/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Nortredamus om 2006
Fra : viviborgen
Vist : 1718 gange
100 point
Dato : 08-02-06 15:01

Jeg har hørt nogle tale om, at Nortradamus skulle have forudsagt, der skulle bryde en krig eller lignende ud i Asien i 2006. Denne krig skulle udvikle sig og blive altødelæggende. Jeg fandt nedenstående på en ikke særlig vederheftig side på nettet, men kunne ikke finde andet om 2006. Er det noget sludder eller er der nogle af hans mangetydige profetier der peger i den retning

Citat
.......Fra denne skulle der gå 57 år før den tredje omvæltning begynder, og denne skulle vare i 27 år. Hvis vi lægger 57 til 1945 kommer vi til 2002. Da begyndte USA krigen i Afghanistan.....

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 15:07

Det må vi da ikke håbe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 15:10

Nu er det jo ikke alle profetier fra Nortradamus, som har passet igennem tiderne, men ja... en uhyggelig tanke er det da

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 15:11
Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 15:11

Ja, du kan læse om det her:

http://www.nostradamusonline.com/

Så kan vi mødes igen om et år, og for alvor begrave ham Nostradamus

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 08-02-06 15:12

Vi overlevede august/september 1999. Jorden blev ikke ramt af en komet, som udslettede jorden.

Denne gang tager han nok også fejl.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 15:13

sidst men ikke mindst:
Citat
Af de påståede 946 forudsigelser man tillægger Nostradamus, regnes kun omkring 70 for at være gået i opfyldelse til en vis grad.
Det bliver til en nøjagtighed på omkring 7 procent

Kilde: http://home7.inet.tele.dk/ytting/Prof.htm

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-06 15:17

Linksamling om ham der Nostradamus... hvis du skulle ha' lyst til at gå i "dybden"
http://www.nostradamus-repository.org/links.html

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 15:27

Laksepote...så er der jo noget om snakken, så vi får altså 3. verdenskrig 2006-12, så gider jeg ikke skrive mine eksamensopgaver færdig

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 15:29

Nej, jeg skriver dem for dig, hvis krigen kommer

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 15:30

Gu' ved om man så slipper for og betale det man skylder i banken

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 15:30

CLAN ...det glæder mig at risikoen kun er 7%, men det er dog rystende, sådan som verden ser ud lige nu. Jeg ville nu gerne have den %-sats sænket lidt.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 15:32

Faktisk er talet lidt højre, det nødagtige tale er 7,399577167

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 15:34

Tak laksepote.....skal jeg lige sende dem til dig for en sikkerheds skyld, hvis nu nettet bryder sammen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 15:35

Arnely, der er ikke meget trøst i dig

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 15:50

Der er ingen undskyldninger for at lægge sig i selen viviborgen... Selv i krigstider er der brug for lærere... Så hop du bare fluks i bøgerne

Og ham der Nostradamus... Han vidste ikke, hvad han snakkede om... 7 % må vist tolkes som tilfældigheder....

I øvrigt kan vi ikke bruge angst til noget - det kan bedre betale sig at være glad så længe har en masse at være glade for... Så lad os det

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 15:50

Jaaah! 7% men er det ikke nok... i den her henseende

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 15:51

Alle de ord, der manglede i mit indlæg, må I sætte ind som det passer jer.... Mit tastatur er åbenbart vældig selektivt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 15:56

tastaturvirus vaxen... det har jeg også fået ind på mit tastatur
Hvis det er nogen trøst (nu hvor vi sludre a'li'veller)
Citat
Vistde du dtete?:

Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy, bteyedr det ikke noegt
i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente
vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete
padlser. Rseten kan linge vloaypk, men du vil satdig vræe i snatd til
at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevr
bgotsav, men odret som en hleehd.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 16:00

Hvis man ser matematisk på, at ramme rigtigt 7% af gangene, så er det faktisk højt. Sandsynligheden er jo en ud af uendeligt mange.

Den eneste trøst er ikke at være overtroisk.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 16:01

Den er altså sjov den der, viviborgen - vores hjerne er altså forunderlig... Og så tænker man på, hvorfor hulen de arme skolebørn absolut skal lære at stave helt korrekt, når faktorenes orden (nærmest) er ligegyldig...

CLAN.... Jeg ser det sådan her: I følge nostradamus (som jeg ser som en fortidig overfortolket siencefictionskribent) er der 93% chance for, at der ikke bliver krig.... Er det ikke herligt

Helt ærligt, så tror jeg ikke på, at dette ender så galt ud - tværtimod tror jeg, at vi nu får skilt skidt og kanel... Altså en god ting midt i alt skidtet

Vaxen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 16:01

Ja, ja Vaxen. Jeg skal nok lave mine lektier.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 16:05

Joooh! Deri kan I jo ha' ret... er flasken ½ tom eller ½ fyldt
Måske Nostradamus er en reinkarnation af Steven Spilberg

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 16:05

Dyyyygtig pige!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 16:07

Uha... min bedre ½-del kalder... jeg skal med ud og handle/slæbe
Hygge...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 16:08

God fornøjelse CLAN! Husk, at man må tage det sure med det søde

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 16:09

Citat
Pessimisterne er dog de værste tåber
de tror på det modsatte af, hvad de håber.
Nej, de optimister, som verden beror på,
er dem, som tør håbe på det, som de tror på.
Piet Hein

Han har jo ret det gamle liv.

