/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Åbning af CD-rom
Fra : marcussen1
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 10-02-06 20:23

Jeg har en cd-rom med forskellige programmer på. Et af dem vil gerne bruge, men kan ikke åbne cd'en. Når jeg lægger den i drevet, sker der ikke andet, end at "måleglasset" kommer frem på skærmen i et splitsekund og man kan høre drevet køre. Der efter sker der intet. Jeg bruger Win XP-pro. Er der nogen, der har en fidus.
Mvh
Niels

P.S. Alle andre cd'er er der ingen problemer med.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 10-02-06 20:27

den er enten ridset eller snavset
prøv at rense den
hjælper det ikke , så prøv den i et andet drev , evt et brænderdrev , de er tit mindre følsomme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 20:30

Den kan være blevet snavset, ridset eller statisk.
Snavs og ridser kan du se ved at holde bagsiden skråt op mod kraftigt lys.
Du kan fjerne både fedt og statisk el. ved at vaske den forsigt med opvaskemiddel/lunkent vand som skal aftørres i rette linier med en blød bomuldsklud. skyl gern emed lunkent vand og den skal tørres helt og endelig ikke med nogen former for papir og endelig i rette linier da roterende bevægelser kan gøre det værre.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-02-06 20:51

Den er spritny og lige udpakket af orignalemballagen, jeg har prøvet den i 2 forskellige drev med samme resultat

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 10-02-06 20:55

så må du bytte den
det ser man af og til at der er fejl på en cd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 20:58

Ja eller også er der ved at være snavs på læseren i drevet og er det en billig kopiering der er lavet kan det nemt gå i fisk.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-06 21:26

Dobbeltklik på denne computer..................viser den noget om din CD

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-02-06 21:42

emesen.....
det gjorde jeg så og kunne åbne derfra. Tak for hjælpen også til Jer andre.
Niels

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 10-02-06 21:43

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen