/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
webcamera
Fra : anonymm
Vist : 346 gange
42 point
Dato : 22-11-02 21:54

Hei,
kan noen gjelpe meg med min nye webcamera?
problemet:
jeg har en Logitech QuickCam Express USB. og programmen magestudio og quick cam.
Bilden kommer uklart jeg har prøvd instillinger og jeg har vridd på den linsen forran,men den virka heller ikke da hva er problemen?

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 42 point
Dato : 16-12-02 05:26

Ummidelbar gæt er belysnings problem. Billig webcam= lav lysfølsomhed.

Sørg for god belysning, stil evt en arkitekt lampe op som projektør bag cammen.
Hvis ikke det hjælper er det fokusproblem

Drej linsen helt ud i ydre stilling.
Tag et billed række af den samme ting fra det samme afstand (husk masser af lys), hvor du hver gang drejer linsen en kvart omgang indtil du når den anden ydrestilling.

Hvis alle billederne er ens utydelig, er der ikke noget at komme efter. Bygningsfejl på linsen eller fejl i elektronikken.
Gå ned og få den byttet !

Tegn et stort kryds på et blank hvidt A4 ark med en fed sort tusch.

Nulstil linsen til midter stilling

Start med at holdet papiret op foran kammen fra 10cm væk. load billedet og gem som test1
gentag med stigende afstand 20, 30, 40 cm osv ud til omkring 100cm. gem i reækkefølge 2,3,4 ... osv

sammenlig billederne og se om det bliver bedre eller værre med aftsanden.
hvis alle er utydellige

Hvis de alle er utydelig