/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
B&O - blær eller kvali????
Fra : 3773
Vist : 1214 gange
100 point
Dato : 13-02-06 09:17

Ordet og debatten er fri

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 09:17

...elller blær eller bras??????????

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 13-02-06 09:18

Ja

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-02-06 09:20

BLÆR !
Gambrinus
(Og jeg har ikke råd)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-02-06 09:23

Du VIL da ikke sige, at du har B & O ?
Nåååå.... Du har det udstillet til at blære dig af og spiller/høre musik på et ordentlig anlæg.
Gambrinus
(Der rød det venskab)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 09:30

Nix, ejer ikke selv et B&O apparat (bøvl og omkostninger) eller (brum og overstyring).

Men debatten har lige været oppe og vende i en anden tråd.

Personligt er jeg til proff. grej og no nonsense produkter.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:41

3773... B&O's force ligger i design, og så er det blevet til "status", nogen hen a'la biler... Audi, Mercedes, Ferrari... osv. Det vil munde ud i smag, behov, pengepung mv. Så jeg er bange for du ikke får et entydigt svar.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 13-02-06 09:42

Måske er det blær og kvalitet, - kvaliteten er vel den samme som Philips.

Men derimod er det hammer attraktivt for indbrudstyve.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:43

til dem som har lyst til at læse mere (ikke mig)
http://ddc.dk/ddc/DDCshop/ddc_boeger/bangogolufsen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-02-06 09:45

Lækkert look, lækre muligheder, god lyd, - redsom pris!
Ejer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 09:50

Det er ikke et spørgsmål jeg forventer svar på Clan. Er helt på det rene med at det i høj grad har meget med smag at gøre. Men du drillede (mig) med at det var skrammel. Og Ûbersturmbahnfuhreren hoppede på vognen og dømte det straks skrammel. Det mener jeg ikke er retfærdigt!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 13-02-06 09:52

Hvis man har et alm. forhold til musik, og bare går op i at musikken skal lyde ok. Så er B&O da fint nok. B&O henvender sig jo ikke til HIFI "nørder", men folk der går op i designmøbler osv.

Men vi kan da godt blive enige om at B&O ikke kan leve op til ægte HIFI, som Krell eller Gryphon.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:57

Ja du kan sikkert gætte dig til, at jeg ikke er den store B&O fan... men dem er der også plads til... altså B&O
Deler nok din mening omkring musik, og kan måske udtrykke det keep it simple but quality og her kan man jo nævne NAD... og så har jeg "bare" et Sony surround anlæg, så ja jeg er lidt ambivalent

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 10:05

Enig Simmaster. Men Krell og den slags apparater, er jo så skrigende dyre at de ikke er hver mands eje.

-> Du ved at mit hjerte også banker for Bjørn Edvarsons apparater Clan. Og Sony har jeg skam også en del af.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 13-02-06 10:11

Hehe, ved godt de koster en formue, og jeg kunne personligt ikke finde på at købe HIFI for så mange penge. Denon og NAD er jo heller ikke dårligt det er da helt kanon, og ville da til enhver tid foretrække det frem for B&O.

Jeg går mest op i Film lyd, så jeg går og savler lidt over den store Denon Surround forstærker.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/forstaerker/detail/DENON_AVCA1XV_surround_forstaerker.htm?id=5958

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-06 10:11

Har lige købt en brum/overstyring telefon.

Jeg er ikke den store fan af deres radio/fjernsyn: men deres telefoner er bedre end defleste, og er meget nemmere at betjene,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 10:15

Forståeligt simmaster.

Har oplevet en kæmpe surround-dims + Cervin Vega et eller andet 2 x 15" noget i side systemer. Et par gamle Cervin vega'er med 12" som center og to ditto til baghøjttaler. Det var rent ud sagt rystende + man gik derfra med akut tinnitus.

Transor......Enig. Fede nok telefon. De er heller ikke vildt dyre!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 10:18

Har iøvrigt lovet ungerne at vi laver en midletidig hjemmebiograf.

Projektet fordrer 6 x 150W + diverse speakers alt taget fra eget lager. Sub med to x15" 15 i side og bagssystemer osv.

