/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra DVD-RW 8cm til pc?
Fra : louie2003
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 05-02-06 15:42

På min Sony Handycam DCR-DVD202E har jeg optaget en halv times tid på en DVD-RW 8cm. Hvordan får jeg det over på min pc? Når jeg sætter skiven i DVD-drevet, genkender den godt nok F-drevet, og jeg tror, at den fil jeg skal have fat i, hedder VR_MOVIE.VRO. Men jeg kan ikke få lov at afspille den? Mangler jeg noget på min pc?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 15:55
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-02-06 22:31

Den bedste løsning er jo nok at anskaffe et TV-kort med S-video indgang eller lign.
Så er det bare at tilslutte kameraet og indspille det direkte ind på din PC

Du har jo nok fået PIXELA ImageMixer ver1.5 med, da du købte det.
Ellers kan du nok bruge moviemaker.

Jeg mener at nogle kameraer har en funktion som er noget i stil med DVD-optagere som f.eks. min egen.

Hvis jeg optager noget, skal jeg først ind og gøre skiven "kompatibel" før den kan afspilles på alm. DVD eller på min PC.

Så mon ikke du har en eller anden form for "lukke-funktion" du skal køre før du kan afspille den?

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 05-02-06 23:29

Hej.
For god ordens skyld: S-Video overfører kun billede, ikke lyd. Til lydens voerførsel skal du altså have kabler med phonostik.
Ellers gode råd, du har fået, så held og lykke.
VH
Leif

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-02-06 07:12

De fleste nye videokameraer har multioutputkabel, så det altså blot er et spørgsmål om at have indgange til lyd og billede. Der sidder i hvertfald på dem jeg har haft fat i et jackstick der passer i lydkortet...

Tjek lige denne side:
http://www.videohelp.com/forum/archive/t232309.html

Kommentar
Fra : Nick12

Dato : 06-02-06 12:52

Hej

Jeg har selv lige haft samme problem.
Der skulle gerne være et program med camcorden da nu købte den, på den er der et program til at ligge den ind på din pc. du burde også kunne finde den på sonys hjemmeside.

Hvis du bare vil se din film kan PowerDVD afspille det format du har beskrevet.

Du bør også undersøge om din movie maker i Win XP kan ligge den ind

Til sidst vil jeg uderstrege at at med et tv kort går du langt ned i kvalitet, og det er j nok ikke derfor du har købt et dvd video kamera,

vis du mangler et godt radigering program kan jeg varmt anbefalle pinnacle Studio 10 det kan alt

håber du kan bruge det