/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
danmark 3 vk og nostradamus
Fra : snaptil
Vist : 644 gange
200 point
Dato : 08-02-06 20:27

jeg har fået vide jeg skulle prøve at kigge på:
nostradamus
Citat
VI/97 *Fem & fyrre grader himmel vil brænde,
Ild nærmer for den store nye *stad,
Øjeblikkelig stor *flamme spredt vil springe,
Om at man vil ønske for Normannerne handler forudset.

I/64 Om nat sol de mente at have set,
Når svinet halv menneske nogen vil se:
Støj, sang, strid, i *himlen kæmpes lægges der mærke til:
Og vilddyr med tale man der vil høre.

ovenstående hentet fra http://nostradamus.dk/vers/a-eframe5.htm

og sammenholde det med nyhederne fra idag!
Citat
Billedet af manden med grisetrynen stammer fra en fransk, lokal grisefest.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/07/234208.htm

nogen der kan se en sammenhæng?
hvilke tanker gør du dig om det der sker lige i øjeblikket?
er vi på vej til 3 verdenskrig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 20:33

Nostradamus har mange spændende sammenfald af begivenheder, men det holder nu ikke helt vand med mindre man er lige så kreativ som en sigøjner sandsigerkse.

Det er noget skidt der sker i øjeblikket, men jeg kan ikke forestille mig at en lille imam der leger stor mand i Århus området kan starte en verdenskrig selv om det er foruroligende hvad han og hans kumpaner har opnået ved lidt listig manipulation af nogle følsomme troende.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 20:37

Er det en "fortsættelse" af http://www.kandu.dk/spg82756.aspx
Nostradamus er/var en vor tids Steven Spilberg

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-02-06 21:10

havde ikke lige set det andet spørgsmål. men syntes da stadig er spændende.
at kalde ham for steven spielberg er nok en kende nedgørelse af et værk.
der tales om at KUN 7 % af profetierne er opfyldt, det må siges at være skræmmende høj procent ud af et kaotisk sæt af muligheder.

det fede ved disse spådomme, er at de kan placeres i tid og sted, ved hjælp af astrologiske værktøjer.
og så længe der er spået dårligdomme efter eksempelvis 1999 eller 2006 så er jorden sku´ nok ikke gået under, idet disse jo også skal have en chance for at blive opfyldt (-:
så vi kan også sige at der er 7% chance livet består.

jeg syntes personligt det er sørgeligt at lige netop danmark skal være udgangspunkt for en international krise, og sådan som det kører i øjeblikket, virker det ikke som om vi har set toppen af katastrofen endnu.

forestil dig at angreb og trusler var væk i morgen, hvordan skal vi så i fremtiden opfører os?, ville vi glemme det skete?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 21:16

Uha, nu bliver det filosofisk
Jeg syntes rent faktisk at Steven Spielberg er go' og på et tidspunkt, så er hans "fremtidsfantasier" nok 7% rigtige

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-02-06 21:42

tjah hvordan skal vi måle ham.. vil du sætte alle hans fremstillede film på en linie?
eller 7% af en fremstillet film?

http://www.scope.dk/person.php?id=714&fil=3
id=714&cookie=person_overblik&check=ed82b34b51e02689a08228d8b72e9181&udvid=1
fandt lidt af ham her.. kunne ikke se så mange fremtidsfilm der.. udover war of the worlds. hvilket i øvrigt var en skod fil som jeg faldte i søvn til i bio.. kunne ikke rigtigt tage de der lyde seriøst

udover en mindre udbygning af nuværende opfindelser såsom i Jurassic Park hvor der allerede på det tidspunkt var stor viden og frygt om genteknologi.
så syntes jeg faktisk han klarer sig temmeligt dårligt ud af meget mere simpelt sæt modsat et kaotisk.

derfor måske ikke lige steven spielberg.

men gør du dig nogle tanker om den nuværende situation?
nogle du vil dele måske? eller tror du bare det er varm luft der forsvinder og ingen ar, udover de økonomiske, vil sætte sig?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-02-06 22:27

Jeg tror det er nostradamus der er inde i E.T. Mere har jeg ikke at sige i denne tråd. Hygge... Ses i de næste liv om
Baha´i
Buddhisme
Eskimoisk religion Hinduisme
Indiansk religion Jødedom
Kinesisk religion Mystik
Nordisk religion Shamanisme og
Sikhisme religioner vil det...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-02-06 10:11

Nå, der fra stammer rygterne....sjovt at se det nogenlunde oprindelige vers.

Til kilderne!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 10:47

snaptil... ja det er nok "varm luft", som forsvinder på et eller andet tidspunkt, når "de" finder noget "andet", at kaste deres fordømmelser ud over... deres opførsel på "hjemmebane" får mig til at tænke: "gu' ved hvornår de faldt ned fra træerne, for kravlet ned er de så'gutte".
Nå... men det har jo ikke meget med Nostradamus at gøre. Hvis du har lyst til at fordybe dig, ja så er der læsning nok her: http://www.nostradamus-repository.org/links.html
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 10:54

Nu hvor vi "vader" lidt rundt i det...
Jeg er fyldt med harme, tosset, gal, ked af det og meget, meget mere - prøv lige at læse den her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/073A929FFCAC36FEC1256B7B007E298C/87CDD07D5BBF0A94C12570600045BB6C?opendocument

og lad være med at åbne for den her hvis du er en "sart" sjæl, det er
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/images.nsf/imageByKey/fanger/$file/fanger_full.jpg

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-02-06 21:31

Nostadamus spåede en krig, der ville starte omkring år 2000. Men i hans spådom indgik der det, at det var gule mennesker, der var indvolverede i krigen. Krigen ville vare 22 år.
mvh
binky

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-02-06 14:08

sjovt du siger det binky.. når det er hans "spådomme" jeg sidder med og tolkninger du sidder med (-:

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 14:20

At diskutere Nostradamus er det samme som at diskutere UFO'er... never ending story