...bare for at prøve!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-06 11:01

B&O's popularitet skyldes designet.....for dem der kan lide det, og som tror, at flot ? design og "ågerpriser" = kvalitet.
Altså design- og mærkesnobberi.

Det er bare ikke så sjovt, når der går koks i elektronikken, og især ikke når det er det der "fingertouch"- styrede anlæg.

og m.h.t. effektivivtet, så har B & O noget af det svageste FM/radio-modtager du overhovedet kan få.

Men smag og behag er jo forskellig, nogen vil gerne betale dyrt fordi de synes det er tjekket at have stående.

mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 11:11

..... en sætning "Kejserens nye klæder"
Nå jeg vil forberede en tur på arbejde så vi ses om 14 dage

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 13-02-06 11:14

Tja, smag, behag og behov er heldigvis forskellig Tilstår at jeg har B&O - men havde nok ikke valgt det, hvis ikke vi kunne få til "billig" pris som personalegode..........

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 13-02-06 11:15

B&O er smart design med middelmådig teknik.
Kan ikke sammenlignes med biler som Ferrari og Mercedes da de ¨åde er flotte og er kvalitet.
Jeg vil sammenligne B&O med en Daimler. Det prøver at ligne toppen, koster r.... ud af bukserne og er egentlig ikke bedre end så mange andre.

Men jeg vil selvfølgelig ikke sammenligne det med en profil som 3773.
Han er blær, men det er varm, falsk luft det hele og så er han så stor en hykler at han udelukker en profil som han hentyder til med nedsættende udtryk.
Han kan jo ikke andet det pjok!

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 13-02-06 11:18

udelukker = blacklister

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 11:26

alle biler ender her
http://mediatechinc.com/aljon/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-02-06 13:14

B&O er blær

Jeg vil ikke kommentere yderligere da jeg så får min svigerdreng på nakken og det ka' jeg ikke li'

Priserne derimod, dét er TOP

Fjerner fluebenet og lister ud.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 13:23

Som en slutter... herfra
Citat
Lidt om kvalitet

Der er næppe noget i verden,
som ikke 'en eller anden kan lave lidt
dårligere og sælge lidt billigere,
og folk som kun ser på prisen,
er denne mands lovlydige offer.

Lidt om priser

Det er uklogt at betale for meget,
men det er værre at betale for lidt.
Når De betaler for lidt,
så mister De sommetider alt,
fordi det, De køber
ikke var i stand til at gøre det,
som det var købt til.

Almindelig forretningsgang
umuliggør at betale lidt og for meget -
det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.
Hvis De accepterer det laveste tilbud,
gør De vel i at sikre Dem
en skadesreserve for den risiko,
De løber - og hvis De gør det,
så har De jo alligevel råd til
at betale for den bedre vare.

John Ruskin
Engelsk forfatter, kunstkritiker og social
reformator i 1880-tallet

Kommentar
Fra : MonkeyMan

Dato : 13-02-06 13:42

Syntes det er noget fis folk lukker ud at B&O ikke er kvalitet....

-Det er da lige præcis hvad det er.. Folk der siger andet er folk der ikke selv har B&O....

-Prøv det, og I vil aldrig vende tilbage... trust me

-Selvfølgelig kan det ikke hamle op med Krell og Gryphon og hvad det ellers hedder... Men det er bestemt bedre end i forestiller jer det er..

-Købte selv mit B&Oanlæg og regnede det kun for ren blær, men er blevet UTROLIG overrasket over alle de detaljer der er kælet for, og kvaliteten på ikke mindst lyden!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 14:09

Yes, det er fis bare at lukke ud, at B&O er blær!

Men typisk for mennesker, der ikke har råd til det. Lidt ligesom at bilde selv ind, at et fedtebrød smager meget bedre end en varm kanelstang *L*

Jeg har forresten sådan en B&O ting (nøglering), der kan styre både lys og anlæg. Det er faktisk skide sjovt. Forleden opdagede jeg at jeg kunne slukke for min nabo's Tv - og han var da på nippet til at slå fast, at B&O er noget lort

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 14:10

Iflg specifikationerne er B&o kvalitet.
Desværre passer min stue ikke til den nordJydske stil.
Og min pengepung passer ikke til kvaliteten.

