/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
benzodiazepiner
Fra : anime
Vist : 7131 gange
100 point
Dato : 05-02-06 14:08

Hej,

Nogen der ved hvor i Europa man kan bestille benzodiazepiner uden om læges recept?
Indtil videre har jeg fundet en del i USA men ingen i Europa og told&skat stopper altid de varer man bestiller derfra.

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-06 14:11

Tager dyb afstand fra det du har gang i der!! Hvad for et slags forum tror du det her er??

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 14:12

det er jo nok pga at de ikke er lovlige uden recept
vil da også være uansvarligt at bruge , hvis der ikke er behov for dem , og hvis der er et behov kan du også få den recept

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 14:14

her er lidt info om preperatet
http://www.benzoinfo.dk/

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-02-06 14:45

Det du spørger om er et råd til at foretage en ulovlig handling, så det er nok et råd du får lidt svært ved at få...
Benzodiazepiner er (som du måske ved) stærkt vanedannende, og du risikerer at ødelægge din tilværelse, hvis du bliver afhængig af dem. Du bliver simpelthen narkoman.
Hvis du har svært ved at klare tilværelsen uden nervemedicin, er det jo fordi der er noget galt, og så bør du have hjælp. Terapi er et godt bud; så kan du få arbejdet med dét, der oprindeligt har forårsaget dit behov for nervemedicin. At vedblive med at tage nervepiller løser intet.
Er godt klar over, at dette ikke ligefrem er det svar du søger, men nu får du det altså alligevel.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 05-02-06 15:12

jeg har set flere ødelagte liv pga. af disse præparater!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-06 15:29

Nææ, men jeg kan da finde nogle links til afvændingsklinikker

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-06 15:30

Jeg mente selvfølgelig afvænningsklinikker...

Kommentar
Fra : anime

Dato : 05-02-06 17:10

Vaxen> Jeg vil råde dig til, ikke at spille stor overfor mig. Svar på mit spørgsmål eller fuck helt af.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-06 17:22

Sorry - jeg ved godt, at trusler er populære i disse tider, men det er ytringsfriheden også... Så tak for det gode råd... Men jeg vælger nu ikke at følge det...

Mit svar til dig er, at hvis du har brug for mere stærkt beroligende medicin end din læge kan udskrive til dig, så er det en afvænningsklinik du har brug for...

Vaxen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-02-06 21:15

Kommentar
Fra : anime

Dato : 05-02-06 22:13

ehm.. skal vi ikke sige, at fra nu af, er det kun dem med et fornuftigt svar der svarer til denne tråd? Når man svarer ligesom f. eks. 'natmaden' gør man det kun for at fornærme...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-06 22:45

Alt afhænger af øjnene, der ser... I mine øjne er natmadens svar ualmindeligt fornuftigt... Og hvis der er nogen, der giver dig et konkret svar på dit spørgsmål, vil jeg finde det ualmindeligt ufornuftigt...

Det er en glidebane, som jeg håber, at Kandu'erne ikke vil hjælpe dig nedad...

Vaxen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 22:48

nu bliver du nok også sur på mig
kan godt være at et par af svarene ikke er så pæne MEN
du bliver nu nød til at indse at hvis du har behov for at klare dagen på denne måde , så har du et problem
det kan være meget svært selv at indrømme det , men prøv, så er du kommet langt
snak med din læge om det, har du virkelig brug for de ting vil han også give dig en recept , i modsat fald kan han hjælpe med at komme ud af det
en ting er helt sikkert, og det er at dette er den helt forkerte måde at klare problemerne på , så synker du bare helt ned i dybet
det er ingen skam at indrømme man har et problem, faktisk viser det kun at du er voksen og fornuftig nok , og vil dermed også blive respekteret meget mere

det lyder hårdt , men er faktisk ment venligt, og for at hjælpe dig videre med et godt liv

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-02-06 22:51

Hej anime.

Ved godt, at du lige har skrevet, at
Citat
det kun dem med et fornuftigt svar der svarer til denne tråd

men tager alligevel chancen.

Hvad vil du med dem?
Har du fået dem før?
Har du talt med din læge?

