/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan laver jeg en Image-fil
Fra : guffeluf
Vist : 927 gange
50 point
Dato : 30-01-06 16:44

Hej.

Jeg har et par cd'er, som jeg gerne vil have liggende på min computer som image-filer, så jeg kan bruge daemon til dem. Hvordan gør jeg det?

Hvilket program skal bruges?

Trine.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 16:50

er ikke helt sikker på hvad du mener - hvis du har billeder (images) liggende på cd er det jo bare at køre dem ind i for eks en eller flere mapper - det behøver du vel ikke daemon til ????

Ellers - er det ikke som ovenstående - så kører du dem ind - og bruger en tom cd i stedet (er nødvendig for mig af og til når det er for eks spil det drejer sig om

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 30-01-06 16:56

Der er tænkt på filtypen som .img .bin og sådan nogle. Det har ikke noget med billeder at gøre.

Trine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 17:00

ok - jeg skal vist have bøjet i neon eller lære at læse

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 30-01-06 17:27

Prøv et program, der kan lave dine filer om til ISO, og brug et brænderprogram, Nero, til at lave en IMAGE af din ISO fil.
Du kan hente programmer på www.download.dk eller www.download.com

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-06 17:31

jeg bruger ikke deamon til imagefiler jeg bruger alcohol 120%
http://www.alcohol-software.com/
som jeg både kan lave imagefiler og mounte dem så jeg ikke skal have cden i drevet når jeg spiller
kan også bruges til at brænde og meget mere

Granslam

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 18:03

Som der allerede er sagt skal du lave dem om til iso filer! Det kan du bruge isobuster til! http://www.smart-projects.net/isobuster/ Ideen med daemon tools er so at den laver et virtuelt drev du kan mounte dine isofiler i!

Godkendelse af svar
Fra : guffeluf

Dato : 30-01-06 18:15

Tak for svaret granslam.

Men ved du om det er alle filerne på cd'en man laver ISO på, eller er det kun programfilen? jeg synes nemlig ikke lige det virker som det burde.

Trine

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 30-01-06 21:40

du skal bare lave en imagefil med alcohol og bagefter mounte den