/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Garmin I2 edit på kort!
Fra : kpm10
Vist : 636 gange
200 point
Dato : 06-02-06 19:18

Hejsa

Jeg har lige anskaffet min en garmin I2 gps, som der faktis er ret lækker til få penge!

Men den har kun detailkort over skandinavien og hovedevejene i resten af europa. Jeg har så fundet nogle sikkerhedskopier af disse detailkort over andre lande!

Men hvordan kommer jeg ind og kigger hvad der ligger på det "transflash" ram kort der sidder i gps?

Inde på garmins hjemmeside findes der godt nok en "loader" til at indlæse nye kort, men jeg kan jo riskere at den så sletter det udmærkede kort der ligger over skandinavien derpå?

Jeg har ledt på nettet men syntes ikke lige umildbart jeg kan finde et program dertil, nogen der ved noget????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-02-06 19:50

Hej kpm10,

er det et løst RAM kort der sidder i GPS'en kan du jo læse indholdet via en kortlæser, hvis du har en sådan. Umiddelbart vil jeg anbefale dig, at du anskaffer dig et nyt RAM kort, hvorpå du kan forsøge at indlæse sikkerhedskopien fra andre lande - hvis det går galt, har du fortsat dit scandinaviens kort.

Jeg har f.eks. selv købt et 1 GB SD-kort til min egen GPS, hvor jeg fik plads til Tyskland, Frankrig og Benelux + Scandinavien. Det betyder, at jeg får dækket en stor del af NordEuropa - uden at skulle skifte.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-02-06 20:32

Var der et transflash kort i/med gps'en, ved købet?
Jeg har lige fået en i3, hvor skandinavien er indkodet i hukommelsen!
Det er ændret på sidste nye model af i3'eren
Det betyder, at evt. indlæste detaljer på et ekstra købt kort, ikke sletter "skandinavien", men bare udvider informationerne!

Gert

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-02-06 20:52

Jep det sidder i den, det er på 256mb.
Men hvis det ligger i gps'en hvorfor skulle de så give flash kortet med?

Og hvordan kontrollere jeg det? det er selvølgelig en mulighed at anskaffe sig en kortlæser!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-02-06 20:58

Det er måske kun i3'eren, der har skandinavien indbygget!
Ihvertfald sidder det ikke i hukommelsen, hvis du har fået skandinavien med på et transFlash kort!
Hvor fandt du den såkaldte "loader" henne?

Gert

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-02-06 21:56

Inde på www.garmin.dk

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 07-02-06 05:18

He-he Ja det ved jeg! Det skrev du jo!
Men hvorhenne derinde? Jeg kan ikke lige finde det!

Gert