/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Intel vs. AMD?
Fra : FatAss
Vist : 483 gange
20 point
Dato : 19-11-02 15:29

Hey!
-Har udvalgt mig en Intel Pentium 4 2.4Ghz Northwood og ville høre hvordan den står i forhåld til AMD AthlonXP 2400+-
hører meget gerne kommentarer for/imod de nævnte procesorer... Altså kan det betale sig den billigere AthlonXP el. ej???
-MVH FatAss- :)

Accepteret svar
Fra : elo2002

Modtaget 20 point
Dato : 24-11-02 21:22

Jeg har set utallige gange hvor meget, eller hvor dårligt en AMD køre, en af mine venner havde to PCèr bygget omkring AMD, der var konstant problemer, blå skærm, tuinde andre problemr, især chip-settet KX133, Windows 2000, vil ikke understøtte dette, ihvertfald ikke hvad jeg har erfaret, jeg købte selv for noget stykke tid siden et Gigabyte P3 bundkort (nuværende P4), med VIA cipsettet, hold da kæft hvor der mange problemer, men jeg har ellers fået det rigtig stabilt, jeg opgraderet biosen , installeret nyeste opdateringer.

En AMD XP / AMD XP + har nogle kedlige problemer med varme-udvikling i processoren, den bliver alt for varmt, ok selvefølgelig har AMD forbedret sig kraftig, men ærlig talt, jeg vil aldrig vove pelsen og gå over til AMD, nej tak.

Jeg startede med en Intel 486 til Pentium II/II og nuværende P4, jeg har aldrig nogensinde har problemer med Intel, kun software relateret problemer, for eks dårlig understøttede driver til lydkort osv.

Northwood skulle efter signede være bedre til det der med varme-udvikling, og den skulle være væsentligt forbedret i performance i forhold til tiderliger Pentiumèr..

Jeg tror at AMD er ved at være der med stabiliteten, de mangler bare at forbedre de problemer der er med de nuværende AMD processor omkring varme-udviklingen i processoren!

Men husk på at mine erfaringer strengt nødvendigvis ikke afspejle andres situationer, og skal hellere ikke afskrække andre for at gå over til AMD..

Godkendelse af svar
Fra : FatAss

Dato : 26-11-02 07:36

-Tak!-
Rart at få bekræftet min indre *tvilv* ;)