Ps. jeg har dog en lille B&o HT med indbygget stereo (to skråvendte højtalere i samme "kabinet")

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 14:14

Man kunne faktisk også styre biografens lyd med "tingesten" men det er blevet lavet om

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:37

Nå for satan, var det Bjarnes dobbeltprofil der havde ondt i maven?, eller hvem er det liiige der er debilo?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-06 14:38

Min ydmyge mening: B&O er sikkert kvalitet men til en hulens masse penge, altså blær når man kan få samme kvalitet for mindre, og det er ikke fordi jeg ikke har råd, der bare noget andet der så måtte undværes, det er ikke kun min mening om B&O men om mærkevare genrelt, tøj, biler og andet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:40

Nårh ja det var Bjarne! Hvem ellers kan lukke den slags mavesure bræk ud!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 14:42

3773... sad godt nok også og tænkte: "Hvad har det med B&O at gøre?"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:43

Havde helt glemt jeg havde blacklistet dig generelt Bjarne! (hvilket jeg ikke vil undskylde )

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-02-06 14:44

go kvalitet, go lyd, men ikke god nok til pengene.
har selv kun deres telefon, men den er tilgængæld år foran konkurenterne. dersværre er prisen jo også..

Junior

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:46

Han blev bare sur over vi ikke gad at høre på hans irrettesættelser.Pyt med ham, han aner alligevel nada!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 14:47
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:51

På nogle få punkter kan de efter min mening noget ingen andre kan:

Der link-fiduseri er de vel alene om, eller hvad?

Designet ER de alene om.

Man må medgive at dolby HX var B&O's opfindelse, omend cassette ikke er moderne mere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 14:58

det var en af de federe, den der Clan!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 15:00

Jow, jow... jeg måtte også lige sluge kaffen (af hensyn til min fladskærm), da jeg så det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 15:11

Menæhhh, kvali eller ej! Der er nu ret meget stil over sådan et væghængt B&O med et par søjler til. Men prisen er efter min mening for grum. Umiddelbart synes jeg ikke om tynd lyd, men foretrækker slampam og pondus. Det henter du i højere grad fra strømstærke japsere og amerikanere, sammen med uhyrligt tunge amerikaner-speakere. Udseendet er så til gengæld en katastrofe.

Ellers kunne det hedde "Guld de luxe" serien fra Denon, sammen med eliten fra Dali. Sådan et sæt er flot. Danmark er faktisk et rigtig godt "højttaler-bygger-land".

Eller en bette rørslæde og et par af Tommy Hørnings umulige horn (mange flyttefolk for at slæbe dem ind).

...heller ikke at glemme Rossings formidable Concrete højttalere (Gambrinus har et par af de små). Sammen med Luxman's væskekølede Z504 koblet i ren klasse A var det slet ikke noget dårligt sæt - prisen taget i betragtning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-06 15:19

Eller et "low-fi" sæt fra Nad, sammen med Cervin Vega. Ubetinget grimt, men kan gengive lydtryk man tror er løgn.

Når man nu har travlt med at "drille" B&O. Hvorfor er der så ingen der husker Sony katastrofe-lasere i deres tidlige CD'er. Sikke da noget lort. De brændte fra en kant af. De spillede ok, så længe de virkede, mensåehh......

Eller de jammerlige TV-Tunere Phillips leverede til Sony's stereo TV. Fejl fejl og atter fejl.

Eller Phillips'es "polske" lavpris TV. Magen til elendigt billede.

Eller Quad's fine fine super duper monoblok. På med en grim belastning (skidt impendansgang + ligeså i faseforløb) og lortet brændte simpelthen af. Ligeså havde Yamaha en der heller ikke kunne trække noget som helt der ikke var retlinet.

Eller et af BOSE's forsøg på Sattellit/sub system, der var så tarveligt bestykket, at ingengang Harald Nyborg ville kunne sælge det.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-02-06 16:10

B&O er kvasiteksniskkvalitet. Dvs. at kvaliteten ligger i 'indpakningen' og designet og så er der jo kræset for, hver en lille detalje. Det koster nogle penge, men så mange koster det jo nok ikke.

