/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vedr. bootpastword på bærbar
Fra : jtj45
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 07-02-06 16:14

Hej alle

Er der nogen der kan hjælpe med en bærbar som vil have et bootpastword og man ikke ved hvad det er

Hilsen jtj45

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 16:50

http://www.nirsoft.net/password_recovery_tools.html
har hørt ovenstående rost men har aldrig prøvet - så ???

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 17:27

Start op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og log ind som administrator. Så kan du ændre passwordet til hvad du vil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 17:53

nu kom jeg i tanke om at jeg havde en amitech på et tidspunkt hvor jeg skulle skrive ami - kan det mon være du skal bruge noget af maskinens producent navn ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-06 18:07

Nogle bærbare , IBM og sikkert også andre , har mulighed for at sætte et password, i bios.
Det er en tyverisikring, som ikke er beregnet til, at man skal kunne komme uden om.

Hvis du kan bevise, at du er kommet ærligt til maskinen , kan du henvende dig til leverandøren.

Selv om jeg har en ide om hvad man kunne gøre, synes jeg ikke det er noget man skal fortælle til hvem som helst over nettet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-06 22:38

Udover Bios-password (som burde kunne omgås) er det endnu værre, hvis der er benyttet Harddisk-password som er ubrydelig på IBM maskiner, hvorimod det kan låses op på en Dell pc.
Men det er meget vanskeligt, at få den rigtige adgangskode fra Dell - det skal kunne bevises, at man har ret til maskinen og hvis man ikke er storkunde kræver de formodentligt, at den sende ind til dem.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 07-02-06 22:39

Hej igen

lige sige at maskinen har virket, men fra den ene dag til den anden ville den have en bootkode i
opstart og maskinen er min

Godkendelse af svar
Fra : jtj45

Dato : 09-02-06 18:42

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-02-06 16:55

tak tak