/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD rombrænder
Fra : ingelh1
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 02-02-06 18:49

Jeg har en cd/dvdbrænder ekstern indkøbt i tdcbutik for ca.1 år siden. Det er en dualplayer med opdatering på liveupdate.
Jeg har for nyligt opdateret den og har også opdateret mit brændeprogram (nero).
Jeg har indkøbt dvd-rw skiver og vil brænde et par cder over på dvd.
når jeg prøver at gøre det mislykkes brændingen hver eneste gang den brænder ca.4 % og det er det. Den skriver at kompilering ikke passer til mediet og at jeg skal ændre den ??? det er nærmest russisk for mig.
Jeghar også prøvet at bruge en alm. cd -rom tilat brænde på . Det lykkes heller ikke.
Jeg har overvejet at pille brænderen af og lade som jeg lige har købt den vil det evt. løse problemet ???

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 02-02-06 18:54

Prøv at lægge cd´en ind på din HD og så tag den derfra det er lige mit bud

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 02-02-06 18:58

Ja , men den er da noget besværlig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:20

hvad mener du med at lade som om du lige har kødt den.

Hvis du mener at med live opdate via internettet er firmware update er der ikke mange muligheder tilbage. Når du har firmware opdareret, kan man, mener jeg, ikke bruge sin driver fra da man købte den , da den jo ikke passer til drevet. Man får jo også en advarsel der fortæller en at der er ingen mulighed for at gå tilbage herfra. Sådan får jeg da når jeg opdaterer. Det er vel ikke fordi den ikke understøttet alle formater. Dumt spørgsmål måske men jeg synes det skulle stilles

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-06 19:27

hej
kører du xp
hvis så gå tilbage og lave en gendannelse
af din pc hvor du ved at det hele virkede
men hvorfor hente nye drivere når det hele virker

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 02-02-06 19:30

jeg har sagt ja til at den skulle understøtte alt, da jeg opdaterede. Den havde også selv fundet ud af hvad det var for en driver jeg havde i forvejen, men jeg har da på fornemmelsen at det er driveren der er forkert.
Jeg har også prøvet at afindstallere nero og indstallere den på ny, inden jeg opdaterede den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:33

Jamen den skal understøtte det helt fra begyndelsen af, det kan ikke komme ind ved en opdatering (tror jeg nok).
Hvad hedder drevet?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-06 19:35

hej
hvad med at unstal.alt der har med brænder at gøre
både nero og drivere,og så starte helt forfraigen
ligesom du gjorde da den var ny
kan ikke lige finde ud af om det var det du mente i dit spgs.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:35

1133.

en firmware opdatering er ikke en ny driver, men en opdatering af selve hardwaren, så der måske kunne kommme flere funktioner til eller en rettelse af en lille måske.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-06 19:42

det ved jeg godt
men hvordandt man kan opdatere hardware fra nettet
det ved jeg ikke men software ved jeg
men unstall. igen og prøv påny
jeg har selv prøvet med sp2 til xp alt gik i ged
så jeg bestilte den ms og s kører det bare
så ud fra den betraktning er det ikke alt der går godt over nettet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:48

Det er korrekt at det er hardwaren der opdateres men via den software der hentes. Der kan på den måde komme flere muligheder til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:49

nå men nu er det tid til håndbold. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-06 20:09

jeps håndbold

men det modem der ka hente hardware ku jeg da godt tænke mig
du kan hente software til den hardware du har i maskinen
men du kan ikke hente en ny cpu hastighed da den er hardware,
men der kan findes en opgradering til den rent software mæssigt

god kamp
vi skal vinde

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 02-02-06 20:17

Jeg tro bare du skal gøre nøjagtig som du selv foreslår. Nemlig at fjerne den helt fra systemet, altså ikke rent fysisk, men find den i enhedshåndtering og tryk fjern.
Bagefter går du i kontrolpanel oog beder den om at søge efter ny hardware.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 02-02-06 23:14

Du har selvfølgelig i Nero prøvet at slette DVD-skiven, ikke? Fuld sletning, som tager ganske lang tid.
En anden, nok så god mulighed, tror jeg, er at skifte skiver.
Jeg har selv haft samme problem med skiver, der endda var leveret med brænderen, mens kvalitetsskiver ikke gav nogen form for problemer.
Forøvrigt er alm DVD-r og DVD+r så billige, at det er ganske unødvendigt med genskrivelige, synes jeg, og brændingshastigheden er betragtelig større.
VH
Leif