/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
secondary master
Fra : jumbovorre
Vist : 344 gange
60 point
Dato : 21-11-02 22:06

Hej alle...

Jeg sidder her nu... Har fundet ud af alle data om mit drev, og fundet den rette firmware... Mit sidste spørgsmål er mht. til noget jeg læste i en README- Der står at drevet skal være SECONDARY MASTER... Det står mit drev ikke som... Hvis nu jeg skulle foretage en opgradering- skal jeg så ind og ændre ide kablerne i maskinen... eller kan jeg godt opgradere alligevel...? (grunden til jeg spørger er at jeg ikke er interesseret i fx at lave min brænder om til et ”kodefri dvd-drev”...

Er der nogen der kender en god ripper- dvd til avi....?

Mvh Steffen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-11-02 23:09

Man skal ikke tro på alt man læser!! )
Afhængig af din opsætning ellers - så skal (hvis du kun har en harddisk og et cd-drev) være at du kører harddisk som master og cd som slave. Hvis du har cd-brænder som tredie drev så er det ikke væsentligt hvad det står som.
Ellers må du komme med flere oplysninger om hvad du har i maskinen. Men hvis det virker som du har det nu - ja, så er der ikke grund til at lave det om......

Mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-11-02 23:25

Hej Steffen,

kanjegik har svaret på den første del af dit spørgsmål, så det vil jeg ikke komme ind på...

mht. til en go' ripper er der bl.a. EasyDivX... som er rimelig nem at bruge... -->
http://easydivx.does.it/
og så nede under Download sektionen... -->
http://netti.nic.fi/~temp/easydivx/download.html
og denne nye version indeholder også sprog filer mm. så du ikke behøver at downloade dem seperat...

med EasyDivX ka' du mere eller mindre bare smide DVD i... vælge lidt hist og pist, trykke lidt hist og pist... og vupti en del timer senere afhængig af din computer, har du en DivX Avi-fil ud af det... så er du bl.a. fri for at bruge et ripper program (smart-ripper er rimelig god) og så derefter bl.a. behandle det i Flaskmpeg... let, nemt og lige til at gå til...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 70 point
Dato : 21-11-02 23:33

Hej igen,

øh... forresten, hvis du vil ændre din DVD til secondary master... har det nu ikke noget med software eller firmware at gøre... det kommer an på hvordan dine jumper sider på drevet, samt i visse tilfælde placeringen på IDE kablet... så hvis den har behov for firmware før den ka' funke som Secondary master, må der være noget helt galt med den... så har de da ihvertfald lavet en big bommert fra det selskab der har produceret DVD drevet... eller er måske noget andet firmwaren sku' bruges til?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 22-11-02 12:22

Hej igen...

Tak for svaret med ripperen Strarup, ser ud til at være lige hvad jeg ledte efter (har ikke installeret det endnu)

Det med "Secondary Master" handler om at gøre mit drev kodefrit! Leder softwaren (der gør drevet kodefrit) selv efter drevet eller tager det bare det første og det bedste og installerere firmwaren der....?!

Mvh
Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 27-11-02 16:35

Tak for svaret strarup.