/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Netbutik.
Fra : llo
Vist : 2016 gange
300 point
Dato : 28-01-06 12:07

jeg overvejer at opstarte min egen netbutik med brugskunst osv. Jeg vil også gerne sælge varer fra f.eks. Rosendahl, Eva Trio, Georg Jensen osv. - andre kendte danske kendte mærker. Mit spørgsmål er så, om nogle af jer ved, om jeg skal kontakte disse virksomheder for at få deres accept, idet jeg ønsker deres varer blandt mit varesortiment?

Lone

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 12:13

Det ville nok være te smart træk hvis du skal forvente at få varen til den rette pris...
de store producenter har jo et forhandlernet rundt omkring som de har aftaler med ...
Så hvis du skal have mulighed for at sælge må du jo finde en pris så du ikke udkonkurerer de eteblerte forhandlere...Men tag nu først kontakt med de ønsker at sælge for og tag det derfra ......Det er jo dem som til syvende og sidst skal levere varen..

Men der er så meget at tænke på før man starter en butik -det være sig på netteteller i en bygning..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 17:25

Meget enig med sverola.

Før du kan begynde og sælge deres vare, er du jo nød til og have en aftale med dem.

Om det er en netbutik du vil åbne, skal du jo have et vare lager.
Hvis ikke et lager, så skal du have en klar og tydelig aftale med dine levenradøre. Ellers kan du komme i klemme med mange af dine kunder, og få en masse besvær.
Hvis du ikke kan levere dine vare, vil du hurtig få et dårlig ry på nettet. Et sådan ry ville kunne ødelægge din forretning.

Når folk handler på nettet i dag, er det jo et spørgsmål om tidlid.

Kommentar
Fra : llo

Dato : 29-01-06 08:34

Tak for jeres hurtige svar!

Nødvendigvis er jeg jo ikke nøde at få leveret mine varer hos producenten selv, idet jeg ofte kan købe mit varelager billigt hos butikkerne. Men jeg mener bare, at jeg bær give producenten besked om, at jeg nu fører deres sortiment?? Jeg vil nødig gøre noget ulovligt!

Lone

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-01-06 08:48

Ups. Det gør du hvis du render ud i Bilka og køber en vaere, som du sælger videre.
Du har ifølge købe loven visse regler du skal følge.
Reklamation og garanti f.eks

Husk på det er dig der har et ansvar over for en kunde. Det er dig der bliver gjort erstatnings ansvarlig, hvis der er reklamationer.

Hvis jeg var dig så ville jeg få en aftale med dine levenradøre.

Accepteret svar
Fra : Tooncompany

Modtaget 300 point
Dato : 07-02-06 09:21

NEJ du gør IKKE noget ulovligt ved at købe vare i en butik og sælge dem videre i dín egen butik! Det er helt lovligt.

Men tænk dig lige om....hvilke mennesker vil handle hos netop dig hvis du kun har de samme designvare som de kan få alle andre steder - du skal gøre noget for skille dig positivt ud så din forretning bliver attraktiv for dine kunder og så husk at få den e-mærket med det samme.

Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : llo

Dato : 07-02-06 19:09

Tak for svaret Tooncompany.