B&O henvender sig til et publikum, som har råd, og som ønsker at vise, at de har råd, derfor er det også blær, men kvaliteten fejler da ikke noget.

Når man fylder sit hjem med B&O og har en Alfa stående i indkørslen ved den arkitekttegnede villa. Ja, så har man rigtig mange penge (eller man havde inden man købte det) eller også har man behov for at skabe sin identitet gennem forbruget, hvilket for øvrigt bliver mere og mere almindeligt også på et lavere plan via mærketøj og -fødevarer, boligindretning etc.

Denne tendens gør også de større sociale skel i DK mere synlige.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-02-06 16:20

Vi har ikke B&O, men så har vi så meget andet, der kunne komme i samme kategori, under blær.

PH-lamper, børge Mogensen sofa, Wegner stole, Piet Hein bord, Arne Jakobsen stol. alessi isenkram etc.....i længden er det bare billigere, selom det er dyrt ved anskaffelsen....tingene holder jo prisen og kan sælges igen. Det kan en Ikea sofa ikke.....der går godt nok en del Ikea sofaer på en Børge Mogensen.

Det er ihvertfald den løgn, vi lever på....tror, at det samme gør sig gældende med B&O

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-02-06 16:22

HVA' FAN' SKAL ALFA ROMEO NU BLANDES IND I DET HER FOR ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-06 16:26

Og så har jeg aldrig kunnet se fordelen ved 30 års garanti på et fjernsyn,
når teknologien er forældet på 2 år.
Gambrinus

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-02-06 17:08

Nu har jeg en gang været den ulykkelige med ejer af en Alfa. Det var dog det værste lort. Den kostede kassen. Den kunne starte om morgenen. Den kunne ikke klare den danske vinter, den var skabt til Syditaliensk klima, den larmede, fordi den havde boxermotor, den var tørstig som få, men den var pæn og den tiltrak en masse mænd, som skulle sparke dæk.

Den minder mig bare en hel del om B&O

Næ, det med garantien er jo ligegyldigt, men de gamle B&O tinger holder jo alligevel prisen, fordi det er blevet klenodier.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-02-06 17:55

En boxermotor larmer ikke !
Den spinder bare lidt højt.
Den er ikke mere tørstig en andre Sprint(ere)
Og har IKKE noget med B&O at gøre !
Gambrinus
3773 Ta' lige og blacklist Viviborgen (eller mig)

Kommentar
Fra : blær

Dato : 13-02-06 19:09

Citat
Ordet og debatten er fri

Citat
Havde helt glemt jeg havde blacklistet dig generelt Bjarne! (hvilket jeg ikke vil undskylde

Kommentar
Fra : blær

Dato : 13-02-06 19:10

Kommentar
Fra : blær

Dato : 13-02-06 19:11

Kommentar
Fra : blær

Dato : 13-02-06 19:12

Kommentar
Fra : blær

Dato : 13-02-06 19:14

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 08:47

Hurra for fordommene!

Italienske biler er skrammel, B&O er totalt jammerligt osv osv.

Omkring bilerne er eksempelvis Fiat stygt udskældt for at ruste. Meeeeen historierne om de rustene Fiat'er har rod tilbage i halvfjerdserne, hvor 128'erne simpelthen smuldrede væk. Derefter slap Fiat aldrig af med det ry. Det på trods af, de i dag er mindst ligeså gode som andre biler i klassen. Pas på dem og de holder. Dette gælder også for Ford, Opel, VW og Toyota. I dag må man sande at halvanden million kroners Mercedes'er rådner væk om ørerne på bilejerne. Ligeledes hjælper det ikke at få sin VW VR6'er passet og plejet på autoriseret værksted. Senest en historie fra JP om en VW-ejer der blev ladt i stikken med VW's rustgaranti. Skægt nok tales der heller ikke om Opel Astra, hvor malingen i halvfemserne faldt af i store flager. Eller 5 - 6 år gamle Ford Ka, hvor de røde myrer har angrebet overalt.

Men vi kan allesammen huske at Fiat ruster og Alfa-Romeo holder på værksted hele tiden, bruger meget benzin osv.

