare det herle noget hurtigere, så i en travl hverdag kan man hurtigt få et eller andet bikset sammmen.

Så er det lige jeg kommmer til at tænke på. Nu kan sådan en ovn vel ikke miste sine værktøjslinjer

Opvaskemaskinen er multi justerbar i kurve, så alt efter hvad du sætter i kan du ommøblere for at få plads. Og så kan den selv finde ud af hvor snavset det er og hvor meget der er i så regulerer den selv opvasketiden.
Det eneste der er normalt er emhætten. Den kan dog selv finde ud af at tænde hvis du skulle have glemt det, for den mærker straks hvis der kommer noget stegeos. (hvem sagde normal)

Så er det jeg sidder og håber på at vi også kommer til at bruge det nye køkken og ikke bare bestiller udefra.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 13:42

maxhankat

Du ved vel nok at det er væsentlig billigere at vaske op i en maskine end det er at vaske op i hånden.
Tænk på miljøet (miljøsvin )

Undskyld det var selvfølgelig ikke sådan ment, men er det ikke tankevækkende.

Vi har 2 børn på henholdsvis 16 og 19 og det er deres job det med opvasken efter aftensmaden.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 14:09

Ja, Fijala det véd jeg meget godt, men vi har faktisk ikke plads til en opvaskemaskine.
Vi bor i en lejlighed i en modernsieret ejendom (bygget i 1872) midt i det gamle København, tæt ved Langelinie, Kastelsvolden og udsigt til de gamle Nyboderhuse. (og tæt dronningen! - man må vel prale lidt)
Men selv om det er alle tiders bolig, er vores gamle - men ombyggede køkken for lille til en opvaskemaskine.
Men jeg er meget opmærksom m.h.t. at spare på miljøet og det varme vand, og vi er kun to.
Bader Jeres unge ikke rigtig meget og bruger masser af varmt vand???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 14:25

Maxhankat

Jo du har ret, men da vi bor ude på landet i naturskønne omgivelser i Nordjylland hvor vandet er billigt. (lille landsby med privat vandværk) tænker vi ikke så meget over det. Vi betaler selvfølgelig for alle mulige afgifter som alle andre.

Hvor lyder det da hyggeligt med jeres lejlighed der også ligger det helt rigtige sted.

Jeg er forresten på udkig efter et kollegieværelse i København til min søn på 19. Han flytter derover til sommer hvor han skal til at læse Nanoteknologi på København Universitet. Han er meldt ind på et utal af boligforeninger og er skrevet op til flere kollegieværelser, bla Grønjordskollegiet. Du ved vel ikke tilfældigvis et godt og billigt sted.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 15:46

Fijala.

I Nordylland ude på landet i naturskønne omgivelse, det må da være noget af det skønneste.
Men jeg er født og opvokset i København og er "kjøbenhavner" med meget stort K, og selv om jeg har boet og rejst mange steder, så kommer jeg altid til at have min faste plads her.

På Bornholm, hvor vi er det meste af sommeren, får vi også vand fra et privat vandværk i Tejn, og det er ikke billigt, kan jeg hilse og sige, så dér har vi også lært at spare på de kostbare dråber.

M.h.t. kollegieværelse kender jeg nogle unge bornholmere der har boet på et kollegium på Amager, hvor de var meget glade for at være, jeg har ikke navnet præsent, men det kan jeg få og lige sende som en privat besked til dig her i Kandu.
Har du kigget på denne hj.side: http://www.kollegierneskontor.dk/showpage.asp?INH2LN=7
ellers se lige på den, der er måske nogle flere ting du kan finde frem til.

Nu går vi en tur på Kastellet og slår lige et smut hen forbi dronningen, hun er vist ikke hjemme, men så ta'r vi kaffen hos os selv.

maxhankat (kaldte min mor mig,da jeg var lille, fordi skortensfejeren havde en sort kat der hed Max, som jeg legede med, ikke skorstensfejeren men katten).

Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 16:17

vi har netop været inde på den side du kom frem med og der er han skrevet op i 3 forskellige boligforeninger. Vi har hørt at nordjyder har en slags "forkøbsret" til bolig, da de kommer lang væk fra, men om der er hold i påstandet ved jeg ikke.
Man er jo lidt ilde stedt da man ikke ved om man er købt eller soglt mht værelse/lejlighed før i sidste øjeblik. Det skal nu nok gå alt sammen.

Tak for din måde at være på maxhankat og vi mødes sikkert nok igen her på kandu.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 16:19

Tak for svaret dk. Du får pointene for at komme med linket der omhandlede problemet. Selv om der ikke var noget af det der virkede får du alligevel pointene.
Tusind tak til alle andre der kom med en hjælpende hånd og tak for sludderen bagefter.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-06 16:59

OK Fijala.

Tak for hyggelig snak og ha' det fint.
Ja, vi kan jo nok ikke undgå at mødes i Kandu så vi "ses".

emesen:
Hvis du nu får tid, så kan det jo være, du vil svare på mit sp.mål om magnetplader