Jeg kan IKKE hjælpe dig med det du gerne vil vide, og hvis jeg kunne, så ville jeg ikke gøre det.

Jeg, har i 12 år været afhængig af Benzodiazepiner, og kan fortælle dig, at det er et helvede, og ikke nok med det, efter jeg er kommet af med dem (3 år siden til april) er der så mange bivirkninger/abstinenser, som du ikke drømmer om.

Jeg må på det kraftigste fraråde dig at tage dem, da du får ødelagt din livskvalitet på det.

Bredker, henviste i et tidligere indlæg til denne side http://www.benzoinfo.dk/ Jeg syntes du skal tage et kig på den, og se hvad det er du er ved at begive dig ud i.

Jeg håber ikke du tror at jeg har skrevet dette
Citat
kun for at fornærme

tværtimod, så er det gjort i den bedste mening, nemlig i håb om, at jeg kan "redde" en fra det helvede jeg har været igennem.

Men valget er jo dit, og ingen andres.

Med venlig hilsen
ønsker og håb om, at du tager det rigtige valg
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-02-06 23:02

Du får også lige denne
http://benzoinfo.dk/person/
Her kan du læse om vores "mareridt"

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-02-06 01:58

Hatten af for dig Mone!!
FLOT indlæg!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-02-06 10:13

Thumbs up, Mone!!!!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-06 13:16

anime,jeg er ikke ude på at fornærme, og jeg hjælper ikke bevist folk i fordærv.
jeg bor på 19. år sammen med en blandningsmisbruger, hvilket er min egen sag, og ikke noget jeg uddyber på kandu. Men hårdt , det er det.
smileyen jeg brugte, hedder 'No Way'
og udtrykker, NEJ !! Jeg vil ikke hjælpe dig med at finde noget
din læge sikkert alerede har sagt nej til.
Jeg tror ikke, at der er nogen her der er i mod dig, men snare med dig, i at forstå, at det er en dårlig ide, det du har gang i.

Mvh. Jørgen

jeps , Thumbs up, for Mone ***** , og andre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-06 13:36

fra Lægemiddelkataloget http://www.lmk.dk

Citat
[B]Medicinmisbrug [/B]
Revideret

Medicinmisbrug kan defineres som længerevarende og regelmæssig indtagelse af psykoaktive medikamenter eller "stoffer" med udvikling af uønskede psykiske, somatiske og sociale konsekvenser. Hyppigst misbruges opioider, anxiolytika/hypnotika (benzodiazepiner), hash og centralstimulerende stoffer, men også antikolinergika og antihistaminer misbruges i visse miljøer. Medicinmisbrug er karakteriseret ved:

rus/intoksikation
afhængighed og abstinenssymptomer
tolerans
langtidsvirkninger.

Rus eller intoksikation er den umiddelbare effekt på centralnervesystemet, der ses i form af eufori og ændringer af højere psykiske funktioner, angstniveau, selvvurdering og grundstemning. Ved overdosering kan forgiftningssymptomer udvikles.
Afhængighed. Ved psykisk afhængighed forstås en øget, evt. tvangspræget tilbøjelighed til at indtage det eller de pågældende stoffer, trods erkendt skadevirkning. Fysisk afhængighed foreligger, når der optræder psykiske og/eller somatiske abstinenssymptomer ved pludselig ophør af stofindtagelsen.
Tolerans foreligger, hvis der er behov for stigende dosis for at opnå ønsket effekt.
Langvarige følgevirkninger af medicinmisbrug ses i form af kognitiv dysfunktion og social deroute, kortere eller længerevarende psykoser og evt. somatiske komplikationer

om benzodiazepiner
http://www.lmk.dk/(k1ig5b55dkucauvwxey0r555)/Show.aspx?subdoc=terapeutiskgruppe_info&gruppenr=239010&docid=frameset

Kommentar
Fra : anime

Dato : 06-02-06 15:56

I behøver ikke sige mere. Jeg kendte allerede til det, før jeg lavede dette indlæg, og det også at præcis samme årsag jeg søger et sted hvor man kan købe det...