Vi ved også at B&O er noget opreklameret lort!

Men hvor mange af deltagerne i denne tråd, har sat sig ned og lyttet på B&O? Og har en mening om lyden (kvaliteten) i disse anlæg?

NB Bjarne, du havde da ikke behøvet at lave en ny profil for min skyld. Brug da en af dem du har! LOOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 08:49

Du er nu oppe på fire kendte profiler! Fjog!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-06 09:25

Vi har en eller anden fix ting med, at hvad vi selv har sat penge i,
er bare det bedste og alle andre har dummet sig med deres investeringer.
Jeg ved ikke hvilken naturlov der gør sig gældende.

Med hensyn til datamaskiner sværger f.eks. til AMD,
men jeg har aldrig sat mig ind i Intels produkter.
Det samme gør sig gældende med ThermalTake, Logitech, Gigabyte og mange andre.

Med hensyn til andre produkter (hvor interessen ikke er så stor), køber jeg alt for tit noget bras, i stedet for at bruge penge på kvalitet, der kan holde mere end en uge.
(Folk som bruger deres penge på kvalitet, er sgu’ da for dumme).

Desuden holder vi kæft, når vi har dummet os økonomisk.
Se f.eks. med skibsanparter.
Man hører næsten ikke, når folk har mistet penge.
Men har de scoret gevinsten, skal man nok få det at vide.

Min Alfa vil jeg forsvarer til sidste bloddråbe, lige meget hvordan hun te’r sig.
Men det er noget helt andet. Hun har det svært nok endda.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 09:52

Klart Gambrinus. De der gamle "tøser" af nogle Italienske biler har noget VW og OPEL ikke har. SJÆL. Det ka' godt være de har lidt nykker, men de er sgu da gode. Har selv ejet en Fiat, og kender den italienske sjæl. Og jeg forstår til fulde sætningen med hellere skubbe.......

Jeg har faktisk brugt tid på at lytte og kigge på B&O. Lyttemæssigt kan jeg sagtens finde noget der matcher til færre penge, men så følger designet ikke med. Så på det punkt vil jeg at der betales pænt for designet, hvilket katagoriserer B&O som blær. Men ligefrem at kalde de bras i fine kasser (som Dova & Über), det er ikke helt fair. Lytter du på B&O, har du selv ved de små anlæg, fin og nuanceret lyd - uden det udtværer. Stereoperspektivet er OK og du sidder tilbage med en rimelig fornemmelse af musikernes plads i orkestret. Men Big Fat Snake live ryger på røven, og lyder som om man har glemt bassen. Der mangler saft og kraft og pondus.

Men på det punkt behøver du ikke købe B&O for at opleve manglende pondus. Lyttede på et særdeles fint Thule anlæg (meget kostbart og super flot). På et par små kasser, leverede det heller ikke noget imponerende lydtryk og dybbas formåen. Dette skyldes nu nok kasserne.

Kigge du indvendigt i B&O er der anvendt fornuftige komponenter og gode print. Ikke billige pertinax-print som i meget Taiwan- og Kinabygget. Eneste anke kan være træls fejlsøgning på TV'ene pga for mange små hjælpeprint og fuglereder.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 10:15

Gambrinus

Du må da give mig ret en Alfa med boxermotor kræver et fandens godt musikanlæg, som ikke giver en forvrænget lyd, når det er skruet helt op, hvilket er nødvendigt for at høre musiken for motorstøj eller spinden. Det kunne udemærket være en B&O.Hvis de producerer autoradioer?

Alfa'er er fordrukne, men det er den spritnye Peugeot 307, vi har nu også. De har iøvrigt ry for at brænde.

Må løbe, jeg skal ned og købe en pulverslukker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 10:17

Peugeot Brandbil..........................

LOOOOOOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-06 12:31

Nix, nej, nope.... Viviborgen
Der er slet ikke brug for en transistorradio i en Alfa med boxer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 12:33

Nej der kommer "musikken" fra maskinen

så meget har jeg da lært!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-06 12:36

Synd den gamle dame ikke har det så godt med trapperne.
Så kunne pyramiderne rejse hen, hvor pyramider skal være.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 12:48

????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-02-06 12:58

Jamen så ku' hun stå her og spinde i stuen, når der skal være fest.
Gambrnus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-06 13:23

Fedt nok. Det er da oplevet at folk har slæbt motorcyklen i og givet en koncert!

LOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 16:03

Gambrinus...jeg vil lige gnide salt i såret. Vores Alfa endte sine dage på motorvejen lige syd for Århus, hvor en lastbil ville overhale, men ikke kom helt uden om Alfa, så den fik et skup i rumpen i venstre side og kørte om ad en skrænt og rullede ned.

Farvel Alfa.......min Romeo.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 10:22

Det er da ikke Alfa'ens skyld!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 11:02

Selvfølgelig ikke. Jeg har jo heller ikke beklaget mig over dens styrtøj, men den havde stor udlængsel, den ville helst opholde sig hos Alfa Romeo-mekanikeren i Nørresundby og det var et dyrt logi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 11:15

Italienske biler har det sådan lidt med: "der bør helst lyse mindst een advarsellampe, ellers er der noget galt".

Men, Gambrinus gamle Alfa, ser nu altså fin ud, og jeg forstår klart han er glad for den. Holdt selv meget af min gamle Croma, og ville gerne have en igen, omend der også var lidt der skulle kigges på lidt oftere end andre biler. F. eks. Elsystem og bremser. Men ellers gav den flere glæder end ærgelser. Og det er noget federe at blæse afsted i sådan en italiener, end en eller anden bevistløs kopi-slæde fra Korea eller Taiwan med et svært udtalbart navn!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 11:22

...og er alternativet Daewo eller andre biler, bygget efter gamle utidsvarende tegninger, med et så-som-så sikkerhedsniveau, foretrækker jeg bøvlet med en italiensk bil. Sådan en Korea-bil er en kedelig slæde, beregnet til kedelige mennesker.

Og i denne her diskussion kan det måske sammenholdes med at B&O er blær, til dem der gerne vil blære sig. Det vil jeg gerne medgive. Men endnu ingen har kommet med en præcis nedskydning af kvaliteten af indmaden.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 19:03

Tak for svaret Gambrinus. Den fortjener 5 stjerner, selvom vi ikke rigtigt kom den endegyldige svar nærmere.

PS Husk du skylder bajere!

....og kan du nu hygge dig BjarneD alias debilo alias blær alias invinsible. Gid du må få svær kløe og armene ikke kan nå. Du er fandeme i klub med Arne! Er i sådan rigtig bon-kammerater?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-02-06 19:40

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 20:16

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-02-06 20:46

Hold da helt op! LOOOL

"Blær" ( eller hvem du er) - tag dog noget for din åbenlyse mavepine

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-02-06 11:42

Blær er en "for dum"-profil. Det næste bliver at min mor er grim og den slags barnligheder. Og umiddelbart er der tre muligheder: Tedd, BjarneD eller Arne. De to resterende jeg har BL'et ved jeg hvem er!

Arne er endda undskyldt, idet han har bevist han ikke er helt stabil, rent psykisk.

Bjarne & Tedd troede jeg var tilnærmelsesvis normale, omend jeg ikke er enige med d'herrer. Og ikke bryder mig om Tedd's og Bjarnes opførsel.

Det der renden rundt og legen admin. er lidt trættende d'herrer. Og din opførsel, Tedd, da du forsøgte at aftvinge Klummes identitet fra Molokyle er direkte uanstændig. Og dit humorniveau ligger langt fra mit. Og BjarneD....Ved dig var det egentlig kun skolemesterfacon'en jeg ikke brød mig særligt om og ligeledes humorniveauet. Men det er der ændret på nu! Derfor er i blacklistet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-02-06 12:22

Nu er jeg igen gået glip af alt det sjove.
Nå. Det kommer veligen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-06 12:05

Rart at se at gamle kandu'er bruger tid på at genere een.

LOOOOOOL

Godt gået "Blær"! Har du ikke flere mailadresser så du kan lave flere skyggeprofiler? Klovn!

...sigende nick iøvrigt!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 12:33

Jeg tror så absolut, at din mor smuk.
Til gengæld tror jeg ikke på, at du ligner hende.
Gambrinus