/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Andet end DVD shrink
Fra : allanni
Vist : 793 gange
500 point
Dato : 07-02-06 08:59

Jeg har hidtil brugt DVD shrink til at lave en sikkerhedskopi af mine DVD-film.
Først kopieres til harddisken som en ISO-film, herefter brænder jeg.
Når DVD shrink ikke kan klare opgaven, hvilket program kan jeg så bruge.
Jeg vil gerne kunne gemme original-filmen, så den ikke bliver ridset med tiden - derfor ønsker jeg at lave en kopi.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 09:04

Prøv at kigge på http://www.ratdvd.dk/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 09:13

Prøv med din Movie Maker

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-02-06 09:14

Jeg bruger CloneDVD http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html den er for det første MEGET hurtigere end DVD shrink og så er den på dansk.
Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-02-06 10:06

har du prøvet at bruge den nye 7.0 her er der mulighed.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-02-06 10:08

jeg mente den nye NERO 7.0 her er der mulighed for at ændre størrelsen på dvd således at du kan lave backup

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-02-06 20:36

Hej.
Jeg bruger DVDdecrypter.
Den er god, billig (gratis), og du kan stille f.eks. hvor mange gange den må forsøge at læse en fejlbehæftet del af filmen, så det ikke varer dage at komme igennem komprimeringen.
Jeg har vist kun haft en opgave, den ikke kunne løse - hvor DVDshrink og Nero havde givet op.
VH
Leif

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 13-02-06 10:04

Jeg har prøvet Movie Maker, Nedro og Clone, men alle giver op.
De skriver, at det er en kopibeskyttet dvd - derfor kan de ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 13-02-06 10:04

Jeg har prøvet Movie Maker, Nedro og Clone, men alle giver op.
De skriver, at det er en kopibeskyttet dvd - derfor kan de ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 13-02-06 10:17

Du skal installere AnyDvd, det kører i baggrunden og decrypter dine film, så der skulle du kunne bruge et hvert brændeprogram.

http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Her kan du hente en trial version. og læse lidt om det.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-02-06 10:31
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 10:48

Nu er du nok mere ude efter at kopiere "noget" som er kopibeskyttet, og kan ikke få lov p.g.a. kopibeskyttelsen... altså skal du nok søge i "dekrybterings-kassen". Du kan jo prøve at kigge lidt på det her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=dvd+decryption&meta=

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 10:51

Med hånden på hjertet, så ville jeg nok kigge lidt nærmere på mit tidligere forslag... og så er det oven i købet et Dansk udviklet program http://www.ratdvd.dk/ de skriver b.la:
Citat
Filmindustriens nye skræk !

Der findes flere metoder til komprimering af DVD-film, men de fleste har den fælles ulæmpe, at de kun medtager selve filmen, ikke menuer, alternative cuts, undertekster osv. En programør i Århus har udviklet et program, der kan netop det. Programmet hedder RatDVD, og det kopiere en hel dvd med alle elementer ind i en enkelt fil. Samtidigt opnås i mange tilfælde en komprimering på 50%. Denne fil kan afspilles direkte på en computer eller konverteres tilbage til dvd-format, brændes og afspilles i en dvd-player. Programmet har vakt en del opsigt i indviede kredse, og der tales allerede om filmindustriens nye skræk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-02-06 11:37

Nemlig, godt program.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 500 point
Dato : 13-02-06 17:27

DVDdecrypter, som jeg anbefalede, giver altså heller ikke op over for "beskyttelse".
Gemmer på harddisken og er så klar til f. eks. Nero.
Rigtig god fornøjelse
Leif

Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 14-02-06 08:16

Tak for svaret leif0149.