/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DV - USB kabel...?
Fra : Mordex
Vist : 3432 gange
50 point
Dato : 13-02-06 18:32

Hey...

Kan man få et kabel der går fra DV stik til USB...?
Har nemlig et videokamera hvori der er et DV stik, men har ikke et DV kort i min pc´er...
Ved godt man kan købe et DV kort og smide i pc´eren, men hvis der findes et kabel fra DV til USB, er det jo ligesom lidt nemere, ikk´?

Mordex

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 13-02-06 18:37

Mordex du kan sikkert finde det her. Hvilket kamera er det du har?
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_dv_kabel_usb.html

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:38

Det er et panasonic et eller andet...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:40

Finder lige ud af hvilken model der er...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:40

Finder lige ud af hvilken model der er...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:40

Finder lige ud af hvilken model der er...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 18:41
Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:42

Det er model NV-Gs75

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 18:42

OK - OK - OK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 18:47

Hmmm! Det burde du ku' på en NV GS75
Kompakt 3CCD-kamera med mange nyttige funktioner. 3CCD-teknologien giver i kombination med den nye farveprocessor en meget god farvegengivelse. Joystick-kontrol for enhåndsbetjening og svenske menuer gør kameraet meget brugervenligt. [B]GS75 har både DV- og USB-udgang[/B]. Filmen kan overføres til en pc via USB og DV.Software til redigering af filmen i computeren medfølger. Kameraet har også en stillbilledfunktion. Stillbilleder på 1,7 Megapixel lagres på et SD-kort.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 18:48
Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 18:50

Hmm...
Jeg må åbenbart kigge lidt grundigere på kameraet... Det er min mor der har købt det, og kameraet er hjemme ved hende, så kigger på det en af de næste dage... Vender lige tilbage...
Men takker indtil videre for hjælpen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 18:54

No problem Søger lige hvor du kan få et DV -> USB kabel... hvis det er væk, men da det har USB også, så har Netto (i deres rodekasse / tilbudskasse) USB -> USB for omkring kr. 20,- liggende - har selv købt et.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 19:15

Jeg vil tro de her har det http://www.av-connection.com/?campid=6

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 19:43

Kunne ikke lige finde det, men har skrevet en mail til forretningen...
Takker...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 19:47

OK, De skulle i hvert tilfælde være i stand til at fremskaffe det (billigt), men ellers er der jo også den lokale foto-handel... eller der hvor I har købt kameraet (Panasonic forhandler).

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-06 22:50

Ja, nu må vi se...
Men forretningen hvor kameraet er købt siger at det (kablet fra dv til usb) ikke findes... Så jeg ville lige prøve kandu.dk inden jeg investerer i et firewirekort...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-06 09:18

Ja det forstår jeg jo ikke en meter af
1. Vejledningen på http://dk.nomatica.com/index.asp?chargement=/video/nvgs75DK.htm siger at der er USB i kameraet... altså burde man ku' benytte et almindeligt USB A/A kabel.
2. Jeg tvivler voldsomt på at http://www.av-connection.com/?campid=6 ikke har det / kan hjælpe. Kig på menuen ude til venstre, Billede Kabler -> Digital Video eller kontakt dem via http://www.av-connection.com/Info/
Du / I er med garanti ikke de første

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-06 09:29

USB og DV( firewire) er så forskellige at du ikke kan få et overgangskabel fra den ene til den anden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-06 09:39

Hvorfor skriver man så "Filmen kan overføres til en pc via USB og DV" fra producenten?
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114316_l14/index.html kablet kan med garanti også indkøbes her.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-06 09:42
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-06 10:09

til sidst:
Citat
Tal med en Ekspert
Uanset om du har brug for et enkelt produkt eller en komplet nøglefærdig løsning, så stiller vi kvalificeret Teknisk Rådgivning til din rådighed. Ring på 56 63 30 10 eller klik på vores
'Callback Service' så ringer vi dig op.

'Callback Service' =
http://www.blackbox.dk/callback/callback.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441766960&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302031931&bmUID=1139907567754&bmLocale=da_DK

Fra: http://www.blackbox.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 17-02-06 16:42

Har nu fundet ud af at der er et usb stik i kameraet, men den kan kun overføre stillbilleder, selvom man ikke skulle tro det efter panasonics hjemmeside hvor der står at "filmen" kan overføres via usb og dv.
DV og usb er ikke det samme (hastighed) og vi har bestemt os for at købe et firewire kort til et par hundrede kroner og et DV kabel til...
Men tak for hjælpen og forsøget derpå...

Go weekend CLAN

Mordex.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 13:45

Hej Mordex
Takker for points (jeg er lige hjemvendt fra Nordsøen, så derfor denne sene tak)