/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken type RAM skal bruges
Fra : ceg63
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 08-02-06 13:27

Hej

Jeg ville høre, om der er nogen der kan fortælle mig, hvilken type RAM, jeg skal købe til nedenstående computer.

Computeren står ikke hos mig, så jeg kan altså ikke åbne den, og se hvad der sidder i. jeg ved blot at der kun sidder 64 MB RAM i den, derfor også dette spørgsmål.

Computeren er en
Compaq Computer
EXm C566/SW
Intel Celeron processor
567 MHz

Kommentar
Fra : kent-s-t

Dato : 08-02-06 13:41

Det er ikke lykkedes mig at finde nogt om den pågældende computer inde hos Hp (Compaq) men alle de compaq maskiner jeg har haft har alle brugt SD ram - spørgsmålet er så, hvor store ram-blokke den evt vil kunne klare! Men det er svært at sige, da jeg ikke kan finde noget om din maskine på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 13:48

Her kan du hente et microsoft-program til at teste rammen i computeren, hvis den altså er oppe at køre nu.

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

Ellers må du finde ud af, hvilket bundkort der sidder i, men jeg vil også umiddelbart sige sd-ram. Det får du billigst brugt. Evt. på dba.dk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 13:58

Vil mene det er PC100 SDRAM

Accepteret svar
Fra : kent-s-t

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-06 13:59

Et andet lille godt program finder du her
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Det er Everest, som kan fortælle dig stort set alt om din computer - det kan fortælle dig hvilke ram du kører med, bundkort, skærm etc etc etc. og ja, sågar temperaturen på maskinen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-06 14:00

For kort tid siden var der et lignende spørgsmål, prøv at læse her: http://www.kandu.dk/Spg82512.aspx

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-06 14:22

Hvis du gå ind på følgende side http://www.kingston.com/default.asp burde du kunne finde den rigtige Ram type.

Men jeg er bange for, at du må komme med lidt flere oplysninger om, hvilken PC det er.
Den må også have et navn udover:
Computeren er en
Compaq Computer
EXm C566/SW
Intel Celeron processor
567 MHz

F.eks. Armada eller Pavilion.

HP/Compaq findes på følgende link:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/models.asp?root=us

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 08-02-06 18:38

Tak for svaret kent-s-t.

Jeg leger lidt videre med det her .

Kommentar
Fra : kent-s-t

Dato : 08-02-06 23:43

Velbekom og tak for point.

Ja, prøv dig frem med det - jeg har selv en ældre Compaq som ikke længere er at finde på deres hjemmeside, men Everest var lige det jeg skulle bruge til at finde de oplysninger jeg manglede!