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-02-06 16:30

Jamen anime, hvis du har et problem med dem, så skal du have hjælp til at komme ud af det.
Løsningen er IKKE at finde dem andre steder. Er det fordi din læge ikke vil give dig flere? Så tal med ham, om at blive udtrappet af dem, for du må ikke stoppe med dem fra den ene dag til den anden, det kan være rigtig farligt.

Et eller andet sted, så ville det være rart hvis du ville fortælle hvorfor du går den vej for at få fat på dem.

Jeg kan kun sige, jeg føler med dig, hvis det er fordi du ikke har nogen, for så må du have det rigtig, rigtig skidt. Så endnu engang, kan jeg kun opfordrer dig til at kontakte din læge, og du kan evt. fortælle ham om http://www.benzoinfo.dk/ , da vi som har været igennem hele møllen, VED, at der er mange læger der overhovedet ikke er klar over hvordan man takler "sådan nogen som os"

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-02-06 15:25

Anime, det er vel ikke et selvmordsforsøg du planlægger?

Jeg læste dit spørgsmål vedr. dit uddannelsesforløb og fik den tanke, at tingende ikke kører helt godt for dig i øjeblikket.

Kommentar
Fra : anime

Dato : 09-02-06 16:15

Nej, skulle bare ha det lidt sjovt, men problemet er løst.. prøver med noget LSA istedet.. kan købes mange steder, og så er fuldt lovligt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 17:13

Og så er jeg bare så tungnem, så jeg MÅ stille spørgsmålet: Hvad er "LSA"???

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 09-02-06 17:33

Ja, det ville jeg da også gerne vide.
Har aldrig hørt om det.

Men jeg forstår ikke helt hvad sjov der er ved at tage hverken Benzodiazepiner eller LSA, hvad det så er for noget.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 09-02-06 17:53

det er hvad jeg har kunnet finde om LSA: LSA er en termineringsblok til telefonkabler. - eller Landskomitéen Sydafrika Aktion (LSA). mener du LSD? det er bestemt ikke lovligt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 18:09

Narh, det er nok ikke en "termineringsblok til telefonkabler", hasselbalch. Vi må håbe, at anime vil opLYse os...

Kommentar
Fra : anime

Dato : 09-02-06 18:19

tja.. kan være ligegyldigt.. lær at bruge google.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 18:24

anime, jeg har forsøgt. Det vil ikke rigtig lykkes, for der er næppe tale om noget med telefonkabler....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-02-06 19:15

http://www.psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9922&view=next&sid=2184be7ea2e143d2480570a223eee408

En smule info om LSA - I husker sikkert, det blev omtalt i nyhederne for et par måneder siden....

amine, det er er ikke for sjov - du er ude på et sidespor.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-02-06 19:16

Anime, sorry

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 19:47

mmmmm... Hvor får du "LSA" fra, anime??

Kommentar
Fra : anime

Dato : 09-02-06 19:52

Hvorfor er du interesseret i at vide det? Jeg vil absolut ikke fortælle det her, og det er ikke fordi jeg tænker på andre. Ingen skal bare ødelægge de kontakter jeg nu har.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 19:57

Næh, anime. Jeg har ikke tænkt mig at ødelægge noget. Det ville jeg vist heller ikke kunne. Du er jo anonym... Jeg er bare nysgerrig..

Du har altid mulighed for at skrive "privat" hvis du vil fortælle mig noget på den måde, som du ikke vil fortælle her...

HAR du fået fat i LSA?

Kommentar
Fra : anime

Dato : 09-02-06 20:02

Nej, men der er noget på vej. Mangler bare min ewire pinkode før jeg kan betale det.
Lørdag skulle jeg have det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 20:11

Så har du lid tid til at overveje, hvad du gør...

Jeg kunne godt lide at vide, hvorfor du lige pludselig har brug for at prøve LSA... Jeg tror ikke, du har prøvet den slags ting før...

Kommentar
Fra : anime

Dato : 09-02-06 20:18

Du kan tale/skrive så meget du vil, det hjælper intet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 20:20

Nej, det tror jeg heller ikke, men det skader jo heller ikke, vel?