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 08-02-06 16:14

Nostradamus er ikke helt på jordet....verden blir iallefall IKKE bedre........................men CLAN sin siste citat var MORSOMT!!!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 16:16

Jeg vil aldrig terpe diktater med ungerne...blot lære dem det første og sidste bogstav i ordene.

Der bliver jo heller ikke tid til mere, når krigen bryder ud

Jeg er overrasket over hvor let det var at læse din teksk, CLAN

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 16:24

Hov - det går da først op for mig nu, at det var CLAN, der satte den sjove tekst ind.... Hmmm... Nå...ja...

jojjjo... bliver verden ikke bedre? endnu engang afhængig af øjnene, der ser.... man kan vælge et andet synspunkt, og så bliver verden pludselig rigtig dejlig.... - a pro pro Piet Hein
Det er nu sjovere at forvente det gode frem for det mindre gode - og jo mere godt, man forventer, jo mere godt får man øje på

viviborgen - så lærte vi sørme også noget i dag - jeg har også den udsøgte fornøjelse at undervise i dansk for tiden, og jeg vil helt klart tage det til efterretning... Jeg er overbevist om, at min unge elev vil sætte STOR pris på det initiativ

Vaxen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-02-06 18:08

Hej.

Det er jo et spørgsmål om hvordan man fortolker hans tekster (hans egen vel og mærket, ikke frie oversættelser).

Hvis man hele tiden skal gå og spekulere over, hvornår der sker noget frygteligt, lever man kun halvt.
Frygten kommer til at styre ens liv.
Jeg synes da denne tid med de problemer Danmark har med muslimer er langt mere farlig end Nostradamus' fantasier.
Manden var selvfølgelig genial på sit felt.
Han havde en masse fantasier, som han formåede at beskrive på en sådan måde, at de kan fortolkes på den måde læseren selv ønseker det.
Hvis vi andre laver lige så mange "spådomme" så lur mig, om ikke nogle af dem går i opfyldelse.
Det er igen sandsynlighedernes spil.

Men som en anden nævnte. de fleste af hans profetier er IKKE gået i opfyldelse.

Han er spændende læsning, men lad det blive ved ret. Lev ikke efter det.
Dagene er blevet længere, foråret nærmer sig. Snart er det tid til at gå med bare tæer ved stranden i solnedgangen.
Livet er da skønt, hvis vi vil det.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 20:53

Ja vi skal vel bare gøre som Piet Hein sagde,

"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-02-06 08:40

Spørgsmålet er såmen blot bragt op, fordi jeg talte med nogen, som mente, at Nortradamus havde forudsagt noget om 2006 og med den situation som verden befinder sig i var det jo lidt pudsigt.

Jeg hører altså ikke til typen, der er begyndt at inderette beskyttelsesrum i kælderen, fordi en gammel franskmand har haft en forudanelse om 2006.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til har Notradamus kun nævnt et eneste årstal, nemlig 1999 resten er mere udsvævende.

Jeg har også kunne forstå, at hans tekster er meget svære at oversætte, da han ikke ønskede, at de skulle kunne forstås entydigt. Spådomme eller astrologi kunne jo i 1500-tallet give en varm røv over bålet, hvis kirken følte sig truet.

Men med denne tråd blev jeg da klogere på Notradamus og hans fortolkere. Jeg har egentlig aldrig vist, hvem han egentlig var og hvad der var med de profetier. Jeg havde blot hørt noget løst snak om forudsigelser om krige og Hitler, men så vidt jeg kan forstå kaldte han Hitler for Hister og det er er biflod til Donau. Så manden har måske ment noget helt andet.

Det er nok det fænomen, som CLAN peger på med første og sidst bogstav

Tak til jer allesammen for jeres bidrag.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 09:09

Hejsa igen
Tøv en kende... Nostradamus fortsætter skam på http://www.kandu.dk/Spg82782.aspx hvis du ikke allerede har set det

Godkendelse af svar
Fra : viviborgen

Dato : 09-02-06 10:23

Tak for svaret CLAN.Egentlig skulle i jo alle have point, men jeg valgt den efter min mening mest aktive i tråden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 10:38

Jamen jeg takker og bukker for points
Sad lige og var aktiv ove akselbjarnes Canon blæk... som han åbentbart blev "mopset" over
1. http://www.kandu.dk/spg82802.aspx
2. http://www.kandu.dk/spg82803.aspx
Ak ja...

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 21:01

Et dansk skeptikerlink om Nostradamus-profetierne: http://www.skeptica.dk/2002/ziegler.htm