Kunne du prøve at forklare mig hvorfor? Enten her, eller privat..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 20:37

Der er jo lang tid til lørdag...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-02-06 22:14

Mod tåber, kæmper kun havet uforgæves.

Man kan jo kun håbe på at du nøjes med at skade dig selv.
Men som så mange andre tumper, så skal du vel have lokket andre med

dette er forresten din 3. deltagelse på kandu, siden 2004.
3 ulukkede spørgsmål , og et tips.

din tråd http://www.kandu.dk/Spg80566.aspx

udtaget fra en helhed
Citat
For hvis dette er korrekt skal jeg til at forberede mig på at være bistandsklient resten af mit liv.

Så fornemmer jeg, at det ikke er noget du behøver at forberede dig på.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-02-06 09:30

Jeg forstår egentlig heller ikke hvorfpr du er så hemmelighedsfuld omkring det du tager, når du nu alligevel involverer os andre i at du vil have lidt "sjov" ved at tage forskellige stimulanser.
Det er farlige rusmidler, du taler om, og de kan ødelægge dit liv, hvis ikke de allerede har gjort det!? Og valget om at ødelægge dit liv og mulighed for uddannelse og job er jo altså DIT, - og lige nu ser det ud til, at du vælger nedturen og afhængigheden af stoffer og stimulanser. Det gør mig så ondt for dig, for jeg fornemmer, at du ikke helt ved, hvad du har med at gøre. Det virker som et skrig om hjælp at du fortæller os disse ting, - jeg forstår at vi ikke kan tale dig fra det (det siger du jo), men du vil alligevel gerne tale OM det, lader det til.
Vil du fortælle, hvad LSA gør ved dig, som er rart? Eller benzodiazepinerne?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-02-06 09:31

Vil lige tilføje, at jeg er bekymret for dig!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-02-06 09:50

Det, der virker mystisk på mig, det er, at du siger, at du vil det her for sjov skyld - Men benzodiazepiner er ikke et stof, der gør verden sjov - man bliver sløv og bøvlende. Det er stærkt beroligende...

LSA er har til gengæld virkning som LSD eller svampe - et stærkt hallucigen...

Når ud først søger det ene, men vælger dens modsætning, så er jeg så absolut i tvivl om, at du ved hvad du laver? Det virker på mig, som om, du bare skal have et eller andet stof, som du kan bedøve dig med.... - eller hvad hulen du nu skal bruge det til?

Jeg håber så sandelig ikke, det handler om, at du skal have suppleret bistandshjælpen????

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : anime

Dato : 10-02-06 09:57

...

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 02-04-06 12:15

For søren da jeg bliver helt nervøs ved at læse dette indlæg.
Jeg har selv i min ungdom eksperimenteret med diverse rusmidler, og ved at det IKKE er godt!
Men skulle han vælge mellem de midler, ville jeg da "anbefale" Benzodiazepiner, selvom det havde været bedst fra en læge<!!
Men LSD lignende ting, det FUCKER hjernen op..
Med Benzodiazepiner bliver man afhængig, men selvfølgelig ikke hvis man tager en voldsom overdosis,ellers så går livet videre og man kan blive afvænnet og få et dejligt liv igen.
Det andet der - bang lige pludselig er det for sent og man kan blive plaget af kortvarig sindsyge samt flashbacks resten af livet!!!!
Er der nogen der har hørt fra anime fornylig?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 02-04-06 12:18

ups så lige jeg mangler noget i mit indlæg, jeg mente at der ikke skete så meget ved det, altså man dør ikke medmindre man tager en voldsom overdosis.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-04-06 12:58

Nej, anime har ikke været logget på siden 11-2-2006.

Men Sandra, lad nu være med at tro det værste. Her på kandu har man også mulighed for at lade sin profil "dø" og så genopstå med ny profil. --Det kan vi ikke vide noget om, og unge mennesker med store problemer har jo tit ikke overskud til at tage sig af andres bekymringer og følelser.

---For det ER da bekymrende..

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 03-04-06 13:41

Ok fint nok.. tak